וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לאקספלורר? מייקרוספוט תשיק דפדפן חדש

30.12.2014 / 9:36

למערכת ההפעלה החדשה של ווינדוז יתווסף דפדפן חדש בשם ספרטן שיאפשר תוספים ויזכיר את כרום ופיירפוקס. וגם: למה שווה להוציא סמארטפונים שנראים כמו אייפון? חדשות הטק

אינטרנט אקספלורר. אתר רשמי, אתר רשמי
חוץ מזה הוא לא היה אינטיליגנטי בכלל/אתר רשמי, אתר רשמי

משהו טוב קורה למיקרוסופט בתקופה האחרונה, הם מתחילים להקשיב לגולשים שלהם. לצד האיחוד עם דרופבוקס, הגדלת נפח ה-OneDrive והחזרת כפתור "התחל" לתפריט בגרסת ווינדוז 10, הם כנראה גם הפנימו את מה שכולם מזמן יודעים: הדפדפן שלהם, אינטרנט אקספלורר, פשוט לא טוב בהשוואה לדפדפנים המתחרים, ובמיוחד בתחרות מול דפדפן כרום של גוגל.

לפי האתר ZDNet, מיקרוסופט תשיק בקרוב את ווינדוס 10 עם דפדפן קל ונוח יותר, ש"יותר מזכיר את פיירפוקס וכרום". לדפדפן החדש, אשר זכה לשם קוד "ספרטן", יהיה מראה חדש ותינתן לו האפשרות לתוספים.

מי שממהר לפתוח בקבוק שמפניה על הקבר של האקספלורר שיחכה קצת, לפי האתר גרסת אקספלורר 11 תגיע עם מערכת ההפעלה החדשה כדי לאפשר תאימות לאחור. נזכיר שבישראל אתרי ממשלה עובדים רק עם אקספלורר, אז עדיף שיהיה גיבוי. פרטים נוספים צפויים באירוע הבא של מיקרוסופט ב-21 בינואר.

אפל מאריכה את מדיניות ההחזרה שלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא אהבת? לא שילמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל מאריכה את מדיניות ההחזרה שלה למוצרים בחנויות באירופה ל-14 יום. עד היום כל הרכישות בחנויות המקוונות של אפל היו סופיות: משתמשים שרכשו אפליקציה, שלא עבדה או שלא ירדה כמו שצריך, נאלצו לפתוח פנייה מיוחדת באייטונס או לשלוח מייל לצוות התמיכה. התהליך ארך לפעמים מספר ימים עד שהתקבל ההחזר המלא.

המהלך הוא תוצאה של חוק צרכנות אירופאי חדש, ולאו דווקא נדיבות פתאומית של אפל, וכבר במדינות כמו איטליה, גרמניה, בריטניה וצרפת ועוד מדינות באירופה אפשר לקבל את ההחזר מרגע קבלת הקבלה. משתמשים עם חשבון אמריקאי, קנדי, או כל מדינה אחרת שלא מחויבות בחוק הצרכנות האירופאי החדש, יצטרכו להמשיך לעבור את מסלול המכשולים שאפל מעמידה מולם.

מה קורה אצל המתחרה? אצל גוגל המדיניות כבר עודכנה לשעתיים מרגע הרכישה, אם כי גוגל טרם הכריזה על כך באופן רשמי, וחלק מהמשתמשים מדווחים שלא כל האפליקציות מאפשרות החזר של עד שעתיים.

עוד באותו נושא

האם מיקרוסופט הולכת לכפר על חטא הווינדוס 8?

לכתבה המלאה

שווה להיות כמו אפל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא אייפד זה מייפאד, לא צחוק ככה קוראים לזה בגרסה הסינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת Xiaomi, הידועה גם בתור ה"אפל של סין" או "אפל הזולה" בשל קו עיצובי דומה ותמחור נמוך, מדווחת על שווי של 45 מיליארד דולר. לפי סוכנות הידיעות, הסכום העצום התקבל לאחר סבב גיוסים מוצלח בו גויסו 1.1 מיליארד דולר ממשקיעים שונים. החברה הולכת וגודלת, ובספטמבר האחרון אף הוכרזה כיצרנית השלישית בגודלה של סמארטפונים אחרי אפל וסמסונג.

לא כולם מרוצים מהדמיון למכשירי אפל בעיצוב. המעצב הבכיר וסמנכ"ל מחלקת העיצוב של אפל, סר ג'וני אייב הביע באופן פומבי וחריף את עמדתו על Xiaomi: "אני לא רואה את זה בתור מחמאה. כשאתה עושה משהו בפעם הראשונה אתה לא יודע איך זה עובד, אתה מבלה 7-8 שנים על משהו ואז הוא מעותק. זאת גניבה וזאת עצלנות. אני לא חושב שזה בסדר בכלל".

כך או כך, Xiaomi דוהרת קדימה, ולאחרונה הציגה קו מוצרי מטהרי אוויר זולים בסין שניצח בנתח השוק את סמסונג. תחום שהוקריאנים שלטו בו עד כה.

Pinterest תשלב פרסומות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יראו עלייה בהכנסות וירידה בשימוש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשת החברתית Pinterest מביאה מתנה לכבוד השנה החדשה: פרסומות. Pinterest ידועה כרשת חברתית "ניטרלית", אך החל מהראשון לינואר 2015
החברה תפתח את שעריה למפרסמים השונים. הפרסומות ישולבו באופן דומה לפינים (המקבילה של הרשת לפוסטים) עצמם באתר ובמנועי החיפוש. לדוגמא, כאשר נחפש: "מרק עוף", יתכן שבין הפינים שנמצא יופיע מתכון למרק עוף שיהמרכיב הבסיסי בו הוא מרק העוף של חברת "אסם".

במקום כמו Pinterest פרסומות, באם יעשו בחוכמה, יכולות לעבוד. אם המטרה המרכזית היא לקבל כמה שיותר רעיונות או תחומי עניין, אזי המפרסמים יכולים רק להוסיף לפינים הקיימים ולהגדיל את ההיצע. למפרסמים שלא יודעים היכן להתחיל החברה משיקה גם את ה" Pinstitute" - סדרת קורסים שיתרחשו כל רבעון, שאליהם יצטרפו קורסים מקוונים נוספים בנושא "איך לפרסם ב- Pinterest".

Pinterest מונה 70 מיליון משתמשים, מתוכן 80% נשים. והפוטנציאל למפרסמים נראה גדול. עם זאת אלו חדשות פחות טובות למשתמשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully