וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט בפייסבוק: "אני הורדתי את מיצג ההסתה 'אטבח אל-יהוד' מהקיר"

31.12.2014 / 9:38

גולש בשם דביר קלי פרסם אמש בפייסבוק פוסט ובו הוא מזדהה כמי שלקח את היצירה השנויה במחלוקת "אטבח אל-יהוד" מהתערוכה במכללת ספיר. "אני שלם עם המעשה של עצירת ההסתה בפומבי כנגד העם היהודי", כתב

יצירתו של גל וולינץ "אטבח אל יהוד". גל וולינץ, מערכת וואלה! NEWS
היצירה שעוררה מחלוקת, מתוך "כוחה של המילה"/מערכת וואלה! NEWS, גל וולינץ

אתמול (ג') בערב, שעות ספורות לאחר שהתפרסם כי היצירה השנויה במחלוקת "אטבח אל-יהוד" נגנבה מהתערוכה "כוחה של המילה" במכללת ספיר, עלה לפייסבוק פוסט של אדם שטוען כי הוא אחראי למעשה - אם כי הוא מסרב לקרוא לזה "גניבה".

כותב הפוסט, דביר קלי ממושב יכיני, מספר שם שהוא סטודנט למנהל ומדיניות ציבורית במכללת ספיר. כשראה את ה"חמסה" בתערוכה, עליה כתוב בפימו "אטבח אל-יהוד", הזדעזע לדבריו מהעובדה שמוסד אקדמי מאפשר את דברי ההסתה, ולאחר שראה סטודנטיות פורצות בבכי למראה היצירה ויוצאות מהתערוכה בראש מושפל, החליט לעשות מעשה. "אני לא גנבתי את מיצג ההסתה 'אטבח אל-יהוד'", הוא מסייג, אני בהחלט הורדתי אותו מהקיר בבוז, אני בהחלט קרעתי אותו לחלקים קטנים, ואני בהחלט שלם עם המעשה של עצירת ההסתה בפומבי כנגד העם היהודי".

את החמסה יצר האמן גל וולניץ במסגרת תערוכה בשם "כוחה של המילה", אשר לדברי האמן אמורה לשקף את השיח הציבורי האלים, משולב בחפץ שמייצג מטרות קדושה (חמסה). וולניץ אמר אתמול לוואלה! תרבות כי הוא דיווח על הגניבה למשטרה, וכבר הכי חמסה חדשה במקום זו שנעלמה.

קלי, כאמור, מתעקש בפוסט שהחמסה לא נגנבה. "תסתכלו טוב מתחת לכיסאות בחדר הסמוך, אני בטוח שהיא עדיין יושבת שם, למטה, ככה בדיוק, כמו לפני-כן על הקיר, רק שעכשיו הראש שלה הוא שמושפל..." כתב. באשר לתלונה במשטרה, ובכלל להשלכות הצפויות לו בעקבות הווידוי הגלוי בפייסבוק, כתב קלי: " יתכן וינקטו נגדי צעדים משמעתיים, ואפילו לקחתי זאת בחשבון. סיימתי כבר שנה אחת בהצטיינות, הממוצע שלי עומד כרגע מעל ל-90 אבל אני בספק גדול האם אני בכלל מעוניין להמשיך ללכת בראש מושפל במכללה שהפכה להיות בית ועד לטרור ומזמן מזמן כבר לא בית לקדמה, להשכלה ולשלום".

הגולשים שהגיבו לפוסט הביעו תמיכה בקלי באופן כמעט גורף. "כל הכבוד, תותח, גיבור, כן ירבו כמוך כתבו בתגובות.

"פעולתו האלימה של דביר מסכמת באופן מדויק את כל העליהום שלא לצורך שמלובה על ידי קיצוניים", מסר גל וולניץ לוואלה! בעקבות הפוסט של דביר קלי, "כבר בכותרתה של התערוכה בהיר לכולם שהעיסוק הוא בכוחן של מילים, ואכן הוא הוכיח שחמסה עשויה מפימו שעליה מקושקש גיבוב גזעני יכולה להוציא גם לוחם שייטת 13 מדעתו. אני מאמין בדיון ציבורי, אני מכבד דעות שונות משלי, ודיאלוג. הפעולה שעשה חתרה תחת מטרתו, היא הפכה את החמסה לאיקונית ואותו לפושע. אני בטוח שאם היינו נפגשים פנים מול פנים הייתה אפשרות לנהל שיח לא מתלהם. אני יודע שמתוכנן סימפוזיון בעקבות התערוכה, אשמח אם הוא ייקח בו חלק".

הפוסט המלא של דביר קלי:

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully