וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הספאם עם הענן

2.1.2015 / 9:08

תופעה: אנשים שמקבלים הודעת ספאם מעצבנת לטלפון, עונים לה בחזרה. תנעת "הליכודניקים החדשים" מדגימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספאם הוא אחד המטרדים התקשורתיים הכי מרגיזים של תקופתנו. אבל מתפקדי המפלגות סובלים ממנו כפליים מהאזרח הממוצע: בנוסף לעשרות ה-SMSים שמציפים להם את הסמארטפון עם הנחות בקניית משקפיים, הם מקבלים גם את ספאם המפלגה שלהם. ובתקופת בחירות, הספאם לא מפסיק לזרום, עם הודעות של פוליטיקאים המפיצים את תורתם ומבקשים את תמיכתם.

אבל יש כאלה שמשיבים מלחמה. מלחמה לא רק בספאם כמטרד שגרתי של צלצול קבלת הודעה על הבוקר, אלא גם בטקסטים עצמם - ובפוליטיקאים שעומדים מאחוריהם.

עמוד הפייסבוק של "הליכודניקים החדשים", למשל, עודד את עוקביו - בתקופה שקדמה לפריימריז במפלגה - להשיב תשובות עוקצניות לספאם של מירי רגב ובנימין נתניהו. תנועת "הליכודניקים החדשים" פועלת לשנות את הליכוד מבפנים, ומתנגדים על פי רוב לפעילותם של כמה מהאושיות הוותיקות במפלגה כדוגמת רגב ונתניהו. הנה למשל כמה מהתשובות שהחזירו חברי "הליכודניקים החדשים" לספאם שקיבלו:

מטרת השיטה היא בדרך כלל לא לענות לספאמר עצמו: ברוב המקרים, תשובה שנשלחת להודעת ספאם כלל אינה מגיעה ליעדה, כיוון שההודעות מגיעות ממערכת שליחה אוטומטית ולא ממספר פרטי. החשיבות של שיטת ה"עונים לספאם" היא בעיקר בהפצה הצהרתית של הסקרין-שוט: עונים לספאם, מצלמים את המסך עם התגובה, מפיצים ברשת ועל ידי כך מגחיכים את המועמד ואת פנייתו לבוחרים. התוצאה הופכת את ההתכתבות לבדיחה בפני עצמה.

הגולש Erez Peretz למשל הפך את זה לפרויקט של ממש, והחליט לענות לכל הודעת ספאם שיקבל מהמועמדים לליכוד - ואת התוצאה קיבץ באלבום פייסבוק שנקרא פריימריז זה כיף. הנה כמה דוגמאות:

דיאלוגים עם ספאמרים כבדיחת אינטרנט זה לא דבר חדש. לא צריך להיות חבר מפלגה כדי לקבל הודעות SMS מיותרות בכמויות, וגולשים רבים בוחרים להוציא את התסכול שלהם על מענה סרקסטי לספאמר - מלווה בהעלאה לפייסבוק, כמובן.

ויש גם כאלה שלא מסתפקים בתשובות מצחיקות ומתאגדים לפעול נגד ספאמרים באופן מסודר, כמו בעמוד הפייסבוק הדף להפסקת ספאם טלפוני שמעניק תמיכה וייעוץ לאנשים שנמאס להם מספאם בטלפון, ואף מאחד אותם להגשת תביעות קטנות בנושא. למי שהספאם מציף לו את המכשיר, העמוד פרסם מדריך לחסימת הודעות ספאם במכשירי אנדרואיד:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully