וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האינטרנט של הדברים ישנה את הכלכלה"

בנאום המרכזי של החברה בועידת CES 2015, מנכ"ל סמסונג הציג סנסורים חדשים והדגיש את הפתיחות וחשיבות שיתופי הפעולה גלובלים בחיבור הכול לאינטרנט

סמסונג קינוט CES 2015. אור קורץ,
מנכ"ל סמסונג עולה לבמה ב-CES 2015/אור קורץ

האיטרנט של הדברים (IoT - Internet of Things) עמד במרכז הנאום של מנכ"ל סמסונג, בי. קיי יון (B.K Yoon) בקינוט הפותח של תערוכת CES 2015 אמש בלאס ווגאס. "IoT היא טכנולוגיה בעלת הפוטנציאל לשנות את הקהילה, הכלכלה והדרך בא אנחנו חיים", הסביר יון, וקרא לתעשייה להתאחד ולשתף פעולה אחד עם השני בכדי למצא את הפוטנציאל המלא של IoT.

ה"אינטרנט של הדברים" אמור לתת את הטון בתערוכה השנה, עם מעל 900 דוכנים שונים הצפויים להציג מוצרים תחת כותרת הגג הזו, כולל חברות ענק כמו אינטל למשל שמפתחת פלטפורמת IoT משל עצמה.

"למרות שמדובר ב'אינטרנט של דברים', האינטרנט של הדברים היא לא על דברים, אלא על אנשים", הדגיש יון, "כל אדם מהווה את המרכז של הטכנולוגיה שלו. הטכנולוגיה תמשיך לשנות צורה ככל שאנשים זזים בעולם שלהם".

יון לא הסתפק בדיבורים והציב חלון זמן עבור סמסונג: 2017. זו השנה שבה לדבריו כל מכשירי הטלוויזיה של סמוסונג יעבדו עם IoT, כאשר תוך 5 שנים כל סמסונג תעבוד בה.

הכיסא שיודע מתי יושבים עליו

סמסונג קינוט CES 2015. אור קורץ,
מסתכלים על האינטרנט של הדברים ככניסה לעידן חדש/אור קורץ

אז אלו השפעות צפויות על היומיום של המשתמשים ב-IoT? הרעיון הוא שכל הדברים יתחברו אחד לשני כדי ליצור סינרגיה. למשל, מכשירי חשמל ותחנות כוח יתקשרו אלה עם אלה כדי לחסוך זמן וכסף, כאשר תחנת חשמל אחת יכולה לעבוד פחות ולזהם פחות את הסביבה אם היא מזהה שאין עומסים. חיבור של כלי התחבורה למערכת הבקרה על עומסים תעזור בדרך בה אפלקיציית WAZE עוזרת היום עם פקקים. אך במקום להתחמק מהם (ומשוטרים) היא תייעל את צריכת הרכב ותחסוך זמן וכסף, ובעתיד התחום יגיע גם למכוניות ללא נהג עצמן.

גם ברמת המיקרו ההשפעה אמורה להיות מורגשת. יון הציג דוגמא של כיסא משרדים שיודע לבד מתי למי שיושב עליו קר או חם. בפן העסקי - לדוגמא בשיחות וידיאו - הכיסא יידע "לדבר" עם המיקורפון שבחדר הישיבות ולהתכוונן בצורה אופטימלית בשביל איכות השיחה המיטבית.

"הטכנולוגיה תעזור לנו לחיות חיים נוחים יותר ולעזור במטלות מעצבנות בבית, כדי להשאיר זמן לדברים הכיפים והחשובים כמו לעסוק בספורט או להיות עם המשפחה", אומר יון.

אל הבמה עלה ג'רמי ריפקין, תיאורטיקן ומומחה לכלכלה אשר הסביר איך IoT יכול לעזור לקדם אותה. "תקשורת, אנרגיה ותחבורה מתחברים בכדי לאפשר לנו לקבל 'סופר' אינטרנט של דברים", מסביר ריפקין.

"בעידן הסופר קישיורית נוכל לייעל את הטכנולוגיה ולחסוך בכסף בנושאים כמו התחזוקה של הרכב והבית. שיפור יכולות המגורים (מה שנקרא בעבר הבית החכם) ועד שיפורים בבריאות ובכושר האישי" ", אמר ריפקין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מה תעשה סמסונג?

סמסונג קינוט CES 2015. אור קורץ,
חיישן בקצה האבצע/אור קורץ

סמסונג עומדת להיכנס לשוק עם סנסורים חדשים. "למשל סנסור מסויים שיכול לזהות 20 סוגים שונים של ריחות". הסנסורים, יוכלו להתריע לפיהם על סכנות ואף להציל חיים. לדוגמא, כאשר אנשים מבוגרים מחילקים באמבטיה או נופלים ממדרגות ביתם ישנם לעיתים דקות ספורות על מנת להצילם, באמצעות IoT, יזהה הסנסור שמשהו לא כשורה ויזעיק אוטמטית את כוחות ההצלה, ובמקביל ויתריע את משפחתו.

על הבמה הציגה סמסונג סרטון הדגמה, ובו שעון מעורר מקים אותך בבוקר אתה מתעורר והטלוויזה דולקת ומראה את החדשות החמות, ואז הטוסטר מכין את הטוסט בדיוק כמו שאוהבים אותו והתאורה מתכוונת למצב שבו היא לא תהיה בזבזנית אך תספק מספיק זמן ואור לקריאת העיתון של הבוקר וכיו"ב. במה שמזכיר במעט את פתיחת הסרט בחזרה לעתיד שאף הוזכר על הבמה. ניתן לראות את הקינוט המלא של סמסונג בקישור הזה.

החומרה עצמה

סמסונג קינוט CES 2015. אור קורץ,
ססימת הפתיחות החדשה של סמסונג/אור קורץ

יון המשיך והציג HUB שעוזר למכשירי הבית לדבר אחד עם השני, לא נמסר מידע נוסף לגביו. כמו כן הוצג שירות פרימיום בתשלום, ובו אופציות מתקדמות כמו שליחת התראות לסמארטפונים.

המפתחים והלקוחות מרוויחים:
לפי יון, ה-IoT לא הייתה יכולה להתקיים ללא תמיכה ענפה מצד המפתחים, ולכן חשוב שהטכנולוגיה תהיה ותישאר פתוחה. "IoT, ישנה את כללי המשחק, אנחנו צריכים פלטפורמה פתוחה" הוא מדגיש. לדבריו סמסונג תשקיע בקהילת המפתחים 100 מיליון דולר.

שותפויות ודוגמאות:
בהמשך הערב העלה המנכ"ל לבמה נציגים ב-BMW וחברת- Jawbone . כל אחת מהם מראה את היתרונות שיש לה ל-IOT עם חברת סמסונג. חברת BMW הציגה רכב חכם שנשלט על ידי השעון Gear S ומאפשר לשלוט על בקרת האקלים, ואף לנעול את הרכב מרחוק. כמו כן הוצגה יכולת עתידית של שליטה על הרכב על ידי "קריאה", כמו שהיה פעם בסדרה "אביר על גלגלים".

חברת Jawbone המשיכה להראות פיתוחים עם צמיד ה-Up שלה, כאשר הוא יכול לזהות דפוסים בשינה שלא מתאימים. מדובר ב-IoT בשילוב מכשור לביש כמו שעושה אינטל. באופן מפתיע חברת Jawbone עצמה הציגה פלטפורמה משלה של IoT שיכולה להוות תחרות לפטלפורמה שסמסונג מציגה. זו תפישה שמתאימה לסיסמא "הכל פתוח", שכמו מערכת האנדרואיד, כולים יכולים להשתמש בה וכל אחד מטמיע אותה בצורה קצת שונה. "זה פשוט עובד" מצטט יון את הסיסמא הישנה של אפל.

ה-IoT צריך להיות מאובטח. יון סיפר כי הוא צופה בתעשייה כבר מעל 30 שנה, מאז שהיה מהנדס בחברה, והשינוי של "האינטרנט של דברים" יגרום לדבריו לקפיצה רצינית, אך קפיצה שכזאת מצריכה שותפות פעולה ולכן סמסונג לא רק מבטיחה שהפלטפורמה תישאר פתוחה מבחינה, אלא גם שתינתן תמיכה לאנדואיד, ווינדוס פון ואפילו iOS, אם כי לא בטוח שהאחרונה תרצה בזאת.

הכתב הוא אורח של חברת סמסונג בתערוכת CES

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully