וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תאפשר למפרסמים לדעת אם הפרסומות שלהם ביו-טיוב נצפו

רועי גולדנברג

7.1.2015 / 12:25

הציגה בכנס CES כלי חדש שיבדוק אם הגולשים אכן צפו בפרסומת הווידיאו ביו-טיוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי חדש למפרסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אמש (ג') במהלך כנס CES בלאס וגאס כי היא תחל להציע למפרסמים נבחרים יכולת לדעת אילו מהפרסומות שלהם ביו-טיוב אכן נצפו בפועל.

יו-טיוב, חברה-בת של גוגל, מפעילה את אתר הווידיאו הגדול בעולם, ופרסומות וידיאו הן מנוע ההכנסות שלו. הבעיה שישנה היום למפרסמים ביו-טיוב ובכלל באינטרנט הוא הנראות של הפרסומות. מפרסמים משלמים על פרסום באתרים שונים, אך ספירת דפים נצפים, וחשיפות לא מבטיחה באמת את הנראות שלהם.

נשיא ומנכ"ל איגוד הפרסום הדיגיטלי האמריקאי IAB, רנדל רוטנברג, הסביר בחודש שעבר כי היכולת להגיע ל-100% נראות של פרסומות דיגיטליות הוא עדיין לא אפשרי. הסיבה לכך יכולה להיות, למשל, הצגה של פרסומת בתחתית העמוד במקום שאליו המשתמש לא גלל את העמוד בדפדפן שלו.
בגוגל מנסים לתקן זאת. ניל מוהאן, סגן נשיא לפרסום וידיאו ודיספליי בגוגל, הציג אתמול בכנס CES כלי חדש שיבדוק אם הגולשים אכן צפו בפרסומת הווידיאו ביו-טיוב. לדבריו, המטרה היא להביא למצב שבו פרסומות הווידיאו של המפרסמים ירוצו לפחות שתי שניות בעת שהן מכסות לפחות 50% מהמסך - מחשב או מובייל. סטנדרט זה הוא גם הסטנדרט שב-IAB רוצים להגיע אליו.

בגוגל השיקו כלים דומים למודעות תמונה וטקסט בשנה שעברה, מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, שמציינת כי הכלי החדש יתווסף לכלי הפרסום של בורסת הפרסום דאבל קליק.
במקביל, באתר Gizmodo מדווחים כי יו-טיוב עשויה להשיק בשבועות הקרובים סרטוני וידיאו ב-360 מעלות, במה שמזכיר תמונות פנורמיות. לא ברור עד כמה יהיה לגולשים וליוצרי הווידיאו העצמאיים עניין באפשרות שכזו, אך בעולם שבו טרנד המציאות הווירטואלית חוזר לאופנה, באמצעות גאדג'טים כמו זה של חברת Oculus שפייסבוק רכשה אשתקד ב-2 מיליארד דולר - בהחלט ייתכן שיש שוק מאחורי זה.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully