וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון בו מתמודדי "הבית היהודי" מדברים על נישואים חד מיניים עורר זעם ברשת

8.1.2015 / 10:50

אתר "כיפה" העלה לרשת סרטון ובו מתמודדי "הבית היהודי" מביעים את דעתם על נישואים חד מיניים - והגולשים הזדעזעו. "הומופובים פרימיטיביים, להקיא מהם"

צילום מסך

ערוץ הפריימריז של אתר החדשות הדתי "כיפה" פרסם אתמול סרטון ובו מתמודדי "הבית היהודי" נשאלים לדעתם בנושא נישואים חד מיניים. כל המרואיינים מביעים את התנגדותם לאפשר נישואים מסוג זה בחוק, אותה הם מנסחים באופנים שונים - בוטים יותר או פחות. "משפחה של גבר ואישה זה הדבר האמיתי, הבונה את העולם ולא הורס אותו", אומר שם ניסן סלומינסקי. "זה מין שבאינו מינו", אומר יוסי פוקס. "אני לא שופט אנשים שמקבלים כזה מכה בחיים", אומר אברהם אזולאי. "אין דבר כזה", אומרים יהודית שילת ונחמיה רפל. "אני לא מבין למה צריך את זה", אומר משה סלומון.

הסרטון התקבל בזעם ברשתות החברתיות. בתגובות לסרטון ביוטיוב כתבו הגולשים "מסתבר שפרימיטיביות זה תנאי סף להיכנס למפלגה הזאת" ו-"גזענות והומופוביה ברמה מחליאה".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) פרסמה בעמוד הפיסבוק שלה פוסט שלם שבו היא מביעה זעזוע מהדברים שנאמרים בסרטון, וכתבה בין השאר: "תגידו לי, מי אתם בכלל? אין לכם בושה?" וכינתה את מתמודדי "הבית היהודי" "אוסף הנבער והחשוך". בתגובות ובשיתופים לפוסט של גלאון נכתבו דברים קשים נגד הדברים שנאמרים בו, כמו "הומופוביה מגעילה", "חבורה של גזענים", "תחזרו למערות פרימיטיביים שכמותכם", "הבית היהודי זה גועל" ו"להקיא מהם".

העיתונאי תומר פרסיקו שיתף את הסרטון וכתב "אין ספק שיחסם של חברי הבית היהודי לעניין הוא נקודת תורפה בתדמית המגניבות ההיי-טקיסטית של בנט".

איש הטלוויזיה גיורא יהלום שיתף את הסרטון וכתב "בגרמניה, לפני המלחמה".

העיתונאי אוריאל דסקל שיתף את הסרטון וכתב "למי ששכח: הבית היהודי לא מפלגה צעירה ומגניבה, זו מפלגה של אנשים שלא מאמינים בחופש ובחירות של אנשים שהם לא הם... חלק מהתשובות מחליאות".

בין התגובות ביוטיוב לסרטון ביוטיוב, הופיע גולש שמקיים מערכת יחסים חד-מינית, שהגיב לדברי המשתתפים בסרטון ופרש את סיפורו האישי. "לפני כשנה מצאתי את אהבת חיי ומהרגע הראשון ידעתי שהוא יהיה האבא של הילדים שלי", כתב, "שהוא יהיה האחד שאבנה איתו חיי משפחה חמה, ליברלית ובסיס החינוך בה יהיה אהבה ללא תנאים - בניגוד למתמודדי המפלגה שלך [...] אני לא בן אדם שמתעסק בפוליטיקה אבל הסרטון הזה הפחיד אותי, הסרטון הזה הוא הסתה מכוונת כנגד קהילה שלמה שתורמת המון למדינת היהודים [...] אז תגיד בנט, איך אתה היית מרגיש אם היו אומרים לך שלא מקנאים בך על ה'מכה' הזאת שנולדת להיות יהודי?"

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "יש אצלנו 42 מועמדים לכנסת - והציבור יבחר כל מועמד על פי השקפותיו. בניגוד למפלגות אחרות שמחפשות כותרות, אנחנו כבר הוכחנו שאנו פועלים למען זכויות כלל הציבורים - במעשים ולא בדיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully