וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת CES: מסכי טלוויזיה ענקיים בטכנולגיית 8K

צחי הופמן, לאס וגאס

8.1.2015 / 11:43

מדובר בהצגת טכנולוגיה שכנראה לאף משתמש אין כרגע צורך בה. סמסונג הציגה מסך בגודל עצום של 110 אינץ', ב-LG הלכו על מסך קצת יותר צנוע בגודל 98 אינץ' וגם בפנסוניק הציגו מסך 8K, רק בגודל 55 אינץ'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטלוויזיה של LG/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכות האלקטרוניקה המתקיימות כל מספר חודשים, מכריחות את היצרניות הגדולות לעמוד כל הזמן בדד ליינים קשיחים. התוצאה היא המון מהלכים שיווקים שעולים כדי להציג יכולות חדשות, שלא בהכרח מחדשות או הכרחיות למשתמש.

מהלך שיווקי מהסוג הזה, הצגת טכנולוגיה שכנראה לאף משתמש אין כרגע צורך בה, היא רזולוציית ה-8K בטלוויזיות, המציעה רזולוציה הכפולה ב-16 מ-Full HD. ה-8K באה להחליף את רזולוציית ה-4K הכפולה פי 4 ברזולוציה מ-Full HD. מסכים עם 4K החלו להגיע לדגמים היוקרתיים של יצרניות המסכים רק לפני כשנה, כאשר כמות התכנים שלהן מצומצמת מאוד וגם היכולת לצלם סרטונים ברזולוציה הזו במצלמות, עדיין לא שכיחה.

למרות ש-4K עדיין לא התבססה בשוק, יצרניות כמו: LG, סמסונג ופנסוניק, בחרו להציג בתערוכת CES בלאס וגאס דגמי אב טיפוס למסכים שלהן ב-8K. התוצאה היא מסכים ענקיים ברזלוציה גבוהה מאוד, המציגה איכות תמונה מדהימה. ההבדל הגדול, הוא היכולת לראות כל פרט בתמונה, בין אם מדובר בקהל במשחק כדורגל, חוט המחזיק לוליין בקרקס או פרטים בצמיג של מכונית מרוץ.

בסמסונג הציגו בביתן שלהם מסך 8K בגודל עצום של 110 אינץ’, תומך תלת ממד ללא משקפיים וגם כולל את טכנולוגיית SUHD של סמסונג, המשפרת את החדות, הניגודיות, קשת הצבעים והתאורה. ב-LG הלכו על מסך קצת יותר צנוע בגודל שלו - "רק" 98 אינץ'. המסך הזה כולל את טכנולוגיית ColorPrime של LG, המציעה טווח צבעים רחב, אשר לטענת החברה יוצר צבעים עמוקים ודינמיים יותר, המודגשים בעיקר בגוונים כחולים, ירוקים ואדומים.

גם בפנסוניק הציגו מסך 8K, רק בגודל 55 אינץ', המציע יכולות תמונה מרשימות מאוד. החברה הדגימה כיצד היא מציגה שרטוטים וטבלאות, כאשר הצופה יכול לראות כל פרט הכי קטן בתמונה, בצורה הכי חדה שאפשר.

הכתב אורח חברת LG בתערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully