וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: לגברים שמצלמים סלפי יש יותר סיכוי להיות פסיכופתים

8.1.2015 / 22:43

הוא מצלם הרבה תמונות סלפי של עצמו? אולי כדאי שתיזהרי ממנו. מחקר שפרסמה אוניברסיטת אוהיו מצא קשר בין אישיות פסיכופתית לצילומי סלפי אצל גברים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסיכופת? ג'סטין ביבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקר שנערך באוניברסיטת אוהיו, ארה"ב, בדק ומצא שגברים שמרבים להעלות תמונות סלפי שלהם לרשת, הם בעלי סיכוי רב יותר להתגלות כפסיכופתים או בכלל כבעלי הפרעה נפשית.

החוקרים תשאלו 800 גברים בגילאי 18-40 על הרגלי הרשת שלהם, ומצאו קורלציה בין גברים שגילו סימנים להתנהגות פסיכופתית (המתאפיינת באדישות לרגשות הזולת) לבין נטייתם לצלם סלפי ולהעלותו לרשת. מצאה גם קורלציה גבוהה בין הפרעה אנטי-חברתית כמו נרקיסיזם ועיסוק עצמי מוגבר, לבין נטייה של גברים להשתמש בפילטרים גרפיים כדי לערוך את התמונות לפני הפרסום. לעומתם אלה שגילו נטיות נרקיסיסטיות, אלה שגילו נטיות פסיכופתיות התגלו כגולשים שלא מתעסקים יותר מדי בפילטרים - אלא מעלים את התמונה לרשת מיד כפי שהיא. במילים אחרות - אם הוא מעלה הרבה תמונות סלפי, יש סיכוי שהוא פסיכופת, ואם הוא מעלה הרבה תמונות סלפי אבל עורך אותן קודם - יש סיכוי שהוא נרקיסיסט.

עורכת המחקר אמרה כי הממצאים הם לא בדיוק מפתיעים, אך זו הפעם הראשונה שהקשר בין הפרעה נפשית לבין תמונות סלפי נבדק באופן אקדמי. היא הדגישה כי תוצאות המחקר לא קובעות שגברים שמצלמים סלפי הם בהכרח פסיכופתים - כל הגברים שנבדקו במחקר נמצאים על סקאלת ההתנהגות הנורמטיבית ולא עונים להגדרה המובהקת של פסיכופתים או נרקיסיסטיים - אלא רק באות להצביע על הקשר שקיים ברמה כזו או אחרת בין הנטיות למעשים.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully