וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק בוחנת השקעה בשיאומי - ה"אפל של סין"

משה גולן

13.1.2015 / 8:43

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ומנכ"ל יצרנית הסמארטפונים הסינית, לי ג'ון, שוחחו ביניהם לגבי השקעה אפשרית של פייסבוק בחברה הסינית

Xiaomi. Xiaomi,
Xiaomi האפל של סין/Xiaomi

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ומנכ"ל יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי, לי ג'ון, שוחחו ביניהם לגבי השקעה אפשרית של פייסבוק בחברה הסינית הצומחת שזכתה לכינוי ה"אפל של סין". זאת, לאחר שבסבב הגיוס האחרון שערכה שיאומי לפני פחות מחודש היא הצליחה לגייס 1.1 מיליארד דולר. כך לפי דיווח ב"רויטרס".

על פי הדיווח, המפגש בין צוקרברג לג'ון התקיים באוקטובר, כאשר מייסד פייסבוק שהה בבייג'ין. השניים ככל הנראה דנו בהשלכות השיווקיות והפוליטיות של השקעה בשיאומי, זאת מאחר והצנזורה בסין חסמה לחלוטין את פעילות פייסבוק במדינה.

בשלהי דצמבר שיאומי הודיעה כי השווי שלה טיפס ל-45 מיליארד דולר לאחר שהצליחה לגייס עוד כ-1.1 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של השנה מכרה שיאומי 17.3 מיליון סמארטפונים, עלייה של 211% אחוז בהשוואה לרבעון השלישי של 2013, ובכך עקפה את לנובו ואת LG.

למרות הנתונים הללו, יש הטוענים כי המחיר הגבוה הופך את שיאומי להשקעה מסוכנת, בייחוד לנוכח ההמראה והנפילה המהירות של יצרניות סמטארפונים דוגמת מוטורולה ו-HTC, כמו גם הופעתם של מכשירים זולים אף יותר באסיה. בניגוד לאפל, השולטת בתחום החומרה, התוכנה והשירותים שלה, שיאומי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

  • עוד באותו נושא:
  • Xiaomi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully