וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף להפרעות הטלפונים בקולנוע?

19.1.2015 / 16:01

מיקרוסופט הגישה פטנט שיאפשר לסמארטפון לזהות שאתם באמצע סרט וכך למצמצם את האור והרעש המגיע מהמכשיר

טלפון בקולנוע. ShutterStock
דארת' ויידר הוא אבא של לוק סקייווקר/ShutterStock

הסיטואציה מוכרת: אתם נכנסים לאולם הקולנוע, מופיע השלט "נא לכבות את המכשירים הסלולריים" ואף אחד לא מתייחס אליו. ואז בשיא המתח בדיוק שהגיבור עומד לעשות מעשה הרואי במיוחד, אור חזק מסנוור אתכם בצד העין: האמא של האדם במושב לידכם מתקשרת לשאול איפה הוא ומפריעה לכולם. אי אפשר אחרת? מיקרוסופט חושבת שכן.

החברה הגישה הצעה לפטנט המכניס אוטומטית את הסמארטפון למצב "לא בולט" כאשר המכשיר מזהה שהוא נמצא באולם קולנוע. מצב "לא בולט", אמור להיות מצב בו הבהירות נמוכה יותר, אין צלילים של התראות, ואפילו המידע שמוצג על מסך הנעילה מופחת לכדי שעון בלבד.

הפטנט דואג לכך שהסמארטפון ישתמש ב-GPS של המכשיר ויזהה שהוא נמצא באולם קולנוע, או על פי כתובת ה-Mac של ה-WiFi באולם ואפילו מהכנסת האירוע ליומן. למשל, אם כתבתם לכם ביומן "סרט: הנוקמים 2 בין 21:00-23:00", הטלפון ידע למשוך את המידע ולהיכנס למצב "לא בולט" בתחילת ההקרנה.

ניתן יהיה להעביר את המכשיר למצב הנ"ל גם באופן ידני, למשל בכניסה לישיבה או לפני השינה. זאת בדומה למצב Do Not Disturb ב-iOS או מצב Priority בגרסת אנדרואיד 5.0 לוליפופ.

ההצעה לפטנט הוגשה כבר ב-2013, אך היא אושרהרק השבוע. כאשר מערכת הווינדוס פון מדשדשת אחרי המתחרות הגדולות של גוגל ואפל, יעתכן שהפיצ'ר החדש יוטמע כבר בעידכון הקרוב ויתן יתרון, לפחות לבעלי הלומיה ושאר הווינדוס פון, באולמות הקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully