וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם ידיעה חדשותית מפוברקת? דווחו לפייסבוק

21.1.2015 / 15:27

פייסבוק נלחמת בידיעות חדשותיות שקריות, ואילו ווטסאפ חיסלה את ווטסאפ פלוס. חדשות הטק

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

פייסבוק הוא מקור מצויין להתעדכן בידיעות חדשותיות, אך לפעמים נתקלים בסיפורים שברור שהם מפוברקים. קשה להילחם בתופעה הזאת, כי המנגנונים של פייסבוק לא הציעו אפשרות לדווח על ידיעה כוזבת - עד היום.

בפעם הבאה שניתקל בידיעה בפייסבוק על האישה בעלת שלושת השדיים נוכל לדווח עליה כידיעה כוזבת באמצעות המנגנון של פייסבוק. יש לסמן את הידיעה הכוזבת ולבחור ב-"אני חושב שזה לא צריך להיות בפייסבוק" ואז "זהו סיפור חדשות שקרי", ופייסבוק כבר ידאגו לבדוק את אמינות המידע ולהסירו במידת הצורך. הדבר לא מתייחס לדיווחים סאטיריים, כמו של האתר לאטמה למשל.


ווטסאפ מחסלת את המתחרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור התחיל אתמול (ג') בערב, כאשר חלק מהמשתמשים של אפליקציות לא רשמיות של ווטסאפ (כמו ווטסאפ פלוס הישראלית) הושעו מהשרתים של ווטסאפ למשך 24 שעות, בצירוף בקשה ממשתמשים למחוק את המתחרה ולהתקין את הרשמי.

למי שלא יודע, ווטסאפ פלוס מהווה אלטרנטיבה לאפליקציית ווטסאפ הקיימת, ומוסיפה פיצ'רים שלא קיימים בה ולפעמים מתווספים בה לאחר מכן - כמו השתקת קבוצה לשנה (כאשר בווטסאפ פלוס ניתן להשתיק לכל החיים).

"כל אפליקציה מזוהה על ידי שני מאפיינים מבחינת גוגל ומערכת ההפעלה אנדרואיד: חתימה ושם חבילה", הסביר שלומי פרוש, ממקימי ווטסאפ פלוס וכיום מנהל עמוד הפייסבוק שלה, בשיחה עם וואלה!TECH, "כל מפתח הוא בעל חתימה משלו, ולכן החתימה של הווטסאפ פלוס שונה מהווטסאפ הרגיל. ווטסאפ מנצלים את זה כדי לוודא שכולם יתקינו את האפליקציה שלהם על מעלותיה וחסרונותיה, שלא בהכרח מקובל על כולם".

שנשאל מתי צפוי לעלות עדכון ענה: "אנחנו לא יכולים להתחייב על זמן שבה נוציא את העדכון הקרוב עם פתרון לחסימה, כשהעדכון יהיה מוכן ואנחנו נוודא שאכן אין חשש לחסימה אנחנו נשחרר את העדכון לכל העוקבים והמשתמשים של וואטסאפ פלוס".

בינתיים פרסם מפתח נוסף בווטסאפ פלוס, ד"ר מוניד אל ריפא, שמנהל את קבוצת הווטסאפ פלוס בגוגל פלוס עם יותר מ-700 אלף עוקבים, בגוגל פלוס הרשמי שלו: "חדשות רעות, קיבלנו מכתב תביעה מווטסאפ העולמית שדורש שנחדול מהפעילות שלנו. אנחנו מחוייבים למחוק את כל הקישורים לאפליקציה ולמחוק את הקהילה שהקמנו. אני ממש מצטער אבל זה מחוץ לידיים שלנו. היה כיף אבל זה נגמר".

עדיין לא ברור עתידה של האפליקציה. דוד ציינוירט, מפתח ישראלי נוסף שמעורב באפליקציה, אמר לנו "אני מודע לעניין אבל לעכשיו אני בודק את הנושא לעומק ומקווה שזה ייפתר ונוכל להמשיך בפיתוח". נמשיך לעדכן שימסרו לנו עוד פרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully