וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מצלמת Polaroid Cube

אורי דישון, ניר גלסקי

23.1.2015 / 15:08

מצלמת הכיס-אקסטרים של פולארויד לא מחזיקה בהרבה פיצ'רים אבל היא כל כך מתוקה שאי אפשר לכעוס עליה

צילום: ניב אהרונסון עריכה מאיה בן ניסן תודה מיוחדת: ניר גלסקי

אתמול פורסם על הקאמבק של מצלמת פולארויד לישראל עם השקת Polaroid Cube, מצלמת האקסטרים הספורטיבית של המותג המתקאמבק. עכשיו תעצרו שניה, תפתחו יומן ותראו אם אתם אמורים לקפוץ ממטוס בצניחה חופשית קרוב, או לעשות באנג'י, או לגלוש על סנובורד במדרון תלול באלפים האוסטרים. אם כן, אז סבבה, אתם בעניין של אקסטרים ולכו תקנו Go Pro או כל אחת מהמצלמות האחרות בז'אנר.

אבל אם מקסימום הגלישה שלכם מסתכם בנסיעה לראות שלג ברמת הגולן וחוג השחייה של הילדה, אז יש על מה לדבר. כי ה-Polaroid Cube היא לא באמת מצלמת אקסטרים, אלא יותר מצלמת לייפסטייל (תוך שמירה על יכולות בסיסיות שנגזרו מקטגוריית הספורט) וככזו חייבים להתייחס קודם כל למראה החיצוני והעיצוב שלה, שהוא בשתי מילים: סופר חמוד.

מבחוץ פנימה

פולארויד CUBE. ניב אהרונסון
מטבע וקצת/ניב אהרונסון

זוהי מצלמה מרובעת קטנה מאד, רק 35 מ"מ מרובע. יש לה עדשה ברוחב 124 מעלות מלפנים (זה לא באמת צילום פנורמי ולא ניתן לשחק עם רוחב הצילום, אבל זה בהחלט רחב).

בחלק העליון כפתור לחיצה אחד גדול להדלקת המצלמה, לסטילס ולהתחלה ועצירה של צילום הוידאו. המצבים מובדלים על ידי נורית קטנה לצד הכפתור. השימושיות הפשוטה הזו עושה אותה נגישה לקהל רחב של משתמשים.

בחלק האחורי מכסה שניתן להסיר על מנת לבחור את מצב צילום הוידאו - מפסק פשוט לבחירה בין צילום HD ל-720p - ושקע לכרטיס מיקרו SD (מקום לכרטיס זיכרון עד 32GB) ושקע נוסף לחיבור USB המאפשר את טעינת המצלמה גם בחיבור לשקע חשמל.

החלק התחתון הוא מגנט אשר שקוע כלפי פנים. הוא מיועד להדבקה על משטחים למציאת זוויות צילום מעניינות. מכיוון שכל גוף המצלמה אטום, נראה כי זו גם הצורה של המצלמה לפלוט את החום בזמן הפעלה ממושכת. סוללת המצלמה מספיקה לעד 90 דקות צילום וידאו ברציפות.

היא מגיעה בשלושה צבעים: שחור, אדום ותכלת. בכולם נשמר פס צבעי הקשת המקיף אותה לרוחב. זו קריצת רטרו נהדרת לעיצובי האולדסקול של המותג מהימים שהיה צריך לנער את הניירות עם התמונות שהוא מוציא, מהסוג שהשפיעו על עיצוב הלוגו של אינסטגרם למשל. התוצאה היא קובייה כל כך קטנה ויפה, שכמו עם ילד, גם אם יש דברים שהיא לא עושה טוב עד הסוף הכל נסלח לה.

עוד באותו נושא

גאדג'טים: מצלמת גו פרו חדשה - מסך מגע וממשק משודרג

לכתבה המלאה

יתרונות וחסרונות

פולארויד CUBE. ניב אהרונסון
מבט מאחורה/ניב אהרונסון

חיישן CMOS מאפשר צילום תמונות סטילס של 6 מגה פיקסל. התוצאות טובות בסך הכל. הקונטרסטים לא מושלמים אבל הצבעים רווים ועזים. גם החדות בעומק הפריים נופלת מהמתחרות ובתאורה נמוכה התוצאה מגורענת.

בצילום וידאו התמודדה יפה במעברים ממקום ללא אור כלל אל אזור שטוף שמש, ובאופן כללי ה-Cube היא קודם כל מצלמת וידאו ביתית. בזמן שאחרות כבר יודעות להוציא 4K היא אינה מכוונת לרזולוציות האלו, אלא נשארת בתוך האלמנט שלה שנותן מוצר שמספק את העין הבלתי מיומנת או לחוצת הפיקסלים.

אין לה קישוריות WiFi, כך שלא ניתן להסתנכרן עם אפליקציות, והצילום במים מוגבל עד 2 מטר. זה אולי נשמע מעט אבל זה די והותר לבריכה השכונתית וסבבה לכל אמבטיה.

לסיכום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותק של דבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמת Polaroid Cube המשווקת בישראל על ידי "קאמרה מיה", לא יכולה להתחרות בפי'צרים ובביצועים של מצלמות האקסטרים המובילות של השוק וזו גם לא המטרה שלה. למרות זאת, התוצאה שהיא מייצרת לא שונה מהותית מהן.
היא שומרת על הפיצ'רים הבסיסיים, שהוא בעיקר צילום באיכות טובה מכמעט כל זווית שתצליחו למקם אותה, והיא מספיק קטנה לשים אותה כמעט בכל מקום.

מה שמבדיל אותה לחיוב מהמתחרות הוא שהיא פשוט נראית נהדר, ומעשית ומילולית מתאימה לכל כיס. מחיר של 500 ש"ח ל-Cube הוא כמעט רבע מעלות המתחרה המובילה בשוק. רכישות נוספות, כולל של כרטיס הזכרון ההכרחי ומחברים נוספים לצילום דורשים תוספת תשלום. במחיר הזה תוכלו להינות מצילומים משפחתיים חדשים ומגניבים גם בלי לקפוץ ממטוס.

  • עוד באותו נושא:
  • polariod cube

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully