וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארט TV של סוני - טלוויזיה טובה, אך חסר תוכן

צחי הופמן

26.1.2015 / 7:06

דגם הפרימיום Bravia X85 בגודל 65 אינץ'. מחיר: 27 אלף שקל

סוני Bravia X85. צילום: יחצ, גלובס
סוני Bravia X85/ צילום: יחצ/גלובס, צילום: יחצ

יצרניות טלוויזיות רבות פונות לפלח השוק העליון ומתגאות במסכים בגודל 65 אינץ', הבאים לספק את תאבונו של כל חובב צפייה בסרטים או תוכניות טלוויזיה. כזה הוא גם דגם הפרימיום Bravia X85 של סוני.

ממשק: כסמארט TV, מציע הדגם הזה גישה לאפליקציות שונות, אבל השימושית שבהן היא יו טיוב. חובבי שיחות הווידיאו ימצאו בטלוויזיה אפליקציית סקייפ, כולל מצלמת וידיאו פנימית במסך עבור השיחות עם החברים. הטלוויזיה גם משמשת כסטרימר, כאשר היא מתחברת בקלות למחשב הביתי ומאפשרת הזרמת תוכן. ניתן גם לצפות בתכני וידיאו שהגיעו מהאינטרנט, כולל תרגום בעברית (SRT). יכולת נחמדה היא שיקוף מסך הסמארטפון (במכשירי אנדרואיד תומכים) למסך הטלוויזיה. מה שמאפשר הצגת אפליקציות מהטלפון במסך הגדול.

תמונה: סוני משלבת ב-X85 את טכנולוגיית Triluminos, הכוללת פילטר צבע מיוחד המשולב בתוך הפאנל ונותן תחושה שהצבעים על הצג נראים יותר טבעי וחיים. לתמונה יש מעט גוון צהבהב, אבל עדיין מדובר בתמונה נעימה לעין. המסך תומך ברזולוציית ה-4K האיכותית, שכרגע אין כמעט תכנים לראות בה. מהסיבה הזו סוני שילבה טכנולוגיה בשם X-Reality PRO 4K המשפרת את איכות התמונה המוצגת בשידור רגיל. זו לא תצוגה באיכות 4K, אבל זה נחמד.

שלט: מעבר לשלט רחוק סטנדרטי, סוני משלבת גם שלט חדש בשם One Flick, המציע משטח מגע. השלט מאפשר תפעול קצת יותר נוח של יכולות החכמות של המסך, אבל אין לו כפתור "השתק" לסאונד. השלט כולל כפתור קיצור ל-Social View - יכולת בה אנשים מצייצים בטוויטר הודעות על תכנים המופיעים בטלוויזיה. בישראל זה לא באמת יעיל השירות הזה. השלט גם משלב התקן תקשורת מסוג NFC, המאפשר להציג תמונות על מסך הטלוויזיה באמצעות נגיעה על הסמארטפון (יכולת שעבדה לנו רק על סמארטפון סוני).

עיצוב: העיצוב אפרורי מעט. המסגרת של המסך דקיקה, אך העובי קצת פחות. להשלמת המראה, ישנה תאורה קטנה ונעימה בתחתית המסך, שלא מפריעה לעין ומאפשרת חיווי על מצב הפעולה של הטלוויזיה. בניגוד לרגלית הקבועה במסכים הממוקמת באמצע המסך וכוללת משטח המשמש כתחתית, בסוני בחרו בזווית עיצובית אחרת, המאפיין את קו המסכים שלה מ-2014: שתי רגליות בצורת קשת, המאפשרות לטלוויזיה לעמוד על המזנון בסלון. סוני קוראת לעיצוב החדש Wedge. מדובר בעיצוב שהחברה טוענת שנוצר במטרה להגביר את היציבות בעידן של מסכים ההולכים וגדלים.

צליל: במקרים מסוימים הצליל טוב, ובמקרים אחרים קצת עמום.

בשורה התחתונה: ה-X85 מציע מסך מוצלח מבחינת איכות התמונה, העיצוב והממשק, חבל רק שהסאונד בינוני ואין שום השקעה ביצירת תכנים מקומיים לשירותים החכמים שלה.

מחיר: 27 אלף שקל לגודל 65 אינץ'.

ציון: 9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully