וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טים קוק: Apple Watch יושק באפריל

28.1.2015 / 10:26

סופסוף יש תאריך לשעון החכם. מנכ"ל אפל חשף את היעד בדיווח למשקיעים. וגם: אפל שחררה עדכון גרסא ומחזירה את החינם לאייטונס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציות הספורט בשעון של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פרסמו דוח"ות הרבעון של אפל. הרבעון הרביעי של 2014 היה החזק ביותר בהיסטוריה של החברה, עם הכנסות של 74.6 מיליארד דולר, מכירות של 74.4 מיליון מכשירי אייפון. החברה ציינה שהאייפון היווה 69% מההכנסות שלה לרבעון, נתון שאפל לרוב לא משתפת. כפי הנראה הגדלת האייפונים הגדילה את המכירות. נתון מעניין נוסף הוא שאפל ציינה שהיא מכרה עד כה 25 מיליון יחידות של Apple TV, מכשיר שהיא לרוב לא שמה עליו דגש בהכרזות למרות שהוא כן מקבל עדכונים שוטפים.

בדיווח לדירקטוריון ולמחזיקי המניות (ניתן לשמוע את שיחת הועידה במלואה באתר של אפל), מסר מנכ"ל אפל טים קוק, שלפי קצב ההתקדמות הנוכחית, אם הכל ילך כשורה, ה-Apple Watch יושק באפריל. החל מרגע ההכרזה על השעון החכם באירוע השקת האייפון 6 מספטמבר 2014 דווח שהוא יגיע באביב של 2015, וכעת סופסוף יש חודש מדוייק לצפות לו. תאריך ספציפי לא נמסר.

כשנשאל על הצפיות שלו מהשעון, השיב קוק שהן גבוהות, הוא "לא יכול בלעדיהם", ושתהליך הפיתוח מתרחש באופן סדיר וכבר יש כמות גדולה של מפתחים צד שלישי שעומלים על אפליקציות לשעון.

הקרב על סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Mi Note של Xiaomi/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפגישה המשיך קוק וסיפר על כך שאפל הראתה גידול של 157% לעומת הרבעון שעבר, עם רווחים של 16.144 מיליארד דולר לעומת 6.292 מיליארד דולר ברבעון החולף.

רווח של 16.1 מיליארד דולר מציב את סין בתור המדינה במקום השלישי ממנה אפל הרוויחה הכי הרבה, כאשר אירופה במקום השני עם 17.2 מיליארד דולר וארה"ב במקום הראשון עם 30.5 מילארד דולר. למרות ההפרש ברווחים, אנליסטים ב-Financial Times מעריכים שאפל מכרה יותר יחידות אייפון בסין מאשר בארה"ב.

אם כבר מכירות בסין, אתמול דווח באתר Mashable על מכירות המתחרה של אפל, מי שמכונה "אפל הסינית", חברת Xiaomi. לפי הידיעה, החברה מכרה את כל המלאי שלה למכשיר ה-Mi Note (מתחרה באייפון 6) תוך 3 דקות.

חשוב לציין שהחברה לא ציינה מספרים ככה שזו בעיקר כותרת נחמדה שיכולה לסייע לייצר באזז למכירות המכשיר. עם זאת, סמנכ"ל Xiaomi אמר שנעשו כ-220 מיליון הזמנות.
החברה עשתה את אותו התרגיל לפני פחות משנה עם ה-Mi4 (אזל תוך 37 שניות) ולפני יותר משנה עם ה-Mi3 (אזל תוך דקה וחצי), גם אז לא ציונו מספרי מכירות או מכירות מוקדמות. אז שלא יעבדו עליכם.

עוד באותו נושא

המירוץ לשעון החכם נמשך: לאפל דווקא יש בעיה עם זמן הסוללה בשעון

לכתבה המלאה

עדכון גרסה ל-IOS

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומסך עדכון גרסה. תעשו מקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לישיבת ההנהלה של קוק, שיחררה אפל את גרסת 8.1.3 למכשירי ה-iOS. העדכון מבטיח לצמצם את המקום הנדרש לעדכונים עתידיים מהאוויר.

כזכור, כדי לשדרג מגרסא 7 לגרסא 8 המשתמשים היו צריכים לפנות כ-4.7 ג'יגה-בייט מהמקום שלהם באייפון ובאייפד, והטריק היה לשדרג מן המחשב. בדקנו את הדרישות של העדכון החדש על מכשיר אייפון 5 עם גרסא iOS 6 והמכשיר דרש 1.1 ג'יגה-בייט לעדכון מהאוויר, שיפור של כ75%.

העדכון עצמו שקל כ-220 מגה-בייט למכשיר אייפון 6 פלוס שכבר רץ על גרסא 8.1.2. עוד תוספת בגרסא הם תיקוני באגים כמו תיקון באג הכנסת סיסמא ל-iMessage ו-Facetime ושיפור גילוי מחוות המולטיסקינג באייפד.
העדכון זמין לכל מכשירי ה-iOS שתומכים בגרסא 8.

ועד דבר אחרון...

אפל מחזירה את החינם לאייטונס. לפני מספר שבועות דווחנו שאפל הסירה את כל מה שחינם מהחנויות שלה.כאשר "שיר השבוע" החינמי הוסר וגם לחג-המולד אפל לא חילקה מתנות. השבוע דווח שאפל לא רק החזירה את החינם, אלא פתחה עבורו קטגוריה נפרדת באייטונס.

מי שנכנס לקטגוריית מוזיקה או סדרות באייטונס במחשב או באפליקציה יראה קטגוריה חדשה בשם Free on iTunes, בה ניתן למצוא מספר שירים ופרקים מסדרות חדשות כמו "12 קופים" ו-"מלך החנונים". יתכן שגם אפליקציות יעשו את דרכם לשם בעתיד, ובכך אפל תחזיר מלחמה חלקית לענקיות חינמיות אחרות כמו אמזון.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully