וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל התנצלה על שהעליבה את קהילת הלהט"ב

30.1.2015 / 7:26

ארגון של הקהילה הגאה יצא למאבק נגד שירות התרגום של גוגל, כשגילה שבהגדרה ל"הומוסקסואל" מופיעים כינויי גנאי. גוגל התנצלה והסירה את המילים הבעייתיות - פעמיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת גוגל התנצלה בפני הקהילה הלה"טבית על מילים פוגעניות שהופיעו בשירות התרגום של גוגל כמילה נרדפת ל"gay", הומוסקסואל.

שירות התרגום של גוגל, Google Translate, מציע לגולשים תרגום מהיר של מילים ומשפטים לעשרות שפות, ומספק גם הגדרה מילונית לכל ביטוי בצירוף של מילים נרדפות. בשבועות האחרונים חשף הארגון הלה"טבי All Out כי בין המילים הנרדפות למילה GAY בתרגום מאנגלים לספרדית וצרפתית מופיעים, בין השאר, ביטויים כמו Poof ו- Faggot, כינויי גנאי המזוהים עם פעולות שנאה נגד הקהילה. "תארו לעצמכם שאנשים לומדים אנגלית, ולומדים להשתמש במילים הללו במקום בהגדרות נייטרליות למילה 'גיי'", כתב הארגון באתר שלו, וביקש מהגולשים לחתום על עצומה הדורשת מגוגל להסיר את הביטויים הפוגעניים מהשירות.

הקמפיין הצליח: בימים האחרונים הודיעו חברי All Out שגוגל נענתה לקריאתם, והסירה את הביטויים המדוברים. החברה אף העבירה לארגון הודעת התנצלות.

הצרות עדיין לא הסתיימו, כשמגזין The Register הבחין שגם בתרגום של המילה "לסבית" מופיע מונח פוגעני - bulldyke, ודיווח על כך בד בבד עם הדיווח על תיקון המילה Gay. היום גוגל הסירה גם את הביטוי הזה - והמילון נכון לעכשיו נקי מעלבונות כלפי הקהילה הגאה. "זה רק מראה כמה כוח יש לנו כשאנחנו מאוחדים", כתבו אנשי All Out באתר.

תרגומים פוגעניים מופיעים בתרגום של גוגל למילה GAY. go.allout.org, אתר רשמי
כך נראה התרגום של המילה GAY לפני שגוגל הסירה את המילים Poof ו- Faggot/אתר רשמי, go.allout.org
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully