וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקו בצמרת שוק הסמארטפונים: אפל וסמסונג במקום הראשון

שירות גלובס

29.1.2015 / 21:05

כל אחת משתי החברות מכרה 74.5 מיליון יחידות של טלפונים חכמים ברחבי העולם במהלך הרבעון הרביעי, והגיעה לנתח שוק של 19.6%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראשונים בסין, מוכרים כמו סמסונג בשאר העולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת אפל תפסה את המקום הראשון בשוק הטלפונים החכמים בסין. בד בבד, היא זינקה לתיקו במקום הראשון ברשימת יצרני המכשירים הסלולריים בעולם מול סמסונג, זו הפעם הראשונה מאז שנת 2011. זאת בזכות הנסיקה החדה במכירות של מכשירי האייפון, בעקבות השקתם של מכשירים בעלי מסכים גדולים יותר.

כל אחת משתי החברות מכרה 74.5 מיליון יחידות של טלפונים חכמים ברחבי העולם במהלך הרבעון הרביעי, והגיעה לנתח שוק של 19.6%, כך נמסר היום (ה') מחברת Strategy Analytics בהודעת דוא"ל. קבוצת לנובו היתה השלישית מבחינת גודל נתח השוק, עם 6.5%, זאת לאחר רכישת Motorola Mobility.

המעבר של אפל למסכים גדולים יותר היכה בסמסונג בתחום שבו היתה חלוצה. האייפון 6 והאייפון 6 פלוס היו פופולריים בשווקים שבהם צרכנים מעוניינים במכשירים גדולים יותר הממלאים תפקיד של טלפון ומחשב טאבלט גם יחד. בסין, השוק הגדול בעולם, אפל הגיעה למקום הראשון, לאחר שעקפה את שיאומי המקומית, שירדה שלושה מקומות בדירוג העולמי - למקום השישי.

"לנובו-מוטורולה ואפל שדרגו את עצמן בסין וברחבי העולם והן מתחילות לנגוס בנתח השוק של שיאומי", כך אמר ניל מוסטון, מנכ"ל Strategy Analytics. לדבריו, "'תור הזהב' של צמיחה קלה בשיאומי הגיע לסיומו".

היקף המכירות של טלפונים חכמים ברחבי העולם עלה ברבעון ב-31% ל-380.1 מיליון יחידות, עם שיא כולל של 1.3 מיליארד יחידות לשנת 2014, כך מסרה חברת המחקר. אפל לא היתה הספקית הגדולה ביותר בעולם מאז הרבעון האחרון של שנת 2011, כך על פי Strategy Analytics.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully