וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונעבור לפרסומות

31.1.2015 / 19:29

הכלבלב שעצבן את הגולשים, הקאמבק של ג'יימס בונד, האנימציה המושקעת של מרצדס בנץ ואיך אפשר בלי בחורה עירומה: את פרסומות הסופרבול 2015 תוכלו למצוא כבר ברשת

יש אנשים שצופים בסופרבול בשביל הפרסומות. המשחק עצמו הרי מזמן הפסיק להיות האטרקציה. ובימינו, כבר לא צריך לצפות בסופרבול כדי לצפות בפרסומות הסופרבול: הכול מגיע לרשת בסופו של דבר, ובמקרים רבים, החברות המפרסמות משחררות את הפרסומות שלהם לרשת עוד לפני המשחק (ובמקרים רבים, גרסאות ארוכות יותר ממה שמשודר במשחק עצמו).

לפניכם פרסומות הסופרבול הנוכחי שפורסמו כבר ברשת השנה; אתם מוזמנים לצפות גם במשחק, אבל רק אם אתם באמת מתעניינים בפוטבול.

אחת הפרסומות שקיבלו את מירב תשומת הלב בסופרבול של השנה שעברה, (ו-55 מיליון צפיות ביוטיוב) הייתה הפרסומת של באדווייזר בכיכובו של כלבלב המתיידד עם הסוסים של באדווייזר – אורחים קבועים בפרסומות הסופרבול של החברה.

השנה, החברה החליטה שצוות מנצח לא מחליפים, ויצרה פרסומת המשך בכיכובו של הכלבלב והסוסים. איזה חמוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אבל את הצגת הכלבלבים גנבה דווקא חברת הדומיינים GoDaddy. דומיינים הם נושא משעמם להפליא, וגודאדי מפצה עליו עם פרסומות שערורייתיות ככל האפשר; זאת היא שהביאה בשנה שעברה את בר רפאלי להתנשק עם חנון. השנה, הם יצרו פרסומת כלבלב משלהם, עם סוף קצת שונה:

הפרסומת שוחררה לרשת והספיקה כבר להרגיז אנשים רבים: גידול כלבים למטרות מכירה זה פשוט לא נחמד. באתר change.gov נפתחה עצומה הקוראת לביטול שידור הפרסומת, שהשיגה כ-42 אלף חתימות של אנשים שכנראה לא ממש מבינים איך פרסומות עובדות. אחרי כמה ימים, חברת גודאדי הודיעה שהיא נכנעת ללחץ הציבור, ומבטלת את שידור הפרסומת בסופרבול; במקומה תשודר פרסומת אחרת.

גודאדי גם הסירה את הפרסומת מהחשבון שלה ביוטיוב, מה שכמובן לא משנה שום דבר, כי אפשר לראות אותה בהרבה חשבונות ואתרים אחרים. במילים אחרות, הפרסומת עשתה בדיוק את מה שנועדה לעשות: העניקה לחברה המון תשומת לב, בין אם היא תשודר בסופרבול או לא. בנוסף, החברה הבטיחה שהכלבלב שבסרטון אומץ על ידי אחד מעובדי החברה ומצא בית חם, ושאף אחד לא מתכוון למכור אותו.

אולי מחשש שמא הכלב גונב להם לגמרי את ההצגה, הסוסים של באדווייזר מופיעים בפרסומת נוספת; הפעם הם מבקשים להשגיח אישית שלא תקנו חלילה את הבירה הלא נכונה.

והנה הדבר המגניב ביותר שנבנה לצורך פרסומת סופרבול: לוח פאק-מן, כולל רוחות, קירות, אורות וכל היתר, בגודל עצום, כדי לאפשר לאנשים אקראיים לחוות איך זה באמת להיות פאק-מן. יש לקוות שבאד לייט לא הרסו את הלוח הזה עם תום הצילומים, כי כל כך הרבה אנשים היו משלמים כסף טוב כדי לשחק בזה.

פרס האנימציה הטובה ביותר בפרסומת סופרבול השנה הולך למרצדס-בנץ, עם גיסה מושקעת להפליא משלהם ל"הצב והארנב". ולא במקרה: במאי הפרסומת הוא רוברט סטרומברג, זוכה שני פרסי אוסקר על עיצוב אמנותי – על "אווטאר" ו"אליס בארץ הפלאות".

פרס הליהוק הטוב ביותר בפרסומת סופרבול השנה הולך לחטיף סניקרס, על הפרסומת המשחזרת סצנה ‏מ"משפחת בריידי" המיולוגית כשאת אחת מבנות המשפחה מגלם דני טרחו ("מצ'טה").‏

לפרסומת הזאת יש גם סצנת בונוס, ששוחררה כטיזר לפרסומת עצמה:

בין החטיפים והבירות, מדי פעם מצליחים להשתחל כמה מסרים קצת יותר משמעותיים. הפרסומת הבאה מבוססת על דיאלוג (המבוסס על מקרה אמיתי) שכבר הפך לוויראלי ברשת בחודשים האחרונים, ועושה בו שימוש מצוין. עלות הפקת התשדיר, וגם שידורו במהלך המשחק (מה שעולה בימים כתיקונם כ-3.5 מיליון דולר) נתרמו על ידי ה-NFL, בניסיון לפצות על הביקורת הרבה שספג הארגון על היד הרכה שנהג בשחקנים שהכו את נשותיהם.

על ה-NFL עברה שנה עמוסת שערוריות, והם צריכים להיות מרוצים כשהסקנדל הנוכחי לא קשור לאלימות בתוך המשפחה, אלא לשאלה האם הניו אינגלנד פטריוטס לא ניפחו את הכדורים שלהם כמו שצריך. הפרסומת לסרט "מכונת הזמן בג'קוזי 2" (או בשמו העברי הרשמי, "בדרך לג'קוזי עוצרים בזמן") מתייחסת לשערוריה המוזרה הזאת, אבל זה לא מגוחך כמו העובדה שלסרט הזה אשכרה קוראים "בדרך לג'קוזי עוצרים בזמן".

‏1994 היתה תקופה מבלבלת. אנשים שמעו שמועות על הדבר החדש הזה, אינטרנט, אבל לא ידעו מה ‏זה ומה עושים עם זה ואיפה שמים את ה-@. באותה תקופה יכולתם לראות את אייל קיציס, מגיש ‏‏"זומביט", מנסה להבין מה זה בדיוק האינטרנט הזה; בינתיים, בארה"ב, קייטי קוריק ובריאנט גאמבל, ‏מגישי תכנית הבוקר, ניסו גם הם להבין. בערך 15 שנים מאוחר יותר, הקטע בכיכובם הפך לוויראלי ‏ב"יוטיוב" - שהוא "אתר" ב"רשת" ה"אינטרנט" הזאת, ובפרסומת של ‏BMW ‎‏ הם מנצלים את התהילה ‏הוויראלית.‏

קים קרדשיאן, שמקצועה בתשדיר הבא מסתכם ב"אישה מפורסמת", קוראת לציבור שלא לבזבז אוויר ריק כשאפשר להשתמש בו להעברת תמונות ודיונים חשובים בנושא החשוב, קים קרדשיאן.

עברו 13 שנים מאז שפירס ברוסנן גילם לאחרונה את ג'יימס בונד, אבל פעם בונד, תמיד בונד. בפרסומת החדשה בכיכובו הוא, שוב, נכנס לתפקיד כוכב האקשן. גם אם אין אקשן.

ויש גם נציגות ישראלית בסופרבול. חברת בניית האתרים Wix היא ישראלית, אבל לא הייתם יכולים להבין את זה מהפרסומת שלה, שבה מככבים כמה ספורטאי עבר שצריכים אתרים לעסקים החדשים שלהם. אף אחד מהם לא מוכר כלבלבים.

מה הקשר בין אתלטית ללא רגליים לבין טויוטה? אין קשר. אבל מה זה משנה: עם כל הציניות שמעורר המצעד הפרסומי הזה, הסרטון בכיכובה של איימי פרדי הוא באמת ובתמים מעורר השראה.

אסטרטגיית השיווק המוצלחת והמקורית של השנה שייכת למותג הבירה Newcastle. להם אין 4 מיליון דולר להוציא על פרסומת לסופרבול, אז הם החליטו על שיתוף פעולה: להביא כמה שיותר מותגים שונים שיחלקו איתם את התשלום על זמן האוויר. צעד נבון נוסף: להביא את אוברי פלאזה כדי שתשווק את זה.

והנה היא שוב, בעוד סרטון שלא באמת ישודר בשום סופרבול, אבל למי אכפת, זאת אוברי פלאזה והיא משכנעת להפליא:

וזוהי התוצאה הסופית: 37 מותגים בפרסומת אחת.

ואחרי כל הפרסומות האלה, שמיטב הקופירייטרים השקיעו בהם את מיטב היצירתיות (והכסף) שלהם, פתאום בא מישהו ומצא רעיון כל כך מדהים, כל כך מקורי, כל כך שנון, שפשוט היו חייבים לעשות ממנו פרסומת סופרבול ומיד: בחורה עירומה. וואו, החדשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully