וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות או טעות?

3.2.2015 / 11:09

סרטון אנימציה מטעם עיריית ירושלים מציג מנקי רחובות כהי עור לעומת עובדי משרדים בהירים. תגובת העירייה: "לא הייתה כל כוונת מכוון בצבעי האנימציה"

עיבוד תמונה

באו לברך ויצאו מקללים: עיריית ירושלים הפיקה סרטון אנימציה לעדכן בו את התושבים על העשייה שלה למענם. אז למה מוצגים בו מנקים כהי עור ועובדי הי-טק בהירים?

הסרטון שהופק על ידי חברת שרוטונים, המתמחה בסרטוני אנימציה סאטירים, מציג את הישגי העירייה מהשנה האחרונה. מבחינה מוניציפלית הדעות אולי חלוקות, אבל מבחינת הניסיון לייצר נוכחות ברשתות חברתיות מגיע לעיריית ירושלים קרדיט. סרטון אנימציה מושקע, חשבונות פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם פעילים הם שימוש נכון בפלטפורמה.

ובכל זאת, הצגת מנקי הרחובות כהים ועובדי המשרד בהירים צורמת. במיוחד כשמדובר בעיר עם אוכלוסייה מעורבת שנושא הגזענות אצלה רגיש במיוחד. Eliran Ben Haim העלה תמונה הממחישה את ההבדלים בפייסבוק שלו וכתב:

תגובת עיריית ירושלים: "אין ולא הייתה כל כוונת מכוון בצבעי האנימציה. הסרטון מציג באופן קליל ומשעשע את העלייה הגדולה באיכות החיים שחלה בבירת ישראל בשנים האחרונות וכך צריך להתייחס אליו ללא שום כוונה מעבר לכך. עיריית ירושלים מעסיקה עובדים רבים מכל הדתות והעדות ללא הבדל דת, גזע במין וגאה בכך".

במטה למאבק בגזענות היו פחות משועשעים. בשיחה עם וואלה!TECH נמסר: "העובדה שסרטון כזה עבר את אישור עיריית ירושלים ולא צרם לאף אחד לפני שעלה לאוויר מוכיחה עד כמה הגזענות והסטריאוטיפים המבטאים אותה מוטמעים בחברה בישראל. סרטון זה מבייש מוסד רשמי וציבורי כמו עיריית ירושלים ואנחנו דורשים להוריד את הסרטון ולא להסתפק בתגובה שלא הייתה כוונת מכוון, זאת מכיוון שהמשך הפצת הסרטון פוגענית בלי קשר לכוונת המשורר".

  • עוד באותו נושא:
  • שרוטונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully