וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Orange משיקה שירות ענן ישירות מהמצלמה

4.2.2015 / 14:32

אפליקציית Video Cloud תעלה את התמונות והוידאו שתצלמו באיכות גבוהה - ישירות לאחסון בענן עד 100 ג'יגה. כולל וידאו באיכות HD

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Orange מחברת את הענן למצלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת Orange השיקה היום (ד') אפליקציה שמאפשרת לשמור כל תמונה שתצלמו על שירות הענן באופן מיידי.

בשנים האחרונות, עם שדרוג מצלמות הסטילס בסמארטפונים והאפשרות לצלם וידאו באיכות גבוהה, עלו משקלי הקבצים של כל סרט ותמונה. התוצאה היא שלמכשירים רבים פשוט אין מספיק מקום לאחסן את הקבצים הכבדים. לשם השוואה: אחד המכשירים הפופולריים ביותר של השנה האחרונה היה האייפון 6 בגרסת 16 ג'יגה, וכל משתמש ממוצע יודע שזה פשוט לא מספיק. אמנם חלק מהמכשירים (אנדרואיד בלבד) מאפשרים הוספת כרטיסי זיכרון, אך זו עדיין לא פעולה מובינת מאליה לכל המשתמשים.

במסגרת סקר שערכה חברת פרטנר בקרב מדגם ארצי מייצג של 500 בעלי סמארטפונים, ציינו 74% מהנשאלים כי הם נאלצים למחוק תמונות ישנות מהסמארטפון בכדי לשמור תמונות חדשות. 63% נוהגים להעלות תמונות או קטעי וידאו מהסמארטפון לפייסבוק, מתוכם 46% ציינו כי הם מעלים לפחות פעם בשבוע תמונות או קטעי וידאו לפייסבוק.

במילים אחרות, השימושים במצלמה הולכים ומתרבים ושטח האחסון הולך וקטן. הפיתרון היעיל לבעיה הוא שירות ענן.

שירותי הענן הם כבר מזמן לא נחלת בתי עסק בלבד. הם גם לא רק פתרון אחסון על גבי שרתים ברשת - אלא יכולים לספק שירותים של ממש. שמירת התוכן בשירותי ענן תגן עליו מתקלות של המכשיר, והיא תשמש גם כגיבוי לחומרים. סנכרון מהיר ואוטוטמטי מהמצלמה יחסוך התעסקות מיותרת בהמשך למי שנוהג להעביר את הצילומים שלו למחשב למשל.

אז מה זה בעצם ענן?

אילוסטרציה. ShutterStock
יותר מהר לעלות, יותר מהר לרדת/ShutterStock

הנה דוגמא פשוטה להבנת מושג הענן: כשאתם צופים למשל בקליפ ביוטיוב, התוכן אינו יושב על המחשב שלכם אלא מוגש אליכם משרת בעולם. בפועל, כל חלק בקליפ יכול להגיע מכמה שרתים שונים. יכולות החישוב הגבוהות של המחשבים הללו מאפשרות להם להגיש את השירות בצורה הטובה ביותר.

אף על פי שלאדם הממוצע נראה כי שירותי ענן החלו רק בשנים האחרונות, זו למעשה טעות: כמו כל תחום בטכנולוגיה, הבסיס לרעיון נטוע כבר שנים רבות. בשנת 1969, אחראי פיתוח בפרויקט ARPANET בשם ג'יי.סי.אר ליקליידר דיבר על עולם שבו כל אדם יוכל להתחבר דרך המחשבים לתוכנות, מידע ואנשים בכל נקודה בעולם. במילים אחרות, הוא רצה אינטרנט ושירותי ענן. פרויקט ARPANET שלו אכן היווה את הבסיס לשני השירותים הללו.

הקפיצה המשמעותית השנייה בתחום הענן הגיעה רק בשנות ה-90. למרות שכבר לפני כן היו שירותי אינטרנט, רק באותה תקופה החלה הרשת לספק פס רחב מספיק שיאפשר שימוש נוח. בשנת 1993 עלה הדפדפן הראשון, ב-1995 הגיעה חברת נטסקייפ ואחריה גם Ebay ואמזון, והאינטרנט הפך להיות הדבר הזה שאנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלעדיו. כמה שנים אחר כך, ב-1999, החלה ההיסטוריה הרשמית של הענן.

אחד הצעדים הראשונים בתחום שייך לחברה בשם salesforce.com, שהציעה רכישה של אפליקציות דרך האתר שלה. בכך, בעצם, נסללה הדרך למה שעתיד להיות אחד האלמנטיים העיקריים של הענן: שימוש בתוכנות שאינן על המחשב עצמו.

ב-2002 השיקה אמזון שירותי ענן בסיסיים של איחסון ומיחשוב, וב-2006 הושק שירות הענן הרשמי הראשון - EC2, שירותי ענן אלסטיים שאיפשרו לחברות להשתמש במחשבים מרוחקים כדי להריץ את האפליקציות שלהם. ב-2009 הגיע הצעד הגדול הבא: גוגל, מיקרוסופט וחברות דומות השיקו שירותי אפליקציות שנמצאים על השרתים שלהם ולא על המחשב האישי.

כיום חברות רבות מספקות שירותי ענן לאיחסון מידע ושימוש באפליקציות מרוחקות. שירותי ענן עברו מלהיות אספקט המחובר רק לחברות ותאגידים למשהו שאנו משתמשים בו במחשב הביתי. שמירת תמונות, מוזיקה וסרטים בענן חיצוני הפכו לרעיון מוכר בקרב כל מי שרוצה שזיכרונותיו ומסמכיו החשובים יישארו איתו גם כשהמחשב שלו ייפול.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחשוב ענן. ShutterStock
מחשוב ענן/ShutterStock

אז מה הכי כדאי לבחור?

עופר שמואלי, מנהל החדשנות של Orange, ממליץ לבחור את שירותי הענן לפי החברה המספקת אותם. "ויש יתרון לחברה מקומית אשר ניתן לפנות אליה בבעיות ושאלות, לעומת חברה בינלאומית המטפלת במשתמש בעזרת קו לקוחות כללי", הוא אומר.

Orange מציעה שירותי ענן בגודל של 100 ג'יגהבייט בעלות של 5.90 שקלים לחודש (3 חודשים ראשונים בחינם). לשם השוואה, מיקרוסופט מציעים את אותה גודל תיבה ב-9 שקלים לחודש. בחברה מדגישים את חשיבות העלאת התכנים דרך אפליקציית המצלמה ולא רק את האחסון. "שירותי ענן אחרים מבקשים לתייג התמונות ואז העלאתן לענן", אומרת נויה פרסול, מנהלת מחלקת מוצרים ושירותים חדשים באגף השיווק של Orange, "ב-Camra cloud העניין קורה באופן אוטומטי. בנוסף, המצלמה מציגה את היכולת לשתף את התמונות בקבוצות בין כל בעלי הטלפונים השונים. מי שיש לו אייפון מכיר את חוסר היכולת לשתף את בעלי האנדרואיד. אז לא עוד".

פיצ'ר מועיל נוסף הוא האפשרות להעלות לייב פיד ישירות לפייסבוק. "בבסיסו זו המהות של ה-4G",אומרת פרסול,"אם בעבר השתמשנו באינטרנט כדי להוריד מידע, היום הכיוון הוא העלאת מידע. לרשת של Orange יש אפלואד של עד 50 MB לשנייה. יעיל כשרוצים לצלם עצמנו לשידור מיידי". פיצ'ר השידור החי זמין כרגע רק לאייפון. בעלי אנדרואיד יצטרכו לצפות במחשב.

אפליקציית Camra video cloud ניתנת להורדה בחינם ב- Google play, וב –App store.

הכתבה הוכנה בחסות Orange

  • עוד באותו נושא:
  • orange

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully