וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפטופ חולצה אפורה

12.2.2015 / 7:27

ה-Dell Inspiron 7348 הוא אולטראבוק שיודע להתקפל למצב טאבלט. אך כמו השם שלו הוא חסר השראה, ונועד לעמוד בשורה מאחורי מכשירים טובים ממנו. ביקורת

לא קל לעשות היום סקירה על מחשב אולטראבוק חדש. כולם נראים כמעט אותו דבר: מגיעים עם מסך מגע ועם ווינדוס 8. לפעמים נראה כאילו ההבדל ביניהם מסתכם בגימיקים כמו עט מגע, צבעים ואפילו מצבי שימוש כמו מצב התלייה בטאבלטים של לנובו.

ה-Dell Inspiron 7348 החל להימכר החודש בישראל. שם כל כך לא סקסי לא שמעתי מזמן, מזכיר לי את ימי ה-6680 של נוקיה. יש לזה סיבה שקשורה בסדרה של המחשב, אבל זה לא משהו שרלוונטי לצרכן. החברות צריכות ללמוד אחת מהשנייה, כמו לנובו שקראה למחשב שלה יוגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Dell Inspiron 7348/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחוץ פנימה

ה-7348 הוא מחשב אולטראבוק עם מפרט בינוני ומסך 13.3 אינץ' בעל רזולוציה יחסית נמוכה של Full HD. העיצוב שלו לא פורץ גבולות. כן הוא דק, ויחסית קל, אבל כשהוא סגור הוא נראה כמו עוד מחשב בקופסא אפורה ממתכת שמקבלים מהעבודה בחברות הייטק.

מה שכן, הכפתורים בצדדים מאוד קשים ללחיצה. מזל שיש קיצורי דרך לכפתורי הווליום, וחבל שאין כפתור למסך הנעילה הפיזי שהוא רך יותר ללחיצה. כאשר אלו כפתורים שממשתמשים בהם הרבה הייתי מצפה לקצת יותר חשיבה בתחום.

המסך נפתח וזז על ציר של עד כ-180 מעלות, כך שהוא יכול להפוך לטאבלט שמן במיוחד שלא ממש נוח לשים על הברכיים, ובמצב "סטנד" הוא סביר. יש למכשיר רמקולים בשני צדדיו, שלוש יציאות USB, יציאת HDMI רגילה ויציאת כרטיס SD למצלמות למשל. הפתיחה והסגירה של המסך ומהעבר בין המצבים נוחה יחסית אבל נראה שהמסך קצת רועד תחת היד כשמשתמשים בו כמסך מגע. זה נכון גם למצב "סטנד" בו המכשיר הוא רק טאבלט ונשען על המקלדת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקפל למצב טאבלט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך

ל-7348 מסך Full HD, ברזולוציה של 1920 * 1280. נשמע מרשים, אבל אם משווים אותו ל- 3,200 * 1800 של היוגה 3 פרו - זה כבר פחות מרשים. באפליקציות שתומכות ברזולוציה של המערכת זה נראה בסדר גמור, אך ישנם דברים קטנים מעצבנים - כמו תפריטים או אייקונים שלא עברו התאמה ונראים מטושטשים. זה ניכר בעיקר בחנות המשחקים Steam, שם הכל נראה מטושטש והחנות אפילו לא עבדה עם הטאץ' כמו שצריך.

המסך עצמו - ויתכן שזה קשור לצורת הישיבה שלי - סנוור אותי לעתים עם השתקפות של מנורה מאחוריי, כאשר האייפד שהיה לידי בזווית דומה לא סנוור. בגלל העובי, במשחק בטאבלט קשה מאוד להתייחס אליו כטאבלט סטנדרטי. משחק שדרש שימוש בחיישן התאוצה של המכשיר, למשל, שהייתי צריך להטות אותו, הרגיש כאילו אני מטה מחשב שלם. בנוסף, כמות האפליקציות בחנות של ווינדוס דלה. בעיה המוכרת גם ממכשרי הסמארטפונים מבוססי ווינדוס.

דבר נוסף הוא שבדקתי את מספר האצבעות שמסך הטאץ' מקבל במקביל, והוא לא קיבל יותר משתי אצבעות. אני יודע שיש הרבה אנשים שזה לא יפריע להם לעולם, אבל יש משחקים שדורשים שימוש ביותר מאצבע אחת כמו Cut The Rope וזה מפריע. בעבודה על מסמך וורד למשל זה לא ישפיע.

העט

DELL, Images Inspiron 7348. אור קורץ, מערכת וואלה! NEWS
תוספת נחמדה בדומה למכשירי הגלקסי נוט/מערכת וואלה! NEWS, אור קורץ

עט הסטיילוס הוא פיצ'ר נחמד שמבדיל את ה-7348 ממתחריו. בצד ימין של המחשב יש "כפתור" מיוחד שבלחיצה עליו יוצא העט. העט אמנם נראה כמו גימיק, אבל במקרה הספציפי של עבודה על מערכת ההפעלה מבוססות מגע, מהווה יתרון.

ניתן בקלות לגלול באתרים באינטרנט, להגיע לכפתורים הקטנים מידי בשביל האצבע, (למשל כפתורי ה-X בחלונות) ואזורים קטנים נוספים שקשה להגיע אליהם. יתרון נוסף לסטיילוס הוא בציור. כיף לצייר על המסך וזה הרגיש נוח גם למשתמש שלא יודע לצייר כמוני, כך שזהו פיצ'ר שאמור לקסום למעצבים גרפיים.

ביצועים וסוללה

נראה שאין בעיות מיוחדות. בגרסה שאני בדקתי המחשב היה מצוייד במעבד Core i5 של אינטל עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון ראם. הוא הגיב מהר יחסית ולא היו בעיות מיוחדות גם במצבי עומס. בוא נגיד שאת Call Of Duty החדש הוא לא יריץ כשהגרפיקה על רמת Ultra אבל משחקי ארקייד ופלטפורמרים לא תהיה לו בעיה להריץ. רק שהמאוורר לפעמים יגביר את עוצמתו וכמות החום תהיה מורגשת בקדמת המחשב.

הסאונד שבקע מבין שני הרמקולים מצדי המחשב היה מספק, גם בסרטונים באינטרנט וגם במשחקים. אחרי שנועלים את המחשב עם לחיצה על כפתור הנעילה (הקשה) הוא עולה די מהר, אבל נתקלתי בכמה בעיות אחרי שסגרתי את המכסה וניסיתי להפעיל אותו כמה שניות לאחר מכן. לא ברור אם מדובר בבעיות חומרה או תוכנה אך צריך לשים לב לזה.

הסוללה מספקת 5 שעות בשימוש רגיל וייתכן שקצת יותר במצב חיסכון סוללה. אישית לא ראיתי כמעט הבדלים. 5 שעות זה זמן סביר יחסית למחשב בדרגת מחיר שכזאת. מצב הסטנד ביי כאשר כל היישומים מכובים היה סביר גם כן, כאשר איבדתי 2% בלילה. אז כנראה שלא תטעינו אותו כל יום, אבל עדיף בזמן עבודה לחבר אותו למקור חשמל. הטעינה, אגב, הייתה ארוכה במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצועים טובים כשהדרישות סבירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת הפעלה

המערכת שהגיעה עם המכשיר הייתה מערכת ווינדוס 8.1 מיוחדת לבדיקות. אני לא יודע אם להאשים אותה בתופעות שחוויתי או את מיקרוסופט, אבל בוא נגיד שטוב שהמחשב הזה יהיה זכאי לקבל את ווינדוס 10 כשהוא יגיע לכולם השנה.

כמות הבאגים כל כך מוזרה וביזארית, החל מדברים קטנים כמו העלאת מקלדת מגע מקטינה את החלון בכרום (מה זה אקספלורר?) ועד למחשב שנתקע אחרי שמוציאים ממנו את העט. אפשר לסכם ולומר, שווינדוס 8 אמנם מנסה להיות מערכת שעובדת עם מסכי מגע, אבל אתם תעשו לעצמכם טובה גדולה ותחסכו הרבה כאבי ראש אם תשתמשו בטראק פד של המחשב או תחברו עכבר.

לסיכום

ה-7348 הוא מכשיר עבודה שמציע גם מצב דמוי טאבלט. עם עיצוב שלא בא להגיד יותר מידי, הביצועים שלו יתנו לכם להנות ממחשב טוב לכתיבת מסמכים, גלישה באינטרנט ואפילו קצת משחקים.

במחיר שמתחיל בסביבות ה-4,400 שקלים מדובר במחשב בינוני. נקווה שכשהוא יקבל ווינדוס 10 באמת נתחיל ליהנות ממסכי מגע, כרגע זה בין גימיק למטרד.

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully