וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בטוח שכדאי לשדרג

צחי הופמן

16.2.2015 / 6:27

בקרוב יגיעו לישראל סמארטפונים מובילים של סמסונג, LG, סוני ו-HTC. בדיקת "גלובס": סמארטפון חדש הוא לא תמיד עסקה משתלמת. מה מציעים דגמי הדגל בהשוואה לקודמיהם ומה פערי המחירים?

אייפון 6 מול אייפון 5S. צילום: צחי הופמן, גלובס
אייפון 6 מול אייפון 5S/גלובס, צילום: צחי הופמן

עונת ההכרזות על דגמי הדגל של יצרניות הסמארטפונים מתקרבת. ציבור הצרכנים מתחלק לחובבי הטכנולוגיה הנוהגים להחליף סמארטפון כל דור או שני דורות ולכאלו שמחליפים סמארטפון כל מספר שנים, ולא בהכרח מחפשים את הדגם הכי חדש.

האחרונים מתמודדים מול שאלה מאתגרת: עד כמה הסמארטפון מהדור החדש שונה מהדור הקודם, והאם בנקודת הזמן הזו - שבה מצד אחד על המדף עומד הדגם החדיש ביותר במחיר גבוה ומצד שני עומד קודמו במחיר נמוך יותר - משתלם לקנות את המכשיר החדש, או דווקא את קודמו.

זאת במיוחד לאור העובדה שהסמארטפון מהדור הקודם נמצא בשוק לעתים אפילו פחות משנה. אמנם יש שיפורים בין הדגמים, אבל לרוב לא מדובר במהפכות, אלא בשיפורים של טכנולוגיות קיימות, שחלק גדול מהמשתמשים בכלל לא יבחינו בהם. מצד שני, יש לפעמים גם שיפורים משמעותיים שמצדיקים רכישה של המכשיר החדש יותר, במיוחד כשהפרש המחירים לא גבוה.

כך למשל, גלקסי S5 של סמסונג מוכיח שלפעמים הדור הקודם - S4 - מספק ביצועים מספיק טובים. ההפרש הכספי בין שני המכשירים משמעותי - 800 שקל, כאשר שיפורים במצלמה, בסוללה, מיגון נגד רטיבות ומנגנון זיהוי אצבע, לא בהכרח מצדיקים את הפער במחיר.

לעומת זאת, אייפון 6 של אפל מוכיח ההפך - לפעמים עדיף הסמארטפון החדש יותר, משום שפער המחירים בינו לבין אייפון 5S עומד על 400 שקל, בעוד ששיפורים כמו גודל המסך, המעבד, הסוללה ומנגנון התשלום הסלולרי (עדיין לא זמין בארץ), לא מצדיקים רכישה של הדור הקודם.

"גלובס" השווה בין המחירים והתכונות של מכשירי הדגל הנוכחיים לבין אלה שקדמו להם.

סמסונג - גלקסי S5 מול S4
סמסונג צפויה להכריז ב-1 במארס על סמארטפון הדגל הבא שלה - גלקסי S6 (המכשיר ככל הנראה יושק רק כחודש לאחר מכן). בינתיים, גלקסי S5 נמצא בשוק קצת פחות משנה והדגם הקודם S4 עדיין נמכר בחנויות. גלקסי S5 לא הגיע למכירות שסמסונג ציפתה לו - לא בגלל שמדובר בסמארטפון לא טוב, אלא בעיקר כי הדגם הקודם סיפק את הצרכנים. ההבדלים בין שני המכשירים, כנראה לא מהותיים לחלק גדול מהלקוחות, במיוחד לאור העובדה שעבורם צריך לשלם עוד 800 שקל.

ה-S5 מתגאה במסך הזהה באיכותו ל-S4, אבל כולל גם מנגנון זיהוי טביעות אצבע, מיגון נגד רטיבות (לא צלילה בבריכה), מצלמה עם חיישן 16 מגה פיקסל לעומת 13 מגה פיקסל ומעבד טוב יותר.

מחירים: 2,800 שקל עבור S5 בגרסת 16 ג'יגה, 2,000 שקל עבור S4 בגרסת 16 ג'יגה - הפרש של 800 שקל

בשורה התחתונה: מי שלא מסתנוור מהתוספות ב-S5, יכול בהחלט להיות מרוצה מה-S4.

HTC - ה-One M8 מול One M7
על-פי ההערכות, חברת HTC צפויה להכריז בחודש הבא על One M9, כאשר בשוק המקומי עדיין אפשר למצוא את ה-M7 וה-M8, המגיעים בעיצוב זהה מחומרי אלומיניום.

המסך גדל מ-4.7 אינץ' ל-5 אינץ' ואיכות התמונה עברה מעט שיפורים. כוח העיבוד השתפר והדגם החדש כולל מעבד חדש יותר, מצלמה עם תוצאות צילום דומות וסוללה שגם מספקת ביצועים מקבילים.

דגם M8 מגיע במחיר שבדקנו עם נפח זיכרון קטן יותר, אבל מציע הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. ב-M7 אין כניסת כרטיס זיכרון.

מחירים: 3,000 שקל עבור M8 בגרסת 16 ג'יגה ו-2,300 עבור M7 בגרסת 32 ג'יגה - הפרש של 700 שקל

בשורה התחתונה: מחירו של ה-M7 הופך אותו לאטרקטיבי מאוד לעומת ה-M8

LG - ה-G2 מול G3
אחת ההפתעות בשוק הסלולר המקומי בשנתיים האחרונות היא חברת LG, שהצליחה להתבסס בענף, לאחר שעברה ליבואן חדש (רונלייט) והשיקה מכשירים שזוכים למכירות גבוהות בעולם.

דגמי G3 ו-G2 דומים מאוד בעיצובם. המסך גדל מ-5.2 אינץ' ל-5.5 אינץ', כאשר הרזולוציה שופרה בצורה משמעותית. כתוצאה מאיכות המסך, דווקא זמן הסוללה התקצר. ה-G2 מצליח לפעול יום שלם וגם מעבר לזה. ב-G3 הסוללה אוזלת כבר בשעות הערב-לילה. המצלמה מגיעה בשני המכשירים עם חיישן 13 מגה פיקסל, אך זו של ה-G3 טובה יותר. יש שיפורים גם במעבד, אבל לא דרמטיים (כאשר משווים את גרסאות ה-2 ג'יגה זיכרון Ram).

מחירים: 2,550 שקל עבור G3 בגרסת 16 ג'יגה, 2,000 שקל עבור G2 בגרסת 16 ג'יגה - הפרש של 550 שקל.

בשורה התחתונה: G2 מספק ביצועים טובים, ומחירו אטרקטיבי ביחס ל-G3.

סוני - אקספריה Z3 מול Z2
סוני השיקה בשנים האחרונות את מכשירי הדגל שלה פעמיים בשנה, כך שמהר מאוד הגענו לדגם ה-Z3. מחליפו, Z4, צפוי להיות מוכרז על-פי ההערכות רק בחודש ספטמבר.

גם Z2 וגם Z3 מתגאים במיגון של בפני מים (עד לעומק 1 מטר). המסך נשאר זהה ברזולוציה ובגודל (5.2 אינץ'), המצלמה זהה עם חיישן 20 מגה פיקסל וגם כוח העיבוד דומה.

איפה ההבדלים? הסוללה של ה-Z3 טובה בהרבה ומחזיקה כיומיים, כאשר הסמארטפון החדש גם מאפשר להתחבר איתו לפלייסטיישן 4 עבור משחקים מרחוק (ברשת הביתית).

מחירים: 3,300 שקל עבור Z3 בגרסת 16 ג'יגה, 2,600 שקל עבור Z2 עם 16 ג'יגה - הפרש של 700 שקל

בשורה התחתונה: מלבד הסוללה, אין באמת סיבה לרכוש את Z3 ואפשר להסתפק ב-Z2.

אפל - אייפון 6 מול 5S
אייפון 6, שהושק כבר באוקטובר 2014, חריג בבדיקה שלנו. הפרש המחירים בינו ל-5S הוא 400 שקל ומראש לא מצדיק רכישה של דור קודם. ההבדל המשמעותי בין שני הסמארטפונים מתבטא במסך המגיע בגודל 4.7 אינץ' לעומת 4 אינץ' ב-5S. מדובר בשדרוג שאין להקל בו ראש. יש גם שיפור ברזולוציה במסך.

שני המכשירים כוללים מנגנון זיהוי טביעות אצבע, אבל באייפון 6 יש גם את מנגנון התשלומים אפל Pay (עדיין לא זמין בישראל). אחת מנקודות התורפה של האייפון היא הסוללה. אפל שיפרה במעט את הסוללה בדגם האחרון שלה, כאשר יש משתמשים המדווחים על שיפור משמעותי בזמן העבודה.
אנחנו הרגשנו הבדלים לא גדולים. מבחינת המצלמה, שני המכשירים מגיעים עם חיישן 8 מגה פיקסל, כאשר יש שיפורים מעטים באיכות התמונות בין הדגמים. כוח העיבוד גם עבר שיפורים, כולל מעבד חדש יותר יותר.

מחירים: 3,700 שקל עבור אייפון 6 עם 16 ג'יגה, 3,300 שקל עבור אייפון 5S עם 16 ג'יגה - הפרש של 400 שקל.

בשורה התחתונה: ההפרש הקטן במחיר מצדיק רכישה של האייפון החדש יותר.

טבלת השוואה סמארטפונים. גלובס
טבלת השוואה סמארטפונים/גלובס
טבלת השוואה סמארטפונים. גלובס
טבלת השוואה סמארטפונים/גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully