וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל עובדת על משקפיים חכמים?

18.2.2015 / 12:30

אפל נכנסת לשוק ה-VR: משרד הפטנטים האמריקאי אישר בקשת פטנט של אפל על התקן משקפיים שניתן לחבר אליו אייפון ואייפוד

פטנט משקפיים של אפל. משרד הפטנטים האמריקאי, צילום מסך
אז שוב הם יכנסו אחרי כולם לשוק ויובילו אותו/צילום מסך, משרד הפטנטים האמריקאי

תחום המציאות המדומה בוער לאחרונה, ואין כמעט חברה טכנולוגית גדולה שלא מעורבת בו בצורה כזו או אחרת. האחרונה הייתה LG שהשיקה מוצר מבוסס Google Cardboard. כעת מסתמן שגם אפל בדרך לשם.

האתר PatentlyApple, העוקב בדריכות אחרי פטנטים שאפל מגישה, מדווח שפטנט חדש שלה - אשר אושר לאפל לאחרונה על ידי משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) - מציג מוצר שמזכיר מאוד את משקפי המציאות המדומה של המתחרות גוגל, LG וסמסונג.

מדובר במשקפיים שניתן להתקין עליהם מכשיר אייפון או אייפוד, והם ישמשו כמסך של מי שחובש אותם. לפי תיאור הפטנט נראה שהשליטה על המכשיר תהיה באמצעות שלט רחוק, אך ייתכן שאפל תאפשר גם פקודות קוליות כמו עם סירי למשל. במשקפיים יהיו גם חיישני מגע מתקדמים שימוקמו לצד האוזניים וישמשו לשליטה נוספת בממשק.

פיצ'ר נוסף הוא ה"תמונה בתוך תמונה" (PIP), מה שמאפשר להקרין מידע על המסך של המשתמש בזמן שהוא צופה בעולם האמיתי דרך המצלמות של האייפון או האייפוד. זהו פיצ'ר שקיים אצל ה-Gear VR רק אחרי שמורידים ממנו את הכיסוי שמגן על המכשיר מנפילות. מה שמעניין הוא שהמוצר יעבוד גם עם האייפוד, כאשר אפל מוכרת פחות מהם ולא מחדשת את קו המוצרים. ייתכן שזה בגלל שהפטנט הוגש לפני מספר שנים ואושר רק עכשיו.

עוד על משקפיים ואפל: טים קוק, מנכ"ל אפל, מתברר, ממש לא התלהב מהגוגל גלאס. בראיון מקיף שערך אתר The New Yorker עם ראש מחלקת העיצוב באפל, סר ג'וני אייב, מתאר אייב את תגובתו של קוק כאשר הוא ראה את הגלאס לראשונה: "הוא אמר שהפנים זה 'המקום הלא נכון' שעליו צריך להימצא אביזר חכם. "תמיד חשבנו שמשקפיים זה לא צעד חכם, אנשים לא ירצו ללבוש אותם. הם פולשניים במקום שידחפו את הטכנולוגיה לרקע". עוד ציטט אייב את קוק: "תמיד חשבנו שהם יכשלו ועד כה זה מה שקרה".

חשוב לציין שקוק צוטט לפני ההודעה הרשמית של גוגל על סגירת הפרויקט והעברתו לידיים אחרות, אם כי כבר אז היה ברור שגוגל גלאס בדרך להיות כישלון.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully