וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: אוזניות סקוש בלוטות'

מיכל כהן ואורי דישון

23.2.2015 / 16:02

אוזניות RH1060 מספקות תחרות יפה ל-beats, ובמקום דוקטור דרה תוכלו לשמוע את פאר טסי באיכות הגבוה ביותר, בלי שזה יפריע לנוסעים האחרים באוטובוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוזניות RH1060 בלוטות'/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת סקוש (scosche) מתמחה במוצרים אלקטרוניים - ממטענים, רמקולים, שעוני דופק ועד גאדג'טים שונים של אודיו לרכב כמו דיבוריות והתקנים למכשירים. אוזניות ה-RH1060 שבדקנו נמצאות בקצה העליון של המוצרים שלהם לשוק הסמארטפונים מבחינת תמחור. תג המחיר שלהן (200 דולר) ממקם אותן באזור היקר של האוזניות לצרכן הפרטי בשוק הישראלי, ובסביבות המחיר הממוצע ומטה של המתחרה העיקרי מבית אפל - אוזניות beats של דוקטור דרה. ראוי לציון שהמחיר בישראל לא קופץ משמעותית, והן נמכרות תמורת 799 ש"ח.

על אף שמדובר באוזניות בלוטות', הן יכולות לעבוד ללא סוללה או טעינה בזכות חיבור כבל ישירות לסמארטפון (תומך באייפון ואנדרואיד, האריזה מספקת שני כבלים תואמים). מדובר בפתרון טוב למי שסובל מבעיות סוללה באוזניות, ולא החדשות הכי טובות לסוללה של הסמארטפון שלכם. עכשיו רק נשאר לברר אם הן שוות את ההשקעה.

מבחוץ פנימה

אוזניות סקוש. אורי דישון, מערכת וואלה! NEWS
שומעת דרך השלום, לא שמעה אותנו מגיעים/מערכת וואלה! NEWS, אורי דישון

אם נתעלם מהקופסה השחורה היפה, נגיע לשני מארזי אחסון ונשיאה אפשריים: קייס רך, וקייס קשיח מפלסטיק שחור, שמזכיר קצת קופסת דיסקים של פעם, ובשל גודלו הוא יחסית מסורבל ומחייב הצטיידות בתיק לכל מקום. לאוזניות עצמן יש מראה מעט שברירי, אולי בגלל היכולת שלהן להתקפל פנימה, ולכן העדפנו את הקייס הקשיח בתור האופציה השפויה והכבדה יותר.

דווקא הקשת עצמה קשיחה מדי. היא לא לוחצת על הצוואר אבל גם לא נפתחת בקלות, ובעלי ראש גדול או רעמת שיער גבוהה היו שמחים לקבל שם עוד סנטימטר או שניים.

האוזניות שחורות ועשויות משילוב של פלסטיק מבריק (מדי), ויסקו ועור אמיתי. המיתוג שלהן לא צועק אבל הן די גדולות. הן נעימות ונוחות (כולל ריפוד מוצלח בחלק העליון למגע נעים בראש או בעורף) ומכסות את כל האוזן - בזכות ציר כיוון - בריפוד עור רך שבחורף מחמם את האוזניים בכיף. יכול להיות שבקיץ הפידבק היה שונה. חשוב לציין, כיסוי הרמטי של האוזן זה סבבה, אבל בלתי אפשרי למרכיבי משקפיים מכל סוג.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שימושים

אוזניות אוזניות אלחוטיות, אוזניות בלוטות', אוזניות סקוש,. scosche, אתר רשמי
תפעול קל אבל ממשק משתמש טעון שיפור/אתר רשמי, scosche

ה-RH1060 פשוטות לשימוש. בצד אחד כפתור ההפעלה, ובצד שני לחצני שליטה ל-ווליום המאפשרים גם משחק בפלייליסט, מעבר לשיחות ועצירה והפעלה. בחלק התחתון קיימים שני פתחים להכנסת כבלים לטעינה, המתחברים גם לסמארטופנים וגם חיבור USB למחשב. נורית חיווי מאפשרת לראות את מצב הסוללה ואת סימון הבלוטות'.

למרות שהן קלות לתפעול, חוויית המשתמש מעט מאכזבת וזקוקה לשיפור. כמה דוגמאות: כפתור ההפעלה מחייב לחיצה ארוכה כדי להדליק אותן, אבל הוא עצמו לא נותן שום אינדיקציה לכך, אלא התוצאה מתקבלת בצד השני שלהן בנורית החיווי. הכפתורים עובדים בצורה מוצלחת אבל הם די נוקשים, והתוצאה היא ששומעים את הנקישות עליהם מבפנים. כלומר, בעת חבישת האוזניות. גם הגבהת הווליום עד המקיסמום מתריאה שהגעתם לקצה היכולת בצפצוף שפשוט לא נעים לאוזן. נתקלנו גם בבעיה להפעיל סרט ביוטיוב לאחר שעצרנו אותו מהאוזניות.

בסופו של דבר, במצב שבו הסמארטפון היה גלוי בעת השימוש באוזניות היה יותר נוח להשתמש בו בשביל לחיצה על כפתורים. פשוט כי הלחיצה עליהם באוזניות, גם אם קלה לשימוש, עדיין מרגישה פחות טבעית. ראוי לציון, שבמצב עמידה בו הטלפון בכיס, הכבל היה מספיק ארוך גם למשתמשים ארוכים במיוחד.

איך שומעים?

אוזניות סקוש. אורי דישון, מערכת וואלה! NEWS
3 כפתורים פשוטים ונוחים לשימוש/מערכת וואלה! NEWS, אורי דישון

שומעים מצוין. אם עד עכשיו היו לנו ספקות לגבי איכות האוזניות, הן התפוגגו ברגע השימוש הראשוני. מסוג החוויות שמי שעד היום השתמש באוזניות זולות יותר או כאלו שלא אוטמות את האוזן - ירגיש מיד את ההבדל. הבידוד כמעט הרמטי, כך שבנסיעה בתחבורה ציבורית לא שומעים את הכריזה ולא רעשי רקע (בווליום סביר), ולא פחות חשוב: הנוסעים לידכם לא ישמעו מה שאתם שומעים.

אבל מה אנחנו מבינים בסאונד? אז נתנו את האוזניות לבדיקה לאיציק פיליבה, אחד מטכנאי הסאונד המובילים בארץ שעבד עם אמנים כמו אייל גולן, שרית חדד, אסף אמדורסקי, שלומי שבן, פאר טסי, רונה קינן ועוד. "זה סאונד נקי, חם ומפורט", הסכים פיליבה, "מציג תמונת סטריאו מוצלחת, הבאסים עמוקים ומאוזנים וכן שאר התדרים. בהשואה למותג beats הם אינם נוטים עמוק מדי. הצליל טבעי וברור ומאפשר לשמוע את רוב טווח התדרים גם בווליום נמוך. האטימה מרעשי רקע טובה כך ניתן להבחין בצלילים העדינים והשקטים מבלי להגביר את הווליום לרמה מוגזמת. הצליל הטבעי והנכון מאפשר להן להפוך גם לאוזניות רפרנס מקצועיות".

לסיכום

אלוהים יודע מה זה צליל טבעי, או מה זה סאונד חם, אבל אוזניות RH1060 הן הפתעה לטובה, גם בקרב המקצוענים, שמגיעה ממותג פחות מוכר. את מה שהן נעודו לעשות: חיבור בלוטות' מוצלח וסאונד איכותי, הן מספקות על הצד הטוב ביותר.

אם אתם משתמשים באוזניות על בסיס קבוע, ואם איכות השמיעה כמו גם הבידוד מהסביבה חשובים לכם. השקעת 800 שקל באוזניות היא לאו דווקא רעיון רע.

ניתן להשיג ברשת דינמיקה סלולר, פלאפון ובחנויות נוספות. פרטים נוספים באתר futurecell.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully