וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת שוביניסטית לסמארטפון נאסרה לשידור בבריטניה

28.2.2015 / 17:10

בפרסומת מופיעה דוגמנית בתחתונים שמלטפת את עצמה בתשוקה, ולקראת הסוף אנחנו מגלים שיש לה גם סמארטפון (ושהוא ממש דק, כמוה). הצופים התלוננו - והפרסומת הוסרה ונאסרה לשידור

צילום מסך

בחורה מסתובבת בבית בתנועות מפתות, לבושה בתחתונים וחזייה בלבד. מלטפת את הרהיטים, מלטפת את עצמה, המצלמה מתמקדת באיזורים אינטימיים בגופה. היא לובשת סקיני ג'ינס צמודים מול המראה, מרוצה ממראה גופה הדקיק, ואחר כך מגלה שהסמארטפון מתאים לכיס חולצתה, כי הוא כל כך דק. "קאזאם טורנדו 348 - הסמארטפון הדק בעולם", אומרת הקריינית ברקע.

הפרסומת הזאת, לסמארטפון החדש של קאזאם, הצליחה להרגיז לא מעט צופים בבריטניה. עיתונאית ממגזין המירור אף הכתירה את הסרטון בתור "הפרסומת הכי סקסיסטית אי פעם לסמארטפון". הרמיזות המיניות בסרטון, ההתמקדות של המצלמה בחזה ובישבן של אישה בלי שום קשר למוצר שהיא מוכרת (בפרסומת לתחתונים, מן הסתם, זה היה הגיוני) וכמובן - ההקבלה בין ה"דקיקות" של הדוגמנית וקימוריה לבין ה"דקיקות" של המכשיר, שגם מחפיצה את האישה וגם מעבירה מסר בעייתי של "גוף דק זה הכי טוב". בקיצור, לא חסרות סיבות להתרגז.

סרטון של יצרנית הטלפונים KAZAM הוסר משידור. יוטיוב, צילום מסך
פרסומת לסמארטפון או לתחתונים?/צילום מסך, יוטיוב

התלונות של הצופים פעלו את פעולתן: אתמול דיווחה הרשות לתקנים פרסומיים כי בעקבות תלונות של צופים שהתקבלו אצלה היא בדקה את הסרטון, והוא אכן אינו עומד בתקן הנדרש. "הגענו למסקנה שהסרטון עלול לפגוע ברגשותיהם של הצופים בשל העובדה שהוא מחפיץ נשים", נכתב בדו"ח של הרשות. לדבריה, חברת קאזאם הצהירה שהאישה בפרסומת מופיעה בתחתוניה כי היא מגהצת לעצמה חולצה, והפרסומת אמורה להציג סיטואציה מוכר בה אנחנו עומדים בבגדינו התחתונים ומגהצים את הבגד שאנחנו עומדים ללבוש לפני היציאה מהבית. הרשות לתקנים פרסומיים לא השתכנעה מההסבר, וקבעה כי הפרסומת פוגענית ומזיקה, והורתה לחברת קאזאם להסיר את הסרטון, ולוודא שהפרסומות הבאות שלה לא יציגו כיוון דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully