וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון של אפל מגיע

8.3.2015 / 9:40

מחר יהיה תחילתו של עידן טכנולוגי חדש? כל הפרטים לקראת ההכרזה הרשמית של אפל על השעון החכם שלה: כמה יעלה? מה הוא יכיל וכמה חכם הוא באמת יהיה?

השקת אפל. GettyImages
הו טים קוק, אנחנו העומדים למות מצדיעים לך/GettyImages

זה נראה כאילו אנחנו מחכים לשעון של אפל קצת יותר מידי. אולי זה בגלל כל השעונים החכמים האחרים שהוכרזו בפרק זמן ההמתנה הזה, שנפתח רשמית בעת הכרזת האייפון 6 והאייפון 6 פלוס. האם ההכרזה מחר תהיה תחילתו של עידן חדש בו אפל (שוב אחרי כולם) תוביל את השוק ותגרוום לכולנו ללכת עם שעונים על היד? הנה כל מה שכבר ידוע ושאפשר לצפות לו באירוע ההכרזה של אפל על השעון מחר:

מחיר ודגמים
מנכ"ל אפל, טים קוק, הכריז שהשעון יגיע ב-3 דגמים: רגיל, ספורט ויוקרה. דגם הספורט יתחיל כנראה במחיר של 350$ אחריו הדגם הרגיל ומסתמן שגרסת היוקרה שלו, Edition, תגיע במחירים גבוהים במיוחד שיתחילו ב-1,200$ ויאמירו עד ל-5 ספרות עקב החומרים האיכותיים, כמו זהב וספיר, שמהם יהיה השעון עשוי.

כמו כן נשארת השאלה כמה זה יעלה בארץ? אפשר להעריך בזהירות שהוא יהיה יקר יותר ממחירו בארצות הברית כמו שקורה עם האייפונים. בסביבות 2,000 ¤ לדגם הבסיס וצפונה.

סוללה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1,200$ לגרסה היקרה של השעון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורך חיי הסוללה הוא העקב אכילס של כל שעון חכם (חוץ מהפבל). קוק אמר באחד הראיונות שהוא מטעין את השעון שלו כל לילה, משמע אפל לא עברה את משוכת ה-24 שעות. אפל עתידה להטמיע בשעון מצב מיוחד של חיסכון סוללה בו השעון יראה רק את השעה ולא ימשוך התראות או מידע נוסף מהטלפון, וכך ישמור על חיי הסוללה. בדגם הראשון של השעון, ללא עזרת עזרים חיצוניים, השעון אמור להחזיק יום עבודה בשימוש בינוני.

באתר הרשמי של אפל פורסמה דרך "מגניבה ביותר" לטעון את השעון, עם פיצ'ר בסגנון המק של ה-MagSafe שיאפשר לחבר מגנט לאחורי המכשיר וכך הוא יטען. השמועות המוזרות יותר מדברות על גרסת היוקרה שתגיע עם קופסא מיוחדת שתשמש גם למטען (ותיחשב במחיר בסופי).

אפליקציות
דווח שהגיע מהאתר 9to5mac מדבר על כך שאפל עובדת צמוד עם צי של מפתחים באזור סודי בקופרטינו על מנת שבהשקה הקרובה יהיו בחנות (כנראה חנות או אזור נפרד לשעון) האפסטור מספיק אפליקציות להלהיב את הקהל החדש עם התכשיט החכם. עוד מידע מעניין נמסר כאשר חלק מהחברות שאפל עובדת בצמוד איתם הם חברות משחקים. מישהו רוצה לשחק אנגרי בירדס בשעון?

אפל יודעת להלהיב את הגיימרים כשהיא משחררת חומרה חדשה, יתכן והיא תעשה זאת גם הפעם, עם משחקים שפועלים גם עם האייפון וגם עם השעון.

עוד באותו נושא

לקראת ההכרזה: איך ייראו האפליקציות בשעון של אפל?

לכתבה המלאה

אקססוריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית מפות בשעון של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל אוהבת אקססוריז והשעון יתן לה עוד סיבה לדרוש מהלקוחות שלה כסף על מוצרים נלווים. חלק מהדיווחים הפסימים מדברים על כך שהשעון ימכר ללא רצועה, וכל רצועה תעלה סכום מסויים לפי האיכות שלה, או שהשעון יגיע עם רצועה אחת בסיסית. חוץ מגרסת Edition שם הרצועה תהיה כלולה במחיר ותשדר יוקרה.

השעון צפוי להכיל אביזרים נוספים כמו מגנים או מעמדים איכותיים (ליד המיטה למשל), ויש כבר דיבורים על יצרניות צד שלישי שמייצרות לשעון רצועה ב-250$ שתאריך את חיי הסוללה.

תשלומים
השעון צפוי לעבוד על גרסת 8.2 אשר תשוחרר בקרוב. הגרסה כוללת שינויים באפליקציית הבריאות של אפל והיא תביא גם עדכון לאפל TV דור 3. בשעון מצוי שבב NFC, שיאפשר לשלם איתו ממש כמו שניתן לעשות היום עם האייפונים החדשים במקומות המיועדים לכך דרך שירות ה-PAY. אז נכון שזה לא יעבוד בארץ כמו השירות של סמסונג שמדמה אשראי, אבל לשלם מהשעון יכול להיות נחמד.

שיטת שיווק חדשה
כאשר סטיב ג'ובס הציג את האפל סטור הראשונה, הרבה אנשים הרימו גבה: איך חברת מחשבים מנסה למכור את מוצריה כאילו הייתה חנות בגדים בה אפשר "למדוד" כל דגם לפני הקנייה. הדיווחים מדברים שלא רק שאפל ממשיכה בדרך הזאת, השעונים החדשים צפויים להימכר לצד השעונים היוקרתיים ביותר שיש היום ואף יוקדשו להם בחלק מן המקומות חנויות בנפרד.

זה די הגיוני כאשר אפל הולכת להתחרות במותגי שעונים יוקרתיים כמו Cartier ו-Padani וצריכה לבסס לעצמה דוכן משלה, כדי שהלקוח יחשוב שמדובר במתחרה גם ביוקרה ולא רק בשכל.

אנדרואיד?
מצחיק מאוד. אבל רגע, אם קיימים דיווחים על זה שהשעונים של גוגל, שפועלים על אנדרואיד Wear, יעבדו עם האייפון
האם זה באמת כל כך מופרך לחשוב שהשעון של אפל יעבוד עם מכשירי האייפון? בדגם הראשון זה כמעט בטוח לא יקרה, שכן אפל מכוונת שהשעון יגדיל עוד את מכירות האייפונים שלה. שירות ה-Pay של אפל לא פועל למשל עם באייפון 5, אך כן יעבוד עם השעון שתומך בו. עם זאת בעתיד, אולי זה לא ישמע כל כך מופרך.

כל התשובות, מחר בערב באירוע ההכרזה. צפייה בקישור דרך מכשירי אפל או עקבו אחרי הדיווח החי שלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully