וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גט טקסי" השיקה שירות "מהדרין"; גולשים זעמו: "זו גזענות"

10.3.2015 / 7:55

חברת המוניות הפופולרית התחילה בשבוע שעבר שירות שמאפשר להזמין נהג שומר שבת עבור הציבור המסורתי והחרדי. עם זאת, פוסט בפייסבוק טוען כי מדובר במהלך שמאפשר להימנע מהזמנת נהגים ערבים: "קומבינה שנועדה לרצות רגשות גזעניים". ב"גט טקסי" דחו זאת בתוקף

צילום מסך של אפליקציית גט טקסי עם האפשרות להזמין מונית "מהדרין". פייסבוק, צילום מסך
שירות "גט מהדרין" שמופיע בקצה הימני של מסך האפליקציה הפופולרית/צילום מסך, פייסבוק

חברת המוניות הפופולרית "גט טקסי" השיקה ביום רביעי שעבר אפשרות להזמין מונית תחת שירות "גט מהדרין". המטרה הייתה לאפשר, לציבור שמעוניין בכך, במיוחד זה המסורתי והחרדי, לקבל נהג שהמונית שלו אינה פעילה בשבתות מטעמים של עמידה בחוקי הדת. עם זאת, בפועל, יש כאלה שהלינו שהשירות הזה אינו אלא דרך עבור מי שחפץ בכך, להימנע מנסיעה עם נהגים שאינם יהודים. ב"גט טקסי" דחו את הטענה הזו על הסף, ואמרו כי בצי "שומר השבת" יש גם נהגים ערבים – כך שכל רמיזה על גזענות אינה רלוונטית.

השירות שהתווסף בשבוע שעבר כולל נכון לעכשיו כמאה נהגים – והוא ככל הנראה יעלה בהתאם לביקוש. מדובר בתוספת לשירות הכללי שנותנת חברת המוניות דוגמת תוספות אחרות כמו שירות "קידס" (עם מושבי ילדים), או שירות מוניות גדולות.

אף שכאמור יש ציבור שפנה בדרישה לחברת "גט טקסי" לפתוח צי מוניות "מהדרין", אחרים ביקרו את המהלך. בפוסט בפייסבוק כתב הגולש יובל דריאר-שילה: "רואים את סימן נרות השבת מצד ימין למעלה? זה לכאורה שירות 'מהדרין' לשומרי מסורת של 'גט טקסי', שמבטיח שהמונית המוזמנת היא של נהג שלא עובד בשבת", כתב והוסיף: "לא רק שלא הייתה עד עכשיו הוראה הלכתית כזאת, וגם כנראה לא תהיה, נהגי 'גט טקסי' שאני ואחרים דיברנו איתם יודעים לספר שהמטרה היא לספק נהגים יהודים בלבד למי שמעוניין - ובכך לצמצם את תופעת ביטולי הנסיעות של נוסעים שסירבו לקבל נהג ערבי".

"נותנים שירות מצוין לכלל האוכלוסייה"

דריאר-שילה הוסיף וציין כי מבחינתו, אם כך המצב, "זה עצוב במיוחד". לדבריו, מדובר ב"קומבינה שנועדה לרצות רגשות גזעניים ולפייס אותם", על חשבון הנהגים הערביים של החברה ועל חשבון המסורת היהודית שעושים בה שימוש ציני. "גרוע מכל, נהגים ערבים היו יעד למספר עצום של תקיפות גזעניות מאז הקיץ הנורא האחרון, ומהלך כזה עלול לספק לגיטימציה גם לתופעה הזאת", הזהיר.

ב"גט טקסי", שם הופתעו כאמור מהפוסט המאשים, אמרו כי החברה "פועלת לאפשר לכל קבוצות האוכלוסייה בישראל להשתמש בשירותי המוניות שלה, תוך רגישות והתחשבות ברגשות של כל קבוצה וקבוצה".

עוד נמסר מהחברה כי במטרה "להעניק שירות מצוין לכלל פלחי האוכלוסייה, הוקמו ציים ייעודיים שונים המופנים ומותאמים לפלחי אוכלוסייה שונים, ובתוך כך גם למגזר הדתי-חרדי, ולציבור שומר המסורת. אנחנו גאים לומר שבחברת 'גט טקסי' עובדים נהגי מוניות מכל הדתות וכי הלקוחות מכל קבוצות האוכלוסייה משתמשים בשירותינו. מדי יום נהנים עשרות אלפי נוסעים מחוויית נסיעה מעולה וממהפכת שירות ש'גט טקסי' מנהיגה זה ארבע שנים. הצי החדש 'גט מהדרין' הושק בעקבות דרישה גבוהה שהגיעה מהשטח וחשוב לנו להבהיר כי כל נהג שמצהיר ומתחייב כי מוניתו אינה פעילה בשבת יכול ומוזמן להצטרף לצי, ללא הבדל דת, גזע ומין".

  • עוד באותו נושא:
  • גט טקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully