וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני נפתלי מגייס כסף באתר האדסטרט

11.3.2015 / 10:06

אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מבקש את תמיכת הציבור דרך אתר מימון להילחם בעורכי הדין של ביבי בבית המשפט. מה הסיכוי שלו לגייס את הכסף?

צילום מסך

מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, מנסה לגייס כספים בפרויקט באתר headstart: מצילים את מני נפתלי, שמטרתם לסייע לו לכסות את ההוצאות המשפטיות במלחמתו נגד "המעסיק מספר 1 בישראל".

כזכור, נפתלי נמצא במערכה משפטית כנגד הזוג נתניהו (ראש הממשלה עצמו לא נכלל בכתב התביעה בזכות החסינות). הוא הגיש תביעת דיבה על רקע האשמות שקשרו אותו להוצאות הגבוהות של בית הראש הממשלה, שהוזכרו בדו"ח מבקר המדינה. במקביל פורסמו אתמול תצהירים שהגישה לבית המשפט הפרקליטות, שמייצגת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהן עדויות אופי בעיקר אשר מאירות את נפתלי באור אחר.

אז מה הסיכוי של נפתלי להיות הרובין הוד של אתרי המימון ולהצליח לגייס את הסכון אותו הוא מבקש, 75,000 שקלים? סיכוי קטן מאד.

האיש הלא נכון במקום הלא נכון

מני נפתלי אב הבית לשעבר בבית משפחת נתניהו בכניסה ללהב 433. פברואר 2015. ניב אהרונסון
מני נפתלי בכניסה לחקירה בלהב 433/ניב אהרונסון

ניתוח פשוט של קמפיין המימון של נפתלי מציג טעויות רבות. ראשית, הסרטון שלו (ראו בתחילת הכתבה) מצולם באיכות נוראית, הפנים החשוכות והרקע הפסיכדלי עם מפסק על הקיר בפינה לא תורם כאן. זה לא רעיון רע להשתמש בחשיפה התקשורתית, ובמידה מסויימת להפיק ממנה תועלת ורווח מיידי (מה שהאמריקאים קוראים capitalise, אך אם נפתלי ביקש לגייס את הידוענות שלו כאן למטרה הזו - הוא נכשל.

בפועל, הסרטון שלו מייצר את המסר ההפוך ממה שהוא מבקש להשיג. נפתלי נראה בו אדם שבור, שלפי עדותו איבד הרבה מחסכונותיו. פרויקט מוצלח צריך לייצר סימפטיה עבור האנשים מאחורי הפרויקט, ובעיקר לחדד מסר ולתת תמורה (רצוי גשמית) לתומכים. נפתלי למצער, מייצר בעיקר רחמים, ואתרי מימון אינם פלטפורמה לתרומות. התקנון של קיקסטארטר לדוגמא היה פוסל את הקמפיין שלו.

התמורות שבכל זאת מוצעות כבר נעות על גבול המגוחך. 400 שקל בשביל לשבת על כוס קפה, ועוד רק באזור מגוריו שככל הידוע לי מדובר על העיר עפולה. באמת??? מפלגת עלה ירוק סיימה לגייס באותו אתר בדיוק לא מזמן 378,500 ש"ח מרשרשים עם תשורות חצי פקטיביות כמו שטרות מונופול לרכישת קנאביס.

אני מודה שהלב קצת נכמר על נפתלי. הוא מתמודד עם כוחות חזקים ממנו בהרבה. כוחות שכפי הנראה גם דאגו שהוא לא יזכה לאהדת הציבור. אני מאמין לו שהוא זקוק לכסף, אבל כמו עם מעון ראש הממשלה, הפנייה לאתר מימון מציבה אותו שוב כאיש הלא נכון במקום הלא נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully