וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון של לנובו: מחיר אטרקטיבי אך חוויה לא נעימה

צחי הופמן

12.3.2015 / 12:07

דגם A916 של לנובו מגיע עם המון אפליקציות לאבטחה ושירותים שונים אך עם זיכרון RAM של 1 ג'יגה בלבד. הממשק סובל מבעיות גיור, חלק מהתפריטים לא עברית והמכשיר מגיב פעמים רבות באיטיות

לנובו A916. צילום: יחצ, גלובס
סמארטפון לנובו A916/גלובס, צילום: יחצ

גל הסמארטפונים הסינים ממשיך להציף את ישראל, הפעם הגיע תורה של חברת לנובו. ללנובו אין עדיין ייבוא רשמי בארץ, אבל אפשר למצוא את הסמארטפונים שלה תחת היבואן סיריוס. דגם A916 הוא סמארטפון הנמכר תחת רמת מחיר אטרקטיבית - פחות מ- 1,000 שקל.

ממשק: לנובו מתקינה על הסמארטפון שלה המון אפליקציות לאבטחה ושירותים שונים, אותם לא ניתן להסיר. כך שהתוצאה שהאפליקציות גם תופסות זיכרון אחסון וגם זיכרון עיבוד במכשיר. מעבר לזה, ללנובו אין היסטוריה טובה בתחום הזה, לאחר שהחברה הסינית נתפסה לאחרונה, מתקינה מראש תוכנה בלפטופ שלה בשם סופרפיש, שגרמה לפרצת אבטחה.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד גרסת קיטקט המעט לא עדכנית - 4.4.2. הממשק סובל מבעיות גיור, חלק מהתפריטים לא עברית, כאשר מקבלים שיחה מזוהה, חלק מהטקסט מופיע אחד על גבי השני. ישנם גם בעיות באפליקציית המסרונים, כאשר הודעות לא מגיע עם שם איש הקשר השמור במכשיר. שמתקינים אפליקציית מסרונים, כמו זו של גוגל, המכשיר כל הזמן מתריע על בעיית אבטחה שמנסים לשלוח הודעה. בקיצור, חוויה לא נעימה.

חומרה: ה-A916 הוא סמארטפון שמגיב פעמים רבות באיטיות, אפילו בפעולות פשוטות כמו קבלת שיחות. במצב זה, הסמארטפון קופא לשנייה בודדת עד שהמסך נדלק, מה שמאפשר לענות לשיחה. את המכשיר מריץ מעבד 32 ביט עם שמונה ליבות במהירות 1.4 ג'יגה הרץ מסוג MT6592 של חברת Mediatek. לא ברור למה בחרו בלנובו לשים במכשיר רק 1 ג'יגה זיכרון, כאשר ברור שהוא לא מצליח להתמודד עם פעולות בסיסיות. נפח האחסון עומד על 8 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (בערכה מצורף כרטיס 16 ג'יגה). יש תמיכה בגלישה סלולרית ברשתות דור 4.

מסך: לנובו מציעה מסך 5.5 אינץ', המוגדר כפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט), הרזולוציה היא HD (מדובר ב-720 על 1280 פיקסלים). איכות התמונה בינונית וקשה לצפות במסך באור שמש ישיר.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל עם פלאש. איכות התמונות בינונית.

סוללה: הסוללה מאכזבת והיא מחזיקה עד שעות אחר הצהריים המאוחרות (קיבולת של 2500 מיליאמפר/שעה).

מחיר: 950 שקל.

בשורה התחתונה, למרות המחיר הלא גבוה, ה-A916 מציע חוויה לא טובה ואנחנו ממליצים לוותר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully