וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט ברשת: סרטונים על היום שאחרי הימין ינצח בבחירות

13.3.2015 / 15:15

פרויקט "היום שאחרי" פנה לאמני רשת שונים כדי שייצרו סרטונים נגד הצבעה למפלגות הימין, המתארים מה קורה ביום שאחרי שהימין מנצח שוב בבחירות. בתפריט: סרטון אפוקליפטי מצוייר ומנשה נוי בשעת סיפור. צפו

סרטון של יותם פרל מתוך הפרויקט "היום שאחרי". פייסבוק, צילום מסך
סרטון של יותם פרל מתוך הפרויקט "היום שאחרי"/צילום מסך, פייסבוק

קמפיין ה"רק לא ביבי" ברשת הולך ומתעצם. אחרי הסרטונים של ארגון V15, ששם לו למטרה להחליף את השלטון הנוכחי וייצר סרטונים רבים בנושא, מגיע "היום שאחרי" - פרויקט סרטוני רשת המוקדש כולו לעידוד הצבעה נגד נתניהו.

בחודש האחרון קיבלו אמני רשת שונים הצעה מקבוצה שנקראת "היום שאחרי", להפיק סרטוני רשת "היום שאחרי - איך תראה ישראל אם הימין שוב מנצח", כשהמטרה היא להציג תמונת מצב שלילית שתמחיש את האסון שיתרחש אם הימין יישאר בשלטון. אנשי הפרויקט, אשר מדגישים כי אינם מזוהים עם אף מפלגה או מועמד, הציעו לכל אמן מענק של עד 5,000 דולר להפקת הסרטונים. לדברי מנהלי הפרויקט, חלק מהכסף הגיע מהיוצרים עצמם, ורוב המימון הוא מכיסם של זוג אחים ישראלי שהקים את הקבוצה, שמסרבים לחשוף את זהותם. הם אף טוענים שאין להם קשר לאף מפלגה או מועמד פוליטי, ושהם בסך הכול "קבוצה של ישראלים שאכפת להם, שרוצים להשפיע על עתידה של המדינה ועתיד ילדנו".

אמני רשת רבים נענו להצעה, ובשבוע האחרון החלו הסרטונים המוכנים לעלות לרשת תחת ההאשטאג "היום שאחרי" ובעמוד הפייסבוק של הפרויקט.

הנה כמה מהסרטונים שנוצרו:

בשיחה עם וואלה! TECH, אחד ממנהלי פרויקט "היום שאחרי" מבהיר כי ההוראה ליוצרים הייתה בין השאר להימנע מלהזדהות עם מפלגה כזו או אחרת. "אין לנו קשר לשום מפלגה או תנועה", הוא מדגיש, "לא V15. לא מפלגה. לא זהבה. לא בוזי. לא כלום. הנחנו את היוצרים, לא להמליץ על שום מפלגה או מועמד, אחרת זו תעמולת בחירות. מעבר לזה יד חופשית, 'איך יראה היום שאחרי' אבל כפי שניתן לראות, הרבה לקחו את זה למקומות שונים".

יש קצת תחושה שכמעט כל היוצרים בפרויקט שלכם מגיעים מאותה ברנז'ה של תל אביבים היפסטרים שמאלניים.

""אלה האנשים שיוצרים לרשת בכלליות גם ביומיום".

אבל זה לא יוצר סוג של שיח במעגל סגור?

"יש מצב. עמית סגל כתב משהו על כמה הפייסבוק דפק את השיח. אבל אני לדוגמה שגדלתי בבית דתי בהתנחלות, מפיץ את הסרטונים, חברים מהישיבה רואים וכן הלאה. סרטון הדומינו של נועם שרון הגיע לאתר 'סרוגים'. לדעתי גם הסרטים של בנט נוצרים במרכז. מצטער להגיד, היוצרים של הימין נראים על הפנים. נתנו להם פריים טיים וקיבלנו את השיט בערוץ אחד. לאטמה ועוזריהם, אחד הדברים הרעים שהטלוויזיה ראתה".

להעניק 5,000 דולר לכל גולש שייצור סרטון נגד ביבי, זה לא מעט כסף בשביל קבוצת חברים שהחליטה יום אחד להתארגן.

"אחלה מקורות יש לך, אבל לא לכולם היה מימון שווה. כל אחד לפי צרכיו".

למה זוג האחים שמממן את הפרויקט לא מוכן להיחשף?

"הם מעדיפים לשמור על חשאיות. הם לא רוצים שום רווח או הון פוליטי. זה נקי מכל השיט הזה. אין להם צורך או רצון בקרדיט".

ואתם מאמינים שפרויקטים מהסוג הזה באמת יכולים לעשות שינוי?

"התחלנו עם השאלה הזו, והחלטנו ששווה לנסות. חייבים לעשות משהו. הבנו שהדיון עבר ברובו הגדול למרחב האינטרנטי ולפייסבוק בפרט. ואנחנו עדים לאיזשהו שינוי בימים האחרונים, אני לא חושב שזה רק בזכותנו, אבל אני מאמין שתרמנו ולו בקצת במאבק לתקווה. לעתיד אחר".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully