וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את הזורמים

חן ינוביץ בשיתוף בזק

18.3.2015 / 11:15

כשרוב הציבור צורך תוכן באינטרנט, מי שמבין כבר משתמש בסטרימר כדי לחבר את התוכן מהרשת לטלוויזיה, ולהנות ממסך גדול ופחות סירבול בבית

יד מחזיקה בדיסק. ShutterStock
כשבדיסק היה חור/ShutterStock

זה לא סוד שהעולם מתקדם בצעדי ענק טכנולוגיים בכל מה שקשור לתחום המדיה הדיגיטלית. נגני MP3 הם כבר בגדר מוצג ארכיאולוגי והמושג "השכרת סרטי DVD" נשמע לנו כמו פעילות שנהגו לעשות בימי הביניים. האינטרנט הפך להיות האמצעי העיקרי לצפייה בסרטים, וטלוויזיות חכמות הופכות לסטנדרט.

כיום, אנו צורכים מדיה (מוזיקה ווידאו) בסטרימינג יותר מאשר בעבר. מסקר שנערך לאחרונה במסגרת הדו"ח למצב האינטרנט בישראל, עולה כי 75% מודים שהם רואים סרטים וסדרות באינטרנט, 80% שומעים מוזיקה באינטרנט ו-31% קוראים ספרים ומגזינים דיגיטליים.

בא לך לזרום איתי?
יותר ויותר מוצרים דיגיטליים מנסים להקל עלינו ולעשות סדר בכל המידע העצום שצברנו, וכבר מספר שנים שאנחנו שומעים את המילה סטרימר או מזרים מדיה (אם שואלים את האקדמיה ללשון עברית). בשיחות סלון, בארוחה אצל חברים, בכתבה שפורסמה או דרך חבר ששיתף סטטוס בפייסבוק. כולם מספרים על המכשיר החווייתי שיושב בסלון ושינה לחלוטין את האופן בו הם צורכים את תכני הרשת מעתה והלאה. יחד עם זאת, איכשהו, המכשיר הזה, הסטרימר, נשאר עדיין בגדר נחלתם של "המאמצים החדשים", אלו שתופסים כל טכנולוגיה בראשית דרכה, אלו שנמצאים ראשונים על גל הטרנד. אז מי הם אותם מאמצים חדשים?

וזה נעים נעים נעים

לין רוחם, בת 32, עורכת דין בתחום האזרחי-מסחרי מראשון לציון, מספרת על ההתנסות שלה עם המכשיר: "רכשנו את המכשיר לפני שנה, היינו בביתם של זוג חברים טובים, שחשפו אותנו לגאדג'ט הזה...הם הדגימו לנו אילו אופציות קיימות בו ועוד באותה השבת רצנו לקנות סטרימר".

דן, בן 35, מפתח בתחום ה–IT מנתניה, מספר שהסטרימר הראשון שלו היה למעשה מחשב שחובר בכבל לטלוויזיה אי- שם בסוף שנות ה-90. מאז הוא רכש מספר מכשירים "ייעודיים" ששימשו להזרמת מדיה עם יציאתם לשוק: "אני בררן לגבי התוכן שבו אני בוחר לצפות, הפתרונות שזמינים לא תמיד מספקים, בעיקר בגלל תוכן חסר והתניות טכנולוגיות (צריך להחליף ממירים, למשל). בנוסף, אני משתדל להפוך את הבית לנגיש יותר מבחינת שיתוף תוכן דיגיטלי, כך סוג התוכן והמקום בו אני צורך אותו נשלטים על ידי. וזה נעים נעים נעים"

נמאס לכם שהאינטרנט נתקע? לחצו כאן והצטרפו אונליין לחבילת אינטרנט של עד 100 מגה

אחד גם בחדר שינה, בשביל להמשיך כשאני מנקר בסלון

עושה רושם שמרגע שהסטרימר נכנס הביתה, הוא הופך להיות חלק מהמשפחה ובן בית לכל דבר. רוחם מספרת כי הסטרימר מותקן בחדר השינה "כך שאפשר להתפרס בנוחות במיטה ולצפות בסרטים וסדרות אהובות על מסך טלוויזיה גדול, מבלי להניח לפטופ על הרגליים ולהתבשל מחום או לחילופין, לשבת מול מחשב נייח לאחר יום עבודה של 8 שעות בהן אני יושבת מול מחשב", גם לדן יש סטרימר נוסף בחדר השינה, "בשביל להמשיך כשאני מנקר בסלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בזק. ShutterStock
לצאת מהחושך לאור ולראות ספורט על המסך הגדול/ShutterStock

שימושים רבים - בדיוק לשם כך קניתי אותו

השימושים של הסטרימר מגוונים ורבים. המשתמשים מעידים על עצמם כמי שמשתמשים במזרים המדיה לצורך בדיקת אימיילים, צפייה ביוטיוב, האזנה למוסיקה, גלישה בפייסבוק ובאתרי חדשות. חלק מהמשתמשים יראו פה ושם תמונות מהטיול ביחד עם חברים או ישתמשו בו לגלישה זריזה ברשת. בחלק מהמכשירים, אגב, יש אופציה להורדת אפליקציות מחנות ה-Google play.

הסטרימינג נעשה ישירות מהאינטרנט (יוטיוב למשל) או שמתבצע סטרימינג של תכנים על גבי הרשת הביתית (יש מי ששומר את המדיה על מחשב או הארד- דיסק ומזרים אותו בסטרימינג לטלוויזיה). בעבר, לא מעט משתמשים היו מחברים את המחשב לטלוויזיה, אבל מחשב, כידוע, עולה יותר ותופס המון מקום. רם גרינשפן, בן 35, מספר כי "לפני עידן הסטרימר היינו רואים המון סדרות וסרטים דרך המחשב. כשנהרסה יציאת ה-HDMI במחשב והיינו חייבים אופציה אחרת, החלטנו לקנות את הסטרימר כיוון שרצינו מכשיר קטן שיישב בסלון וייתן לנו את אותה הפונקציה".

בזק. ShutterStock
מה זה? בין הפותרים נכונה יוגרלו חולצה ותקליט/ShutterStock

איך בוחרים?

בשוק יש לא מעט מזרימי מדיה העונים על צרכים שונים עם מגוון די רחב של נתונים טכניים שחשוב לשקול. לדן למשל, "היה חשוב שנוחות ופשטות השימוש בו לשאר דיירי הבית יהיו הפרמטר המשמעותי והקובע". בנוסף לפשטות, נבחנו הביצועים, גודל ואיכות קובץ המדיה אל מול ביצועי רשת, אבטחה, עיצוב, צריכת חשמל, נגישות ושליטה ממכשירים ניידים, אחריות, תמיכה באפליקציות הזרמה, תמיכה באפליקציות ניהול, שדרוגים, הרחבות אפשריות, אפשרויות חיבור פיזי ואפשרויות חיבור רשת". גרינשפן מוסיף כי "יש נוחות מסוימת בסטרימר שהוא מאוד ידידותי וקל לתפעול".

זה הכל עניין של הרגל
כולם מרוצים. רוחם מספרת כי "לאור הניסיון החיובי עם הסטרימר, בכוונתם לרכוש סטרימרים לכל עמדת טלוויזיה בבית, ושהיא ממליצה על רכישת סטרימר בערך לכל בן אדם שני שיוצא לה לדסקס איתו". גרינשפן סבור שהכל עניין של הרגלים, "זה לא דורש ידע טכנולוגי מזהיר במיוחד ומאוד קל לתפעול".

חיבור אינטרנט מהיר? יש דבר כזה . לחצו כאן להצטרפות אונליין ולקבלת חודש ראשון חינם!

  • עוד באותו נושא:
  • סטרימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully