וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אמיר חצרוני: מה בעצם קרה שם?

22.3.2015 / 11:18

הסערה שהחלה בפוסט נגד מזרחים והגיעה לשיאה בעזיבתו את אולפן "הבוקר של קשת", לאחר שאמר לאמירה בוזגלו ש"שום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם": פרופסור אמיר חצרוני שוב עושה פרובוקציות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצבעה לימין יכולה להיות אינדיקציה לפיגור שכלי"

פרופסור אמיר חצרוני, הנוהג לכנות את עצמו בגוף שלישי "הפרופסור", כבר רגיל לפרובוקציות בפייסבוק ובכלל. הוא כבר הספיק לכתוב פוסטים שנויים במחלוקת על פמיניסטיות, על קורבנות תקיפה מינית, על ימנים, על שמאלנים, על מסדות אקדמיים, על התאבדותו של משה סילמן בתקופת המחאה החברתית ועוד. יצא לו שם של "טרול" - אדם שהפעולות שלו נועדו בעיקר להרגיז ולעורר רעש, כשחלק מהגולשים מבקשים שוב ושוב לא "להאכיל את הטרול" ופשוט להתעלם ממנו.

אבל לרשת קשה להתעלם מאמיר חצרוני, כפי שניתן לראות בימים האחרונים. זה התחיל מפוסט שכתב בשבוע שעבר נגד "כל מיני יהודים, וספק יהודים, וחצי יהודים ממדינות ליגה ג' שהגורם המאחד אותם הוא לנשק קמעות, לאכול חומוס, לשתות בורשט, לקחת קצבאות ולקבל אורגזמה מלריב עם העולם", שבגללם בוז'י הרצוג הפסיד לדבריו בבחירות. למחרת, בעקבות הפוסט המדובר שכתבה אלונה קמחי בו המליצה למצביעי ביבי לשתות ציאניד, חיזק חצרוני את דבריה וכתב בפייסבוק כי "הצבעה לימין יכולה להיות אינדיקציה לפיגור שכלי". כשנודע לו כי גולשים הגישו נגדו תלונה במשטרה על הסתה בעקבות הפוסט על ה"יהודים ממדינות ליגה ג'", כתב חצרוני פוסט נוסף ובו הוא מבהיר כי "אילו היינו צעירים בששים שנה, ואילו הייתי אוחז בתפקיד ממלכתי ראוי לי, למידותיי ולכישוריי - הייתי מתנגד חד משמעית להעלאתם ההמונית של יהודי המזרח ללא סלקציה מתאימה שתבטיח כי כעבור ששים שנה לא יהיה רוב לימין ולא יהיה קהל לעמיר בניון".

"לשים אותו בכלא"

ההתבטאויות של חצרוני הרתחיו את הרשת במהלך הסופ"ש. שר התחבורה ישראל כ"ץ כתב בפייסבוק ש"כל שעה שאדם כזה לא יושב בכלא היא בזיון למדינת ישראל!" היחצ"ן רני רהב כתב בפייסבוק: "האיש לא ראוי לחיות כאן בישראל, חצוף!". יואב אליאסי ("הצל") כתב בפייסבוק שחצרוני הוא "בן אדם אומלל מלא שנאה עצמית שבגלל שכל חייו היה חנון וילד כאפות וכנראה עבר התעללות רצינית, החליט לנקום בכל המזרחיים הרעים שהרביצו לו", ואף ביקש מעוקביו שיעזרו לו לאסוף פרטים אישיים על חצרוני - "דירות שבבעלותו, שמות של נערות ליווי שהוא הולך אליהם (לפי איך שהוא נראה זאת האופציה היחידה שלו...) וכל פרט הכי קטן שיש לכם עליו".

גולשים רבים נוספים שיתפו את הפוסטים של חצרוני כשהם מכנים אותו "גזען", ומשווים את דבריו לפוסט של קמחי ולנאום "מנשקי הקמעות" של יאיר גרבוז בעצרת השמאל בתחילת החודש. וחצרוני בתגובה כתב פוסט בו הזכיר לכל אותם גולשים את "חיבתי לתביעות לשון הרע" (לפני כשנתיים למשל תבע חצרוני את אורטל בן דיין על כך שכתבה בפייסבוק שהוא צורך שירותי מין בתשלום, תביעה שהסתיימה בפשרה).

הבוקר פנה ישראל כ"ץ לנשיא המדינה, ראובן רבלין, וביקש ממנו להגן על בוחרי הליכוד מפני מסע הדה-לגיטימציה אותו הם עוברים, כשהוא מציג בפניו כדוגמא את הפוסט של חצרוני. לפי ההודעה שהוציא לתקשורת, אמר כ"ץ לרבלין כי "לא ייתכן שמצביעי הליכוד יתוייגו על ידי מנהיגי מחנה השמאל כלא לגיטימיים בשל הצבעתם באמצעות התבטאויות קיצוניות כמו זו של פרופ' חצרוני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"קח את הרגליים וצא מהאולפן"

שיא הפרשה, כאמור, הגיע בתכנית "הבוקר של קשת" היום בבוקר, כאשר חצרוני הגיע להתארח באולפן של יואב לימור וגלית גוטמן ולהתעמת עם אמירה בוזגלו על התבטאויותיו כלפי יהודי המזרח. "אמירות כמו שלך ושל יאיר גרבוז רק גורמים לציבור להצביע ברגליים ולהמשיך לתת לימין לעלות לשלטון", אמרה לו בוזגלו בשידור, וכינתה אותו "פשיסט" ו"גזען". על כך השיב לה חצרוני "אני חושב ששום דבר רע לא היה קורה אם ההורים שלך היו נשארים במרוקו ונרקבים שם". בהמשך אמר לו יואב לימור שהוא מתבייש בדבריו של חצרוני ונותן לו הזדמנות להתנצל על דבריו, ושאם הוא לא רוצה להתנצל "קח את הרגליים ואתה מוזמן לצאת מהאולפן". חצרוני אמר "להתראות" ויצא.

צפו בקטע:

"הגירוש שלי מהאולפן - סתימת פיות"

צוות התכנית הוסיף בפייסבוק "עברה עלינו תכנית לא קלה, שבה לראשונה נאלצנו לבקש מאורח להתנצל או לעזוב את האולפן. אנחנו בעד ריבוי דעות ובעד ויכוחים כדי לעורר חשיבה, אבל יש דברים שבעינינו הם בלתי נסבלים ולא נאפשר שייאמרו בתכנית שלנו". תגובות הגולשים לפוסט נעות בין תמיכה ופרגון לצוות התכנית, לבין תהייה מדוע מלכתחילה הזמינו את חצרוני לאולפן - כאשר ההפקה יודעת על היסטוריית ההתבטאויות של חצרוני וסירובו הקבוע להתנצל עליהן. "ידעתם שהוא יתבטא ככה! אז למה הבאתם אותו?! כדי שתוכלו להעיף ולגזור קופון?" כתב אחד המגיבים. "הכל היה הצגה, הם ידעו בדיוק איך יתבטא הנבלה הסרוחה שהביאו לאולפן", כתב גולש נוסף.

חצרוני עצמו הגיב בפייסבוק על מה שקרה בתכנית: "אמנם לא נעים שדוגמנית עם עבר בסמים וכתב צבאי אמיץ ששירת בבית הדפוס של במחנה שולחים איש בטחון שילווה אותך החוצה, אבל זה לא ישכנע אותי להתנצל על כך שאני חושב שחוק השבות גם גזעני וגם מטומטם, ושאין סיבה לתת אזרחות ישראלית לכל זבל אנושי מכלומניסטן בלבד שיש לו סבתא יהודיה".

"ההחלטה של קשת לגרש אותי מהאולפן, תוך כדי שהם מבזים את שמי ואת עמדותיי הלגיטימיות, מעידה כאלף עדים על סתימת הפיות שלהם ועל חוסר מחויבותם לדמוקרטיה ולחופש הביטוי", אמר חצרוני בשיחה עם וואלה!TECH, "אשר לדבריה של גברת בוזגלו, עליי לציין כי האמירה שלה - ללא כל התגרות מצדי - כי אני פשיסט גרוע יותר מהיטלר, הינה הוצאת דיבה חמורה ביותר, ואני בוחן את האפשרויות לתגובה משפטית הולמת. בשולי הדברים אוסיף, כי בראיון נוסף שקיימנו היום ברדיו 103 fm אמרה גברת בוזגלו כי לאחר שפוטרתי מאוניברסיטת אריאל חיפשתי עבודה אצלה בתכניות שהיא מלהקת. זהו כמובן שקר והכפשה, לא פוטרתי מאוניברסיטת אריאל והפעם הראשונה שפגשתי את גברת בוזגלו לצערי הייתה היום בבוקר. אין לי שום עניין בתכניות הטלוויזיה הירודות שהיא מלהקת ואני עושה את הקריירה האקדמית שלי במוסדות מהשורה הראשונה בארץ ובחו"ל, ומתפרנס להערכתי הרבה יותר טוב מכפי שמתפרנסים בברנז'ה".

וברשת, כרגיל, שמח. גולשים ימנים מאשימים את השמאל, גולשים שמאלניים מתנערים מחצרוני ומדגישים שהוא לא מייצג אותם - כמו פרשת גרבוז, רק באקסטרים.

והנה עוד כמה סוגי תגובות:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully