וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת טאבלט: Nexus 9

25.3.2015 / 9:10

המעריצים של גוגל לא יתאכזבו מהטאבלט שיוצר על ידי htc. השאלה מה יחשוב שאר הקהל שמעדיף את האייפד, והאם הוא שווה את המחיר היקר?

יח"צ - חד פעמי

סרטון ההכרזה הנ"ל שהציג את הנקסוס 9 (Nexus 9) של גוגל, שוחרר ב-15.10.2014. מקל קטן בגלגלים של אפל שהשיקה את האייפד אייר 2 שלה באירוע מתוקשר למחרת. השקת הנקסוס 9 בישראל לפני שבועיים, כל כך הרבה זמן אחרי ההשקה השקטה שלו בעולם, מוציאה את העוקץ מהשוואה אפשרית בין הטאבלטים האלו, ומאירה אותנו באור לא מחמיא. את האייפד אייר 2 למשל סקרנו כבר בנובמבר של השנה שעברה.

מעבר להבדלים הברורים שגם ככה עומדים בין משתמשי האנדרואיד וחסידי ה-iOS, אפל וגוגל פשוט עובדות אחרת, ונתח שוק הטאבלטים שלהם שונה מהותית (של אפל גדול בהרבה) מהתחרות הצמודה שהן עורכות בזירת המובייל. מצד שני, גם גוגל מבינה שהיא צריכה לשנות גישה ופתחה החודש חנות פיזית ראשונה בלונדון המוקדשת למוצרים שלה. רוצה לומר, הנקסוס 9, הוא קודם כל מכשיר למי שאוהב מוצרים של גוגל, ויש לו ערך בחיזוק המותג, ומי שאוהב את מוצרי גוגל יאהב גם אותו. בבחינת "Preaching to the quire". זה היתרון הגדול שלו ובמקומות אחרים גם החיסרון.

עיצוב

נקסוס 9. אורי דישון, מערכת וואלה! NEWS
נקסוס 9, איפה מדליקים אותך מלבן שחור?/מערכת וואלה! NEWS, אורי דישון

לנקסוס 9 מסך LCD בגודל 8.9 אינץ' – ברזולוציית 2048x1536 ביחס 4:3. בדיוק בגודל שעדיין יהיה נוח לאחיזה ביד אחת. בחזית יש מצלמה קדמית (1.6 מגה פיקסל) ושני רמקולים. בחלק הצר העליון יש פתח למטען (Micro-USB 2.0), ובצד השני באופן לא סימטרי חיבור לאוזניות. בצדדים, כמעט נסתרים מהעין, כפתורי הווליום והכיבוי. כל אלו נותנים מראה חיצוני שמרחוק נראה כמו מלבן שחור שאתה לא יודע איפה מדליקים אותו.

כל הרעיון הוא שמכשיר בגודל הזה יהיה שמיש במהירות ולא יכריח את המשתמש לחפש מקרוב איפה הכפתורים. למעשה, מי שלא יודע שאין לטאבלט הזה כפתור בית לוחץ באופן אוטומטי על המצלמה הקדמית בניסיון להדליק את המכשיר. התוצאה היא תסכול בחוויה בשלב די מוקדם של השימוש. עם זאת, אפשר לטעון שכפתור הדלקה וכיבוי של מכשיר הוא לא משהו שקשה "ללמד" את הצרכן ולכן לא משמש פה כחסם אמיתי.

הפתרון הוא פי'צר מוצלח של הקשה כפולה על המסך כדי להעיר את הטאבלט. לא להתבלבל עם פיצ'ר הכיבוי בנקישה המזוהה עם מכשירי LG. ככה לא תשברו את הראש איפה מדליקים, ותקבלו בתמורה עיצוב הרבה יותר נקי ויוקרתי. זו גם הסיבה שכפתורי ההפעלה בצד כמעט ולא בולטים. לטעמי, הם שקועים מידי ולא מרגישים מספיק "לחיצים". לפי הדיווחים, בחלק מהמכשירים הוחלפו הכפתורים בגרסה שנותנת יותר תחושה בלחיצה עליהם.

משתמשי הסמארטפון של נקסוס יודעים להבדיל ולזהות את הכיוונים של המכשיר לפי הרמקולים בצדדים, אולם כאן כאמור הרמקולים עברו לחזית והם סימטרים לחלוטין. התוצאה היא חוויית סטריאו טובה יותר בצפייה בסרטים למשל. הווליום המקסימלי שלהם אגב יחסית נמוך. לא משהו שאמור להפריע, אלא אם בניתם על המכשיר כמחולל ערבי קריוקי.

עוד באותו נושא

ביקורת: אייפד אייר 2. הכי טוב בשוק?

לכתבה המלאה

מצלמות

נקסוס 9. אורי דישון, מערכת וואלה! NEWS
שומרים על אחידות המותג בלי קשר ליצרנית ספציפית/מערכת וואלה! NEWS, אורי דישון

לאחר ההדלקה נתקלתי בעוד אלמנט מרגיז שגם אותו לא יקח לכם הרבה זמן ללמוד: החלקת האצבע (swipe) להתחלה תפעיל הרבה פעמים את קיצור הדרך למצלמה אם לא תשימו לב. זה שיש קיצור מהיר למצלמה זה מצוין, אבל ההבדל בינו לבין החלקה להתחלת העבודה לא מספיק ברור.

החלק האחורי כולל כיסוי פלסטיק עם מגע רך ולא חלק, שם המותג (ללא המספר), לוגו של היצרנית htc ומצלמת 8 מגה פיקסל ופלאש. המצלמה מספקת ביצועים בינוניים. אם לחזור רגע לאייפד אייר 2, גם הוא עם מצלמת 8 מגה פיקסל, אחת הפרשנויות לגביו טענה בצדק שאפל סופסוף הקשיבה גם ללקוחות שמצלמים עם האייפד והמצלמה שלהם מספקת תוצאות טובות יותר.

ביצועים

נקסוס 9. אתר יצרן
ביצועים טובים מאד ולוליפופ/אתר יצרן

הנקסוס מגיע עם מעבד 2.3 GHz 64-bit NVIDIA Tegra. הוא בעל RAM 2GB וזיכרון של 16GB. חסרון משמעותי הוא היעדר האפשרות להרחבת הזיכרון. הביצועים שלו מהירים וטובים וציון הבנצ'מארק שלו היה טוב מאד (61555 לפי AnTuTu). לא נתקלתי בבעיות כלשהן בצפייה ממושכת בווידאו, והוא לא התקשה להריץ משחק כבד, אם כי הוא גרם לו מעט להתחמם.

מה שאמור למשוך את המשתמשים היא מערכת ההפעלה לוליפופ. בשונה מאפל, שמשחררת עדכון לכלל המכשירים במקביל, במקרה של אנדרואיד 5.0, חודשים רבים אחרי יציאתה היא עדיין מופיעה באחוזים נמוכים בקרב מכשירי האנדרואיד. כשאתם בוחרים לרכוש נקסוס אין לכם את הבעיה הזו. כל העדכונים מגיעים ראשונים וזה כולל גם פיצ'רים אחרים לאורך השנה מבית גוגל.

בשורה התחתונה

הנקסוס 9 מיובא לישראל על ידי Touch Group ומחירו יחל מ-2,300 ש"ח. זה מחיר די יקר למי שהתרגל לסמארטפונים של נקסוס שעומדים לרוב מתחת למחיר של מכשירי הדגל היקרים בשוק. בתמורה תקבלו טאבלט יפה וחזק, ואם אתם נמנים על נאמני גוגל גם תיהנו מהאיכויות הנוספות שמתלוות למותג של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • טאבלטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully