וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה סינית מציגה את אפל כהיטלר

29.3.2015 / 11:06

סטטוס ברשת חברתית של מנכ"ל חברת אלקטרוניקה סינית מציג את היטלר עם לוגו של אפל במקום צלב קרס, ומאשים את אפל בדיקטטורה שחצנית

אפל מוצגת בתור היטלר באתר יצרנית סינית. Jia Yueting Weibo, צילום מסך
התמונה המקורית. ילדים תזהרו מהנאצי ומהבורות בכביש/צילום מסך, Jia Yueting Weibo

חלק מהביקורת שמפונית כלפי אפל במערכת שלה לפלטפורמת המובייל (iOS) היא על כך שהיא סוג של בית כלא, גן סגור שלא מאפשר למשתמשים לבצע פעולות פשוטות. יש הרואים את אפל בתור דיקטטורה שמחליטה מה מתאים למשתמשיה ומה לא, חברת אלקטרוניקה סינית אחת בשם LeTV לקחה את זה רחוק מידי.

מנכ"ל החברה, ג'יה לוטלינג העלה לחשבון ה-Weibo האישי שלו (מעין מקבילה סינית לטוויטר ופייסבוק) פוסטר ובו נראית קריקטורה של היטלר, בתנועת מועל יד שעל זרועה במקום סמל צלב קרס מופיע הלוגו של אפל. לוטלינג הוסיף כיתוב לתמונה: "חופש מול דיקטטורה" תוך כדי שהוא משווה את פלטפורמת אנדרואיד שנחשבת לפתוחה יותר ומיוצגת בפוסטר על ידי דלתות פתוחות, "תחת המשטר היהיר של iOS כאשר מפתחים מסביב לעולם אוהבים אך שונאים, אנחנו שואלים בזהירות 'האם סוג זה של חדשנות הוא בסדר?'".

האתר TheVerge מדווח ש-LeTV צפוייה להיכנס לשוק הסמארטפונים והיא תציג מכשיר מבוסס מערכת אנדרואיד. כנראה שמנכ"ל החברה רצה לעשות קצת כותרות ולא רק שחצה כמה קווים אדומים בהשוואות שלו, שאינן מקובלות במערב, אלא גם חוש האירוניה שלו כסיני שחי תחת משטר שהחופש בו מוגבל זקוק לעדכון. בינתיים הוחלפה דמותו של היטלר בדמות מלך והכיתוב נשאר כמו שהוא.

אפל מוצגת בתור היטלר באתר יצרנית סינית. Jia Yueting Weibo, צילום מסך
התמונה המעודכנת. התוכן הוא המלך/צילום מסך, Jia Yueting Weibo
  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully