וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה באיסלנד: גולשות חושפות את הפטמות שלהן ברשת

29.3.2015 / 18:46

נשות איסלנד מוחות נגד התפיסה שחזה נשי חשוף זה פורנו, ויוצאות נגד הרשתות החברתיות שמצנזרות להן תמונות של הפטמות. אפילו חברת הפרלמנט האיסלנדי הצטרפה למחאה וחשפה פטמה

אדה סמאראדוטיר. פייסבוק, צילום מסך
מובילת המחאה באיסלנד, אדה סמאראדוטיר/צילום מסך, פייסבוק

הקמפיין לשחרור הפטמה (FREE THE NIPPLE) החל כבר בשנה שעברה, כשהבת של ברוס וויליס, סקאוט, רצתה למחות על הצנזורה באינסטגרם שמסירה תמונות של חזה נשי חשוף. בתגובה, היא התניעה קמפיין מחאה נגד חוסר השיוויון בין פטמות גבריות (שנחשבות לגיטימיות) לפטמות נשיות (שנחשבות פורנוגרפיה), ואף צילמה את עצמה מסתובבת ברחובות בחזה חשוף. תחת הכותרת FREE THE NIPPLE החלו גולשות נוספות לפרסם ברשת תמונות של הפטמות שלהן, ולדרוש יחס שווה, ואפילו כוכבות כמו ריהאנה ומיילי סיירוס אימצו את המחאה. קמפיין הפטמות הצליח לגרום לפייסבוק לשנות את מדיניות הצנזורה שלה, ולאפשר פרסום של תמונות חזה נשי שלא בקונטקסט מיני (כמו למשל תמונות הנקה).

אבל המחאה עדיין חיה ובועטת, ועכשיו היא מגיעה לאיסלנד. סטודנטית איסלנדית בשם אדה סמאראדוטיר העלתה תמונה של הפטמה שלה לטוויטר בשבוע שעבר, מה שהוביל לכמה תגובות זועמות שקיבלה עד שנאלצה להסיר את התמונה. "מחקתי אותה רק לכמה דקות ואז החזרתי אותה", כתבה סמאראדוטיר בפייסבוק שלה, "אבל זה היה מספיק כדי להתחיל מהפכה".

ואכן, החלה מהפכה. בעקבות סמאראדוטיר, כך מדווח אתר באזזפיד, החל גל של תמונות פטמות ברשתות החברתיות האיסלנדיות. ארגון הפמיניסטיות של אוניברסיטת איסלנד הכריז על "יום ללא חזייה" ועודד את הסטודנטיות להגיע ללימודים חשופות חזה, ברוח המחאה. ואפילו חברת הפרלמנט האיסלנדי, ביורט אולפסדוטיר, הפתיעה והעלתה תמונה של החזה החשוף שלה. בקרוב בישראל?

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully