וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשת תובעת את יובל אברמוביץ' - כי חסם אותה בפייסבוק

31.3.2015 / 12:22

לדבריה, אברמוביץ' השפיל אותה ציבורית כשחסם אותה בפייסבוק ואיחל לה "בריאות הנפש". אברמוביץ': "לא מבין על מה התביעה, זכותי למחוק מי שאני רוצה"

יובל אברמוביץ'. גלעד בר שלו
אברמוביץ'/גלעד בר שלו

להימחק מרשימת חברי הפייסבוק של מישהו זה בהחלט לא נעים, אבל האם אפשר לתבוע מישהו על כך? הפייסבוק ממשיך לשמש כזירה להתכתשויות משפטיות בין אנשים. היום (ג') מתחיל בבית המשפט המחוזי בחיפה משפטו של גילי גולן - הגולש אותו תבעה חברת הכנסת מירי רגב אחרי שקילל אותה בפייסבוק. במקביל, איש התקשורת יובל אברמוביץ' עומד בפני תביעה על ידי גולשת - בגלל שחסם אותה בפייסבוק.

הסיפור של אברמוביץ' החל לפני כחצי שנה, כשפרסם פוסט ובו הוא מודיע על כוונתו לדלל את רשימת חברי הפייסבוק שלו ולמחוק הגולשים שאין לו הרבה אינטראקציה איתם. אחת העוקבות של אברמוביץ' הגיבה בהתגרות: "אל תאיים, פשוט תחסום!".מכאן, לדברי אברומביץ', החל ויכוח בינו ובינה, והוא הודיע לה שהוא מוחק אותה. בתגובה הודיעה לו הגולשת שתתבע אותו אם יעשה כן. אברמוביץ' כתב לה בחזרה "אני מאחל לך בריאות הנפש וחוסם אותך, זוהמה לא תהיה פה".

כעבור זמן קצר קיבל אברמוביץ' מכתב מעורך דינה של הגולשת, המתריע בפני תביעה בגין ההשפלה שעברה בשל אקט החסימה. אברמוביץ' שלח לו בחזרה מכתב שבו הוא מצהיר שאין לו מושג למה זו עילה לתביעה, פרסם סטטוס משועשע בעניין וחשב שבזה נגמר הסיפור. ואז, לפני יומיים, הוא קיבל מכתב נוסף בשם עורך דינה של הגולשת, המודיע לו כי היא עומדת לנקוט כלפיו בצעדים משפטיים.

"היא טוענת להשפלה ציבורית, בגלל שחסמתי אותה ובגלל שכתבתי לה 'מאחל לך בריאות הנפש, זוהמה לא תהיה פה'" מספר אברמוביץ' בשיחה עם וואלה! TECH, "אני בן אדם עם הרבה סבלנות אבל כשאנשים מתחילים להעלות טונים זה לא בא לי טוב, וזו זכותי למחוק. איחלתי לה בריאות הנפש כמו שאימא שלי מאחלת לכולם בריאות נפש, וה'זוהמה' התייחס למילים שהיא כתבה, בתור הסבר לחסימה. יעידו חבריי ברשתות החברתיות שאני אדם אדיב שעונה למיילים של כולם, אולי יום אחד גם יתבעו אותי שאני לא עונה על זה בזמן".

יכול להיות שבאמת פגעת באישה הזאת?

"אני מאוד זהיר ברשת, לא תראי אצלי שאני מקלל או כותב נגד אנשים. אני מבין שזה כלי עם המון עוצמה. אני לא רואה את מה שכתבתי לה כחורג, לא במילים ולא באקט החסימה עצמו".

למה לדעתך החסימה כל כך הכעיסה אותה?

"כיום יש לכל אחד ישות נוספת, באינטרנט, וחלק מהאנשים נמצאים יותר שם מאשר במציאות. אנשים נקשרים לישות האינטרנטית שלהם, וכשאתה מוחק חבר זה סוג של אמירה. אבל הרבה אנשים עושים את זה. הייתה תקופה שגם מחקתי את ההורים שלי, אבל נשברתי והחזרתי אותם".

מי אמר "ליידי לייק" ולא קיבל?לפני חצי שנה מחקתי וחסמתי חברת פייסבוק שניבלה את פיה במסגרת סטטוס שהעלתי. כתבתי לה שזוה...

Posted by Yuval Abramovitz on Sunday, March 29, 2015

הסיפור של אברמוביץ' מגיע בתזמון מושלם להחשיד, בגלל הספר שהוא מקדם בימים אלה, "ליידי לייק", העוסק בין השאר באישה שנעלבה מהחסימה בפייסבוק ומגיבה באופן חסר פרופורציה. מאחר ואת ספרו הקודם של אברמוביץ' הוא קידם באמצעות פעילות פייסבוק יצירתית, כשפתח קבוצה שהבטיחה לחשוף מידע על "האח הגדול" ובהמשך התברר שמדובר בקידום לספר, קשה שלא לחשוד שכל סיפור התביעה הזה הוא תעלול יח"צ מחוכם במיוחד. אברמוביץ', כמובן, מכחיש, אך מודה שמדובר בצירוף מקרים מוזר שבהחלט עושה לספר שלו רק טוב. "המציאות עולה על כל דמיון", הוא אומר, "כשכתבתי אותו היו לי חששות שהסיפור מופרך מדי, ואז באה המציאות והוכיחה שהוא דווקא מציאותי ביותר".

התובעת עצמה הופתעה לשמוע את תיאוריית הקונספירציה הקטנה הזאת. "התביעה אמיתית לגמרי", היא אומרת בשיחה עם וואלה! TECH, "אבל מה שכן, הוא באמת משתמש במקרה שלי כדי לקדם את ספרו. הוא דיבר על הספר גם באייטם של 'צינור לילה' אתמול. במקום להתנצל הוא ממשיך במסע ההכפשה ומנצל אותו כדי לקדם את עצמו".

הגולשת: "אברמוביץ'התנהג בצורה אלימה"

הגולשת זוכרת את אותו פוסט מחיקת-חברים שכתב אברמוביץ' לפני חצי שנה כפוסט פוגעני, אפילו אלים. "הוא כתב שהחברים שלו בפייסבוק הם ככה ואיים שהוא יחסום אותם", היא אומרת, "כאילו הוא המלך ואנחנו הנתינים והוא יחסום את מי שלא נראה לי כנכון. זה נראה לי מאוד מתנשא, אז כתבתי לו בתגובה 'אל תאיים, תחסום'. וככה זה התגלגל, והוא כתב שהוא מאחל לי בריאות הנפש וחסם אותי. זה היה אלים ובוטה".

אבל את בעצמך אמרת לו להפסיק לאיים ופשוט לחסום.

"זה נאמר בהתגרות כזאת. והוא בעצם העניש אותי על זה שהתחצפתי, על זה שאמרתי 'אל תאיים'".

זכותו לחסום אנשים בפייסבוק שלו.

"את מתעלמת מהעובדות. הוא כתב לי 'זוהמה לא תהיה כאן', כלומר, אני מזוהמת. כתב לי 'מאחל לך בריאות הנפש', מי שמך לאחל לי דבר כזה? זה פוגע בשמי הטוב, הוא עשה את זה לעיני כל החברים שלו. אחרי זה חברים מחקו אותי מהפייסבוק בגלל מה שהוא עשה".

את פוסט המריבה המקורי לא הצלחנו לאתר בפייסבוק של אברמוביץ', למרות שהוא טוען שלא מחק אותו כי לא ייחס לו בזמנו חשיבות. הגולשת, מצדה, טוענת כי בידיה צילומי מסך של אותו שרשור אך היא סירבה להעביר אותם לידנו ורמזה שנבדוק למה אברמוביץ' לא יכול לספק אותם בעצמו. בנוסף, אברמוביץ' טוען שהוא לא מכיר את הגולשת, שהיא הייתה חברת פייסבוק ולא התקיים קשר ביניהם מחוץ לזירה הווירטואלית, והיא מכחישה בתוקף. "הוא משקר", פוסקת הגולשת בשיחה שלנו איתה, "אנחנו מכירים, אנחנו שכנים, אני תמיד עוברת בחנות שלו, אומרת מה שלומך, החמאתי לו על הבת שלו. הוא שיקר גם בראיון שלו ב'צינור לילה', אמר שמחק אותי כי ניבלתי את פי. אני לא מנבלת את פי, חונכתי חינוך טוב, הוא זה שתקף אותי וניבל את פיו".

בינתיים אברמוביץ' מעיד שהוא קיבל כבר מאות הצעות מעורכי דין לייצג אותו חינם בפרשה, ואולי הוא גם יזדקק להם: הגולשת מבטיחה שביום חמישי הקרוב תוגש התביעה, שאברמוביץ' יכול היה להימנע ממנה לו רק היה מתנצל על התנהגותו. "הוא הולך להיות מופתע מאוד", היא אומרת, "הוא התנהל בצורה אלימה, זה כמו פרשת השוקולד. הוא גם מייצג ציבור, הוא כמו פרופסור חצרוני. והוא עוד ממשיך וכותב עליי בפייסבוק שלו, ואנשים מגיבים עליי דברים כמו 'הזויה' וכאלה".

גם אותם תתבעי, על זה שהם כותבים עלייך 'הזויה'?

"אפשר אבל זה כבר לא לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully