וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: אנונימוס תבצע מתקפת סייבר על ישראל

6.4.2015 / 14:30

כבכל שנה, ארגון ההאקרים מתכנן להפיל אתרי אינטרנט ישראליים בתאריך ה-7 באפריל כדי למחות על מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים. בימים האחרונים פרסם אנונימוס רשימה של כ-1,000 סיסמאות פייסבוק של גולשים ישראליים, ולדבריו זו רק ההתחלה: "זוהי שואה אלקטרונית"

אתר רשמי

קבוצת אנונימוס החלה בשנים האחרונות מסורת חדשה: מתקפת סייבר על אתרים ישראלים בכל שנה ב-7 באפריל, תחת שם הקוד OPISRAEL (קיצור של "התנגדות לישראל"). המתקפה היא בעיקר סמלית, ונועדה בעיקר לעורר לחץ בציבור הישראלי, אם כי על פי רוב האירוע מסתכם בנפילות זמנים של כמה אתרים ישראליים ועמודי ממשלה. לעתים מתפרסמות גם רשימות של סיסמאות ופרטי אשראי שכביכול נפרצו.

גם השנה, כמו בשנים קודמות, העלה הארגון אזהרות וסרטונים מאיימים לקראת התאריך המתוכנן. בסרטון של 2015 (ראו בתחילת הכתבה) אומר הקריין: "זהו מסר לישויות הציוניות השוטות, אנחנו באים להעניש אתכם שוב על פשעיכם כלפי השטחים הפלסטיניים", ומציין גם את מבצע "צוק איתן" כחלק מאותם פשעים. ב-7 באפריל, מודיע הקריין, "אנחנו נפיל את שרתי האינטרנט שלכם, את האתרים הממשלתיים, אתרים של הצבא הישראלי, של בנקים ושל מוסדות ציבוריים. נמחק אתכם מהמרחב הווירטואלי כפי שאנחנו עושים בכל שנה". הוא מכנה את האירוע לא פחות מאשר "שואה דיגיטלית", ובכך מתייחס לעובדה שהשנה תופנה המתקפה גם כלפי סמארטפונים וטאבלטים.

כבר בתחילת השבוע הופל האתר של מפלגת מרצ, ובמקביל דיווח ארגון אנונימוס על הדלפות של פרטי חשבונות פייסבוק ישראליים ומיילים, ופרסמה בסופ"ש האחרון רשימה של מעל 1,000 שמות משתמש וסיסמאות של חשבונות פייסבוק, עם הבטחה לעוד רשימות כאלה בהמשך. בנוסף, פרסם הארגון גם רשימה של כ-6,000 מספרי מודם ישראליים שנפרצו על ידיו כביכול. עדיין לא ברור עד כמה המידע מדויק ואקטואלי, אך מומלץ לחפש את עצמכם בשתי הרשימות, ליתר ביטחון.

במערכת הביטחון נערכים לקראת המתקפה. כאמור, בדרך כלל מבצע OPISRAEL עצמו מסתיים בכמה תקלות נקודתיות שרחוקות מלהזכיר "שואה", אך בכל מקרה מומלץ לנקוט משנה זהירות מחר. מומלץ שלא לפתוח הודעות דואר אלקטרוני שאינכם מצפים להן, או כל מייל שנראה לכם חשוד, ולהימנע מלהקליק על לינקים שנשלחים אליכם בפלטפורמות הרשת השונות, או על חלוניות חשודות ש"קופצות" לכם במסך ומבקשות מכם להתקין משהו על המחשב. מומלץ גם להחליף סיסמאות כניסה לאתרים ולעדכן תוכנות אנטי-וירוס וגרסאות של יישומי ועדכוני תוכנה.

האקר. ShutterStock
האקר/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully