וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולש טוען: עומרי חיון זייף את הפריצה של אנונימוס. חיון: הוא מכפיש אותי

8.4.2015 / 12:58

ארגון אנונימוס פרץ אתמול למספר אתרים ישראליים, ביניהם אתר הרכילות של עומרי חיון. עכשיו אחד הגולשים טוען: "נראה כמו שקר". חיון מכחיש: "הוא מכפיש אותי ברשת שנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומרי חיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול התקיימה מתקפת הסייבר השנתית של ארגון אנונימוס על אתרים ישראלים, תחת שם הקוד OPISRAEL, כמחאה על "פשעי הציונות נגד הפלסטינים" לדבריהם. כבכל שנה, פגיעה של ממש לא הייתה כאן, אלא בעיקר קריסות נקודתיות של אתרים ישראליים שונים, כשלרובם כלל אין קשר לממשלה או לצבא: האתר של שלום חנוך, של עברי לידר, של הדג נחש והאתר של איגוד האורולוגים הישראלי נפרצו, ובשלב מסוים – גם האתר של בלוגר הרכילות עומרי חיון הצטרף לשורת הקורבנות. במהלך יום האתמול, גולשים שניסו להיכנס לאתר של חיון נתקלו בסמל של אנונימוס ובהודעה על פריצה בשפות אנגלית וערבית. אתרי חדשות עצמאיים כמו פורום רוטר ועמוד הפייסבוק חדשות 24/7 דיווחו כי האתר של חיון "נפרץ על ידי מחבלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת הפריצה שהופיעה אתמול באתר של עומרי חיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מאוחר יותר באותו יום, גולש בשם ארז פרסם בפייסבוק פוסט שמציע את האפשרות שהאתר של חיון כלל לא נפרץ על ידי אנונימוס, וכי הפריצה למעשה זויפה כדי לייצר קצת יח"צ לאתר. "אם מסתכלים על הקוד של האתר 'הפרוץ' רואים כמה דברים שהאקרים כנראה בדרך כלל לא עושים", כתב ופירט: "1. שמים קוד אנליטיקס. כך הרי לגוגל יהיו הפרטים שלהם. 2. שמים קוד אנליטיקס עם היוזר של האתר המקורי של עומרי חיון. 3. כותבים fuck you omri hayun בכותרת האתר. הוא לא מעניין אותם באופן אישי. 4. יוצרים תיקייה של hacked כדי לשים שם את כל הדברים וכשהאתר חוזר, היא עדיין שם".

ארז צירף לפוסט צילום מסך של הקוד, וסימן בו את המקומות שמוכיחים, לדבריו, שיש כאן עבודה מבפנים. "כמה נמוך אפשר לרדת ולנצל בציניות את הקוראים שלך?" כתב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוד האתר שפרסם ארז בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה!TECH, סיפר ארז למה בעצם החליט לבדוק את הקוד של האתר. "ראיתי שהוא כתב מתישהו שהאתר שוב 'נפרץ' כלומר, נפרץ פעמיים באותו היום", הוא מספר, "שזה נראה קצת מפגר והיות והאתר שלו יושב על וורדפרס, ואם תיקנו את הפריצה פעם אחת, לתקן פעם שניה לא צריך לקחת יותר מדקה. כמו כן, עלתה ידיעה היסטרית ברוטר, ורק שם, שמחבלים פרצו לאתר של עומרי חיון. זה כמעט כמו לכתוב 'לא תאמינו מי איש הרכילות אשר נמצא בסיכסוך עם הזמר המפורסם שהבלוג שלו הותקף באכזריות על ידי טרוריסטים'".

אז החלטת לבדוק את הקוד.
"לי ולעוד כמה אנשים זה נראה מוזר, וכשדיברנו על זה, בדיקה מהירה הראתה שזה נראה כמו פריצה מבויימת".

נראה כמו, אבל עדיין אלה יכולים להיות האקרים אמיתיים שפשוט השתמשו בקוד לא הכי חכם, לא?
"יש פה יותר מדי דברים שנראים כאילו זו בדיחה או מתיחה. בגדול, 99% שזו לא פריצה אמיתית. פרצו לאתרים שלי בעבר די הרבה פעמים".

לפני שנתיים זו אכן הייתה מתיחה – בתאריך 7 באפריל בשנת 2013 העלה חיון לאתר שלו סרטון פארודי שהכין, ובו ארגון אנונימוס כביכול פורצים לאתר שלו בדרישה שיחשוף מי המתמודדים החדשים ב"האח הגדול". אז היה מדובר בפארודיה על סרטוני אנונימוס שהופצו ברשת לקראת מבצע OPISRAEL, עכשיו – לדברי חיון בכל אופן – קרה הדבר האמיתי.

בעקבות פניית וואלה!TECH, הגיב חיון לפוסט של ארז וכתב לו: "אז יותר מ-5 שנים אתה מכפיש את שמי ברשת הפעם עברת את הגבול והפעם אתה גם תקבל מכתב תביעה". אחר כך הוסיף: "אני לא מבין בכל הקודים האלה וכל שעה שהאתר שלי לא באוויר שווה כמה מאות שקלים זה אתר מסחרי לא אתר בוא נכתוב סטטוס משעוממם בפייסבוק".

גם בתגובה לפנייתנו הדגיש חיון כי הוא מפסיד כסף על כל שעה שהאתר לא באוויר, ואף הציג בפנינו צילומי מסך של נתוני ההפסדים שלו מיום הפריצה. בנוסף, הבהיר לנו כי בזמן הפריצה לא היה כלל בסביבת מחשב. "בזמן הפריצה לאתר אני אכלתי צהריים עם בן זוגי בבנדיקט תל אביב לצד 5% סוללה", מסר בתגובה לכתבה, "אני שמח שהתקשורת הישראלית בודקת לעומק טענות והאשמות על פריצות ומסכימה לעצמה לפרסם כתבה שכולה נותנת במה לצד שמכפיש אותי ברשת יותר מחמש שנים בכל הזדמנות. אני מאמין שבית המשפט ינהג בצורה קצת יותר מאוזנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully