וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מחקה תמונה של תינוק ללא אף בטענה שהיא "שנויה במחלוקת"

13.4.2015 / 18:33

אימו של איליי תומפסון, תינוק שנולד בחודש שעבר ללא אף, יצאה במלחמה נגד פייסבוק שהסירה מהפיד תמונה של בנה. "יש בפייסבוק תמונות של בחורות חצי ערומות, ודווקא הבן שלי נחשב 'שנוי במחלוקת'?" כתבה האם. התמונה הוחזרה

איליי תומפסון – תינוק שנולד ללא אף. פייסבוק, צילום מסך
התינוק איליי תומפסון/צילום מסך, פייסבוק

האם המדיניות של פייסבוק אוסרת פרסום תמונות של תינוקות בעלי מום? כך טוענת ברנדי מקגלאתרי מאלבמה ארה"ב, אמו של התינוק המפורסם שנולד בתחילת החודש שעבר - כשהוא חסר אף. בראיון למגזין wrbl היא מספרת כי פייסבוק מחק תמונה של בנה הטרי, בטענה שהן "שנויות במחלוקות".

התינוק טימותי איליי תומפסון נולד לפני הזמן עם תסמונת נדירה בשם "אריניה" - כשהוא ללא נחיריים וללא מעברי נשימה באיזור האף. סיפורו של איליי התפרסם באינטרנט ומשך תגובות רבות - של תמיכה ואהדה, אך גם של לא מעט סלידה. האם סיפרה ל-wrbl שהיא קיבלה הודעות שקראו לבנה מכוער, תהו למה לא עשתה הפלה ואף עודדו אותה להיפטר ממנו.

אך העלבון הכי גדול הגיע מחברת פייסבוק עצמה, שמחקה את אחת התמונות של איליי מהפיד. לדברי ברנדי, קבוצה-נגד-הפלות שפועלת בפייסבוק העלתה תמונה של איליי לעמוד כדי לקדם את הסיפור שלו ואת המסר שמאחוריו, לפיו כל ילד הוא נס וכל חיים ראויים להיווצר. כשהנהלת פייסבוק ראתה את התמונה שהעלו, היא הסירה אותה בטענה שמדובר בתמונה מעוררת מחלוקת. כשברנדי גילתה זאת, היא זעמה.

"תסלחו לי מאוד, אבל פייסבוק לא תאסור עליי לפרסם את הסיפור של הבן שלי!" כתבה ברנדי בעמוד הפייסבוק שלה, "מגעיל אותי שאני רואה כל היום בפייסבוק תמונות של בחורות חצי ערומות, סמים ודימויים שליליים, אבל הבן שלי הוא יותר מדי 'שנוי במחלוקת'. מה קרה לאנושות?"

הפוסט הזועם של ברנדי, יחד עם הידיעה על מחיקת התמונה, הפך ויראלי וזכה לעשרות אלפי שיתופים, על פי wrbl. הלחץ של הגולשים עשה את שלו, ופייסבוק החזירה את התמונה.

בינתיים, ברנדי מנסה לגייס את עזרת הגולשים גם לטיפול באיליי. היא פתחה פרויקט באתר מימון ההמון go fund me, עם סכום יעד של 5,000 דולר, כדי לממן את שלל הטיפולים, הבדיקות והניתוחים שיצטרך איליי לעבור כדי לתפקד. עד כה גויסו בעמוד מעל 41 אלף דולר. הסכום הזה ישמש גם את איליי בעתיד, אם יחליט שהוא מעוניין בניתוח פלסטי. "תודה לכולכם מעומק לבנו", כתבו ההורים בקבוצת הפייסבוק המוקדשת לסיפורו של איליי, "כולכם מילאתם תפקיד חשוב בחייו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully