וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים במוט הסלפי

15.4.2015 / 10:45

אפל תאסור הכנסת מוטות סלפי לכנס המפתחים שלה. בכך היא מצטרפת למגמה העולמית גדלה האוסרת שימוש במוט באתרי תיירות מוכרים ופסטיבלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כנס המפתחים של אפל 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנס המפתחים של אפל יערך בסן פרנסיסקו ב-8 ביוני. הוא צפוי לכלול הכרזות רבות לגבי מערכות ההפעלה של מוצרי החברה השונים לסמארטפונים, מחשבי מק, טלוויזיות ועוד. בדומה למגמה מכנסים של השנה האחרונה, מפתחים המעוניינים להשתתף יוכלו להרשם להגרלה שתאפשר רכישת כרטיסים. עד שיגיעו ההכרזות או ההדלפות הראשונות ממה שצפוי בכנס, כבר ידוע על גורם אחד שיעדר ממנו: מוט הסלפי.

בעמוד המידע הכללי לקראת הכנס מפרסמת אפל הנחיות להתנהגות באירוע והיא אוסרת שימוש במול סלפי. זה אולי ניואנס מאחר והצילום עצמו אסור בכנס כשהכוונה היא איסור צילום והקלטה של האירוע באופן פרטי (ישודר דרך אפל בסטרימינג למי שדואג) אבל אפל רוצה להבטיח שגם המשתתפים לא יצלמו את עצמם ולא יפריעו לאחרים לצפות במתרחש.

הסיבה האמיתית, כמו שהרשת נוטה לחשוד, היא שפשוט מוטות הסלפי האלו כל כך בטעם רע (וסחים), שאם אפשר למנוע את השימוש בהם, מוטב כך. בכך, מצטרפת אפל למגמה הגוברת בעולם של מניעת הכנסת מוטות סלפי למקומות מרכזיים בעולם.

אילוסטרציה. ShutterStock
תפסיק בבקשה, אתה נראה מטופש/ShutterStock

אם אתם חושבים שסלפיז גם ככה די מיותרים ודור הסמארטפונים עושה בהם שימוש מופרז אז את מוט הסלפי את בטוח לא סובלים. מצד שני, יש משהו מעט מתנשא לחבק תרבות אחת אבל לסלוד ממוצר - מעצבן ככל שיהיה - שהוא בסך הכל הארכה של מה שהתרבות הזו מייצגת. עם זאת בשנה האחרונה מתחילים לראות התנגדות מעשית בשטח. פסטיבל המוזיקה קואצ'לה (coachella) שייסגר בסוף השבוע הקרוב אוסר את הכנסתם, כך גם פסטיבל הרוק המפורסם לולהפלוזה (Lollapalooza).

בעוד הבחירה לאסור על המוטות במקום בו קהל מתאגד בצפיפות מובינת מתאמי נוחות ואפילו בטחון והפרעה לקהל, במקומות אחרים זאת פשוט נראית בחירה של טעם. מוטות אסורים בעיר האסורה בביג'יינג בטענה שהם מהווים סיכון לעתיקות וגם דרום קוריאה יוצאת נגד המוטות ומי שימכור אותם צפוי לקנס.

אין נתונים רשמיים, אבל מוט הסלפי נחשב פופולארי יותר במזרח. עם זאת הכנסתו אסורה גם באגם טאהו בקליפורניה, מוזיאון ואן-גוך באמסטרדם, במכה בערב הסעודית, בוותיקן ובעוד אתרי תיירות מוכרים. נחזיק אצבעות שהמגמה תמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully