וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סירי הרוסית היא הומופובית?

16.4.2015 / 16:18

גולש שביקש מהעוזרת הווירטואלית של אפל מידע על נישואים חד מיניים קיבל התחמקויות ונזיפות שיפסיק להגיד "מילים גסות". האם אפל התאימו את סירי הרוסית לחוקים ההומפוביים של רוסיה? אפל: "מדובר בתקלה"

יוטיוב

האם הגרסה הרוסית של סירי היא הומופובית? בתחילת השבוע עלה לרשת סרטון של גולש בשם אלכס, אשר מוצאו מרוסיה אך כתובתו הנוכחית היא בלונדון. בסרטון (ראו בתחילתה הכתבה) הוא מספר שהוריד לאייפד שלו את סירי - העוזרת הווירטואלית של אפל - בשפה הרוסית, והופתע לגלות שהיא מביעה סלידה מכל בקשת מידע שקשורה להומוסקסואלים.

למשל, כשאלכס מבקש מסירי מידע על מועדוני גייז בסביבה, היא מתחמקת ומודיעה שהיא "מסמיקה מבושה". כשהוא מבקש מידע על השגת רישיון לנישואים חד מיניים בארה"ב ובבריטניה, היא מודיעה לו: "אני אעמיד פנים שלא שמעתי את זה" ומבקשת ממנו להפסיק להגיד מילים גסות כאלה. כשהוא מבקש מידע על נישואים חד מיניים בכלל, היא נוזפת בו שהוא חצוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון ל-BBC, סיפר אלכס שבעדכון החדש למערכת iOS הוא גילה את האפשרות לסירי בשפה הרוסית, והחליט לנסות את התגובות שלה לשאלות על הומוסקסואלים. כך הוא גילה את התשובות המתחמקות שלה. גולשים העלו את ההשערה שאפל מתאימה את עצמה לחוקים של המדינה בה היא משווקת את מוצריה - וברוסיה קיים איסור על הפצת "תעמולה הומוסקסואלית", איסור שעורר לא מעט מחלוקות ברחבי העולם.

חברת אפל מסרה ל-BBC שמדובר בתקלה, אשר תוקנה. מנכ"ל אפל, טים קוק, הוא בעצמו הומוסקסואל מוצהר ופעיל בקהילה, ולפני כחודש אף פרסם מאמר במגזין וושינגטון פוסט המגנה את החוקים ההומופוביים שעברו לאחרונה בחלק ממדינות ארה"ב. כך שקשה לפסוק בוודאות אם אכן מדובר בקונספירציה שיווקית כמו זו שהציעו הגולשים, במסגרתה אפל התכופפה בפני החוק הרוסי המנוגד לאידיאולוגיה שלה כדי למכור יותר מכשירים, או כמו שבאפל מתעקשים - פשוט באג במערכת.

  • עוד באותו נושא:
  • סירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully