וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחה את המחשב לתיקון - וקיבלה חזרה את דגל פלסטין

עידו קינן

20.4.2015 / 13:31

הלפטופ של תושבת באר שבע חזר מתיקון במעבדה של אסוס עם תמונת רעול פנים מנופף בדגל פלסטין על הדסקטופ. "הזדעזעתי. המשפחה המורחבת שלי היא משפחה שכולה", היא אמרה. באסוס הבהירו שמדובר בפריצה של האקר, שאין לה קשר לחברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל פלסטין הותקן בהצלחה. המחשב עם תמונת הדסקטופ החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיר יצחקי מבאר שבע שלחה את הלפטופ שלה לתיקון במעבדות היצרנית אסוס, אחרי שהתגלתה בו תקלה והוא הפסיק להיטען. כשפתחה אותו אחרי התיקון גילתה שתמונת הרקע על הדסקטופ שלה - תצלום מהחתונה של אחיה - הוחלפה בתמונתו של רעול פנים מנופף בדגל פלסטין.

"לא הייתי בבית אז לא יצא לי לראות אותו", היא סיפרה לוואלה. "אתמול חזרתי מהלימודים בערב וכשפתחתי את המחשב ראיתי שהוחלפה לי התמונה בשולחן העבודה לתמונה של מישהו רעול פנים מנופף בדגל פלסטין. ותקשיב, באמת הזדעזעתי. המשפחה המורחבת שלי היא משפחה שכולה, בן דודה שלי נהרג בעזה, בדיוק השבוע מלאו 7 שנים לנפילה שלו והסיטואציה עם העיתוי שבין יום הזיכרון לשואה ליום הזיכרון לחללי צה"ל הפך את השבוע הזה ליותר רגיש עבורנו. אני מדברת איתך בצורה ממש רגועה, אבל אתמול בערב אני רתחתי. עזוב את הפגיעה ברגשות – זה דבר שלא עושים".

יצחקי פנתה בתלונה לחברת אסוס, מאחר ותעודת האחריות על המחשב עדיין בתוקף. "התקשרתי אליהם הבוקר לשאול מה קורה", היא אמרה. "איך הגיע למצב כזה בכלל ששמים לי תמונה על המסך. זה ממש חדירה לפרטיות שפתחו לי את המחשב בכלל. צריך להחליף חלקים, להריץ בדיקה טכנית ולשים את זה בצד. זו היתה הטענה העיקרית שלי כשדיברתי עם הנציג של אסוס. אמרתי לו, אני לא יודעת מה קרה שם במעבדה, מבחינתי שלחתי לכם מחשב לתיקון ואני סומכת עליכם שהוא יחזור כמו שצריך, ומן הסתם אני סומכת עליכם ושהטכנאים שלכם לא יגעו לי בדברים שהם לא אמורים לגעת בהם. זה מחשב אישי שלי עם קבצים אישיים שלי ותכנים אישיים שלי. יש לי שם תמונות וחומרים מהלימודים. באיזו זכות אתם נוגעים לי במחשב? אמרתי לו, אני מבינה שאתם צריכים להריץ בדיקה, אבל... למה?".

לדבריה, "הוא שתק איזה שתי דקות ואז הוא אמר, 'אני לא יודע מה להגיד לך, בחיים לא נתקלתי במצב כזה, אני אפנה את זה להנהלה ואנחנו נחזור אליך'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחרי פנייתנו לאסוס, החברה יצרה קשר עם יצחקי כדי לבדוק מה קרה. יצחקי עדכנה: "הם הריצו בדיקה מרחוק לראות שאין וירוסים וכו'. הם התנצלו. הסברנו להם שאנחנו לא מחפשים פיצוי, כספי או חומרי. פשוט שזה לא יחזור על עצמו שוב עם לקוחות אחרים".

תגובת חברת ASUS ישראל:
"לאחר בירור מעמיק שערכנו, מחשבה של הלקוחה ככל הנראה נפרץ על ידי האקר ולחברת ASUS אין כל יד בדבר.
לבקשת הלקוחה, סייענו לה בבדיקה מפני רוגלות ווירוסים שתוצאותיה נמצאו תקינות, לשביעות רצונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully