וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט ברשת: למה לערבים אסור לקנות נעליים בעזריאלי?

22.4.2015 / 15:07

פוסט שהופץ בפייסבוק מתעד שלושה ערבים שלא הורשו להיכנס לקניון עזריאלי ולקנות נעליים, והגולשים זועמים. הנהלת הקניון: "היה להם אישור לצרכי עבודה בלבד, פעלנו כחוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עד כדי כך קל. מתוך האתר של קניון עזריאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם קניון עזריאלי בתל אביב גירש קבוצת ערבים כי התכוונה לקנות נעליים? כך עולה, לכאורה, מתוך פוסט שפרסם אמש ברשת עומר סנש, המתעד את שלושת הקונים מעוכבים מחוץ לקניון. "באיזה קטע מעכבים, לוקחים תעודות ולבסוף לא מכניסים ערבים לקניון עזריאלי?" כתב סנש, "באמת לא בסדר שהם מעזים קלקל לכם את ההומוגניה היהודית, ועוד בערב יום הזיכרון. חצופים".

באיזה קטע מעכבים, לוקחים תעודות ולבסוף לא מכניסים ערבים לקניון עזריאלי? הם באו לקנות נעליים. המאבטח: "זו הוראה של הקניון...

Posted by Omer Senesh on Tuesday, April 21, 2015

סנש, שעובד באחת החברות הממוקמות במגדל עזריאלי, נתקל במראה כשיצא להפסקה, וטוען ששמע מהאנשים שעוכבו כי המאבטח לקח להם את התעודות ובירר מדוע הגיעו לקניון. כאשר אמרו שבאו כדי לקנות נעליים, התייעץ במכשיר הקשר שלו עם מישהו ואז הודיע להם שהם לא יכולים להיכנס. לפי עדותו של סנש, המאבטח הסביר אחר כך לעמיתו שהנהלת הקניון ביקשה שלא ייתן להם להיכנס.

הפוסט זכה למאות שיתופים, ולתגובות מסוגים שונים - מ"ככה נראה אפרטהייד" ועד"אם לא נתנו להם להיכנס, כנראה שיש סיבה. כל הכבוד לשומרים". חלק מהגולשים אף כתבו פוסטים זועמים על העמוד הרשמי של קניון עזריאלי. אחרים קראו להחרים את הקניון.

פנינו להנהלת הקניון בעצמנו, וקיבלנו את התגובה הבאה:
"מערך הביטחון של עזריאלי אמון על שמירת בטחונו של הציבור המבקר בקניוני הקבוצה. על פי חוקי המדינה – פלסטינים בעלי תעודות כתומות מאושרים לשהות בישראל לצרכים ייעודיים בלבד כמצוין בתעודה. במקרה הנ"ל ניתן אישור לצורכי עבודה בלבד. צוות הביטחון של עזריאלי נהג ע"פ חוק במקרה זה".

מעבר לעובדה שבניגוד לנאמר, בישראל כבר אין תעודות זהות כתומות, יש כאן סוגייה לא פשוטה בנושא תנאי שהייה של פלסטינים בשטח ישראל. לפי מדיניות הכניסה לישראל, לכל היתר שהייה מוגדר ייעוד, תוקף ומטרת שהייה, ובמקרה הזה - שהייה לצורך עבודה. אך האמנם למי ששוהה בישראל לצרכי עבודה אסור לקנות סחורה בזמן הזה, כמו נעליים בקניון או שתיה במכולת? הרי בהיתר עצמו לא מצוינות הגבלות מהסוג הזה. לגבי השיקולים הבטחוניים שמציינת הנהלת הקניון בתגובתה - גם כאן העניין תמוה, שכן פלסטיני שקיבל היתר כניסה לישראל עבר ממילא את הסינון הבטחוני, ואינו מהווה סכנה. כפי שזה נראה, הנהלת הקניון איפשרה לעצמה פרשנות מרחיקת לכת של תנאי השהייה של אותם פלסטינים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully