וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשת: מה הקשר בין בגד ים להטרדה מינית?

28.4.2015 / 16:51

הגולשים זועמים על פוסט שהועלה לפייסבוק, המציג תמונות בביקיני של החיילת שהתלוננה על הטרדה מינית וטוען שמי שמחצינה את הנשיות - לא צריכה להאשים את הגבר. מעיין פופלבסקי, שכתבה את הפוסט: "לא מאשימה את הקורבן, אבל מצפה למשחק הוגן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאי פאטל, בתמונה שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לגולשים רבים יש תמונות של עצמם בבגדי ים באלבומי הפייסבוק שלהם, אבל צילומי בגד הים של גולשת אחת הפכו לסלע מחלוקת, כשעמוד פייסבוק בשם "סוף לטרור הפמיניסטי" קישר אותם לתלונת המצולמת על הטרדה מינית - ועורר זעם בקרב הגולשים.

עמוד "סוף לטרור הפמיניסטי" פרסם שלוש תמונות של מאי פאטל, החיילת שהגישה תלונה נגד סא"ל לירן חג'בי על הטרדה מינית וחשפה את זהותה לראשונה השבוע בפוסט בפייסבוק שלה. בתמונות, שנלקחו מעמוד הפייסבוק הפרטי של פאטל, היא מצולמת בבגד ים עם חברותיה בבריכה. "בכל תמונת פייסבוק שלה מצולמת בתמונות שלא משאירות מקום לדימיון, עד רמת המפשעות" נכתב בפוסט, "אותי זה דוחה שמישהי שמחצינה את הנשיות שלה בצורה כל כך בוטה הולכת על צעד כזה של האשמה כלפי גבר [...] מי שמתייחסת בכזאת פתיחות לגוף שלה מוטב שתתייחס בפתיחות גם לצד השני שאולי מעד בהתנהגותו".

מאי פטאל היא המתלוננת נגד מפקד גדוד צבר לירון חג'בי.בואו נדבר על החיילת היפה שבכל תמונת פייסבוק שלה מצולמת בתמונות שלא ...

Posted by ‎סוף לטרור הפמיניסטי‎ on Monday, April 27, 2015

תגובות הגולשים לפוסט היו, רובן ככולן, מזועזעות מהנאמר בו, וממה שנראה כמו ניסיון לטעון כי מי שמצטלמת בבגד ים לא צריכה להתפלא שמטרידים אותה. "מי אתם בכלל שתגידו לה איך להתלבש?" כתבו הגולשים, "שתלך עירומה ברחוב, זה עדיין לא מספק תירוץ לאף אחד להטריד אותה", "גועל נפש של פוסט", "האשמת הקורבן במלוא מובן המילה", "מאחל למי שרשם את הפוסט הזה שהילדה שלו תחווה את אותו דבר", ו-"מי האידיוט שמנהל את הדף הזה?". הפוסט צבר מאות שיתופים ותגובות, וחלק מהגולשים אף הציעו לדווח להנהלת פייסבוק על העמוד בשל הפוסט הבעייתי. עמוד הפייסבוק "אחת מתוך אחת" פתח בקמפיין רשת במסגרתו גולשות מחליפות את תמונת הפרופיל שלהן בתמונה עם בגד ים, כהתרסה נגד הפוסט, "כי בגד ים, הוא לא הזמנה לאונס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רבים מהגולשים התייחסו לכותבת הפוסט כאל גבר, אבל את הפוסט כתבה אישה בשם מעיין פופלבסקי, שהקימה את העמוד "סוף לטרור הפמיניסטי", המייצג לדבריה "נשים שלא חוששות ממחמאות". "הקמתי את העמוד אחרי הפרסומים על פרשת הניצבים במשטרה, רציתי לתת את הקול שלי", מספרת פופלבסקי בשיחה עם וואלה.

הגולשים טוענים שאת מאשימה את הקורבן בהטרדה שעברה.

"אני לא מתכוונת להאשים את הקורבן, אני רק מצפה למשחק הוגן. אישה שמשחקת על הנשיות שלה ומעלה תמונות פרובוקטיביות לפייסבוק שלה בלי שום הגדרת פרטיות אלא כ'פאבליק', צריכה לדעת שזה פינג פונג שיחזור אליה".

בתור הטרדה מינית?

"לא, בתור התנהגות של גבר שהיא מבחינתי מאותו איזור חיוג, כמו הערה סקסיסטית למשל. את הולכת עם חזה בחוץ כי אנחנו חיים במדינה פלורליסטית וחילונית, אז בצד השני יש גבר שהתמונה עוררה אותו להגיב".

אבל המקרה המדובר התרחש בצבא, שם היא לא הלכה עם ביקיני.

"זאת בחורה שמודעת מאד לנשיות שלה. כל הפיד שלה הוא שיר הלל לעצמה. אז על מה היא מלינה?"

מה שמפתיע הוא שפופלבסקי עצמה הייתה מעורבת בפרשת הטרדה מינית מפורסמת אחרת: בזמנו היא העידה במשטרה כי עמנואל רוזן ביצע מעשה מגונה לנגד עיניה, אם כי היא מקפידה והקפידה גם אז לציין כי לא נפגעה מהתקרית וכי אינה קורבן, ואף לא הגישה נגדו תלונה. "בגלל הסיפור ההוא, מצפים ממני שאהיה אפוטרופוס של כל מי שנפגעת מינית", היא אומרת, "אבל אני לא המאמא תרזה של כל הנפגעות, אני חושבת מהמקום הפרטי שלי. גם לי יש דעה שלי לגבי נשים. ונשים רוצות להיות מוחמאות ולקבל תשומת לב על רקע הנשיות שלהן. אנשים חושבים שזו פרובוקציה אבל אני באמת חושבת ככה. פייסבוק אמור להכיל דעות שונות, ולכל אחד יש מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully