וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות המוזיקה גרובשארק נסגר: "הפר זכויות יוצרים"

אילן גלר

3.5.2015 / 11:17

אתר המוזיקה שעלה לאוויר בשנת 2007 נתקל בחומה של תביעות על זכויות יוצרים ונאלץ לבטל לאלתר את שירותיו. וגם: גוגל נאו מתרחבת וסמסונג רוצה לעזור לחולי אלצהיימר לזכור

בחור עם אזניות נרדם על הנייד. ShutterStock
בחור עם אזניות נרדם על הנייד/ShutterStock

לאחר שנים של מאבק מול חברות המוזיקה הגיעה בסוף השבוע האחרון הודעת הכניעה של גרובשארק (Grooveshark), האתר שהושק ב-2007 וניסה להיות ה-YouTube של קבצי האודיו. שופט אמריקני קבע כי האתר הפר זכויות יוצרים של אלפי שירים ובמקום להיכנס לתביעות זכויות יוצרים המוערכת במאות מיליוני דולרים, הוחלט לבטל את השירות לאלתר. האתר אינו זמין יותר, שלל השירים והאלבומים אותם הוא אירח נעלמו וכעת כל מה שנותר ממנו היא הודעה על סגירת הבאסטה.


לפי הדיווחים, שירות המוזיקה האינטרנטי נאלץ להתמודד מול תביעת פיצויים מפלצתית בסך 17 מיליארד דולרים, שהוגשה נגדו על ידי קואליצייה של לייבלים גדולים בשנת 2011.

"למרות הכוונות הטובות שלנו, עשינו טעויות חמורות מאוד", כותבים המייסדים. "כשלנו בהשגת רישיונות שימוש לרוב המוזיקה שאותה אירחנו באתר. זה לא היה בסדר. אנחנו מתנצלים על כך, ללא כל סייגים". כפי שמציינים המייסדים בהודעתם העולם השתנה מאז 2007, ומבחר שירותי מוזיקה חדשים כמו ספוטיפיי ו-Rdio מציעים היום שירות דומה לזה שאותו גרובשארק ניסתה להקים, תמורת תשלום חודשי הוגן ובהסכמה מלאה של האומנים ונציגיהם.

גוגל מציגה: פקודות קוליות לכל אפליקציה באנדרואיד

אפליקציות צד שלישי בגוגל now. בלוג גוגל, צילום מסך
אפליקציות צד שלישי בגוגל now/צילום מסך, בלוג גוגל

גוגל נאו (Gogle Now), אפליקציית החיפוש הרשמית של גוגל למכשירי אנדרואיד, מזהה זה מכבר פקודות קוליות המגיעות אחרי הפנייה "אוקיי גוגל". פקודות אלו הוגבלו עד כה לשירותים של גוגל בלבד,אולם כעת מציעה החברה למפתחים חיצוניים לשלב גם פקודות לאפליקציות שלהם המותקנות במכשיר. לדוגמה תוכלו עכשיו לזהות שיר המתנגן ברקע באמצעות אפליקציית שאזאם, תוך הפנייה "OK Google, Shazam this song".

אפליקציות נוספות שכבר תומכות בהוראות קוליות דרך גוגל נאו הן מדריך הטיולים של TripAdvisor, נגן הרדיו הפופולרי Tunein ומדריך סרטי הקולנוע Flixster. כרגיל אצל גוגל, פריסת השירות מדורגת ואיטית - ייתכן שיעברו כמה שבועות עד שגם המכשיר שלכם ילמד את הטריק החדש הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סמסונג עוזרת לחולי האלצהיימר לזכור

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לסמסונג, יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית, יש פתרון פשוט וחכם שעשוי לשפר במידה ניכרת את איכות חייהם של חולי אלצהיימר ובני משפחותיהם.

אפליקציית אנדרואיד בשם Backup Memory, מזהה באמצעות חיבור בלוטות' את מכשיריהם של קרובים וחברים הנמצאים בסביבת הסובלים מהמחלה, ומציגה מיד את שמם ותמונותיהם. בדיקות ראשוניות שנערכו בחברה מעידות כי השימוש באפליקציה אפקטיבי ואף עשוי להאט את קצב התפשטות המחלה. למקרה שתהיתם, השימוש באפליקציה איננו מוגבל למכשירי אנדרואיד של סמסונג והיא פועלת היטב על כל מכשיר אנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully