וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקצית הפייסבוק שתספר מי מחבריכם מעשנים גראס

4.5.2015 / 9:16

טוני סמול האמריקני רוצה לעודד את השיח סביב עישון מריחואנה, ויש לו אפליקציה שמתיימרת לנתח את הפרופילים של החברים שלכם כדי לדעת ממי אפשר לבקש שאכטה. הבעיה: היא עובדת כרגע רק בארה"ב

קנאביס. ShutterStock
קנאביס/ShutterStock

כל מעשן מכיר את הרגע הזה שהוא לא בטוח אם כדאי לשלוף את הג'וינט באירוע חברתי או להשאיר אותו לאחר כך, לסיטואציה יותר אינטימית. קולגות במשרד, בני משפחה ואפילו חברים לא קרובים במיוחד עשויים להיות ידידי-גראס של אמת אבל רבים מעדיפים להימנע מסיטואציה מביכה בפוטנציה.

רבים לא יפרסמו בפייסבוק תמונות של עצמם מגלגלים ג'וינט שמן או לוקחים לריאות עשן חשוד; אפילו עיניים אדומות יישארו בחוץ מחשש להפללה עצמית מול אומת הפייסבוק (שלא לדבר על הסבתא שלא מזמן גילתה את נפלאות הלייק), אבל השינוי החברתי בארה"ב והנטייה הכללית לכיוון לגליזציה בגווניה השונים הולידו את האפליקציה שתנסה לנחש עבורכם מי מחבריכם מעשנים. למרבה הצער, השירות לא ממש עובד עם משתמשים (בפייסבוק, כן?) מחוץ לארה"ב.

אז איך זה עובד?

אחרי שאתם מאשרים לאפליקציית "וויפר" (weefr) להתחבר לפרופיל הפייסבוק שלכם, היא מנתחת את הפרופילים של החברים שלכם ופולטת גרף עם הערכה משעשעת של כמה אחוזים מהם מעשנים מריחואנה.

לפי אתר האפליקציה, האלגוריתם בודק נתונים כמו מקום מגורים (רלוונטי יותר בין המדינות בארה"ב שם חוקי העישון משתנים בין מדינה למדינה), קבוצת גיל, מצב משפחתי, כמות חברים וגיל החברים של החברים שלכם. לבסוף הנתונים הללו מושווים למחקרים אמריקניים עדכניים על עישון גראס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש מצב לכיוון חדש. צילום: האתר הרשמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי טוני סמול, האיש מאחורי האפליקציה, המטרה שלו היא להילחם בסטיגמה שאופפת את מעשני הגראס. סמול רוצה שהאפליקציה הזו תעזור לאנשים להתחבר סביב נושא הקנביס ולעודד את השיח בנושא, כך שגם אם היא לא הכי מדויקת, היא עושה את העבודה.

אבל הבעיה העיקרית היא שהאפליקציה הזו מתבססת על נתונים סטטיסטיים ממחקרים ועלולה רק להעמיק את הסטיגמה. "מכרים חדשים לא ממש מדברים על זה אחרי גיל 20", הוא מסביר. "זה חלק מהמאמץ שלי לקדם חוקי מריחואנה נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully