וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HTC ONE M9 - סמארטפון טוב אבל מאוד משעמם. ביקורת

7.5.2015 / 1:34

HTC החליטה ללכת על בטוח עם מכשיר הדגל החדש שלה, שנחת בשבוע שעבר בישראל, ויצרה מכשיר לא רע אבל כן משעמם. מתברר שהברק לא מכה שלוש פעמים באותו המקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמקולים הם עדיין הטובים ביותר שאפשר למצוא בסמארטפון ./מערכת וואלה!, צילום מסך

מוניטין חיובי - כל כך קשה לצבור אותו, כל כך קל להרוס אותו. חברת HTC הטאיוואנית הצליחה להפתיע את עולם הטכנולוגיה לפני כשנתיים, אחרי שהציגה לראשונה את ה-HTC One: מכשיר דגל שהצליח להפוך לאחד מהאנדרואידים הכי אהובים של אותה שנה, ולשים את HTC בליגה של הגדולים. ה-One היה "מכשיר אנדרואיד למבינים", כזה שכל כתבי הטכנולוגיה שרו עליו שירי הלל.

ה-M9, מכשיר הדגל החדש של החברה, הוא השלב הבא באבולוציה של אותו One מיתולוגי (באמצע יצא גם ה-M8, אבל אנחנו עוד נגיע אליו). אך אם לפני שנתיים ה-One היה מכשיר מרענן ומרגש, נראה שהפעם המהנדסים של HTC כבר הספיקו לשכוח את מה שהפך אותם לחביבי התעשייה. אחרי שבועיים עם המכשיר אני יכול להגיד שלא מדובר במכשיר רע במיוחד, אבל כבר אין לו את מה שהפך את המכשירים הקודמים בסדרה לכל כך פופולריים. הברק, כך במתברר, לא מכה שלוש פעמים באותו המקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסך הוא אחד הרכיבים היותר מעוררי מחלוקת במפרט./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט אותה גברת ללא שינוי אדרת

הדבר הראשון ששמים לב אליו ב-M9 הוא עד כמה הוא מזכיר את שני המכשירים הקודמים בסדרה. המעטפת היא כמעט אותה מעטפת - גב מתכתי חלק וחזית המורכבת ממסך חמישה אינץ', כשמעליו ומתחתיו מוטמעים שני רמקולים איכותיים. מעט השינויים שכן בוצעו בעיצוב, כמו הזזת כפתור ההדלקה לצד ושינוי פרופיל ה-Unibody לכזה שמורכב משני חלקים, לא מרגיש מרחיק לכת מספיק. למעשה, סביר להניח שהמשתמש הממוצע יתקשה להבדיל בין המכשיר הזה להוא שיצא לפני שנה או שנתיים.

או במילים אחרות: העיצוב הזה היה ממש מגניב ב-2013 אך כעת, אחרי שנתיים של שירות נאמן, הוא מרגיש טיפה מיושן. במיוחד כשמשווים אותו למכשירי דגל אחרים שיצאו בשנה האחרונה. אפילו באפל כבר למדו שצריך להחליף עיצוב כל שנתיים כדי לשמור על עניין.

אם היה מדובר רק בפרופיל החיצוני של המכשיר זה עוד היה בסדר אבל הבעיה הגדולה באמת של העיצוב היא השימושיות שלו. ה-M9 הוא מכשיר עבה (9.6 מילימטרים) וכבד (157 גרם). למרות שהוא קטן מה-iPhone 6 Plus, הנוכחות שלו בכיס הרבה יותר מורגשת. זה לא נורא, ובטח לא צריך להיות מה שיקבע לאף אחד אם לקנות או לא לקנות את המכשיר הזה בסופו של דבר, אבל יחסית למכשיר דגל של חברה גדולה זה מרגיש כמו מוצר של 2014, לא 2015.

איפה כן בוצעו השדרוגים? בעיקר במפרט. Snapdragon 810 יחד עם שני מעבדים מרובעי ליבות ו-3 גיגה של זיכרון פנימי יוצרים מכשיר מהיר למדי אך כזה שנוטה קצת להתחמם כשהוא עובד קשה מדי. חוויית השימוש חלקה בסך הכול.

האפליקציות עולות מהר והמכשיר רץ חלק גם כשמנסים להכביד עליו. את המהירות הזאת ניתן לשייך לאחד מהחלקים היותר מעוררי מחלוקת במפרט - המסך. HTC לא הצטרפה לחגיגת ה-QHD, וציידה את ה-M9 במסך Full HD בלבד. למשתמש בממוצע זה לא כל כך משנה, גם ככה צפיפות הפיקסלים מספקת והטקסטים חלקים, אבל יחסית למסכים שניתן למצוא ב-S6 או ב-G4 החדש של LG זה צעד אחד אחורנית.

גם המצלמה עברה שדרוג, עם חיישן 20.7 מגה-פיקסל והבזק LED כפול. בניגוד לדגם של שנה שעברה, HTC לא דחפה כאן טכנולוגיות צילום מתקדמות כמו עדשה כפולה (שבפועל רק פגעו באיכות), והסתפקו במצלמה בסיסית יחסית. איכות התמונות סבירה אבל למרבה הצער לא יותר מזה. בתנאי תאורה חשוכים התמונות יוצאות מגורענות וגם באור שמש מלא התמונות נראות חיוורות. לא משהו שתתביישו להראות לחברים, אבל ממש לא מתחרה לתואר "המצלמה-פון של השנה".

המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0, המאוד מוצלחת, עליה רץ ממשק Sense 7 של HTC. יש לי קצת בעיות אישיות עם הממשק הזה, כמו למשל העומס הגרפי בקבלת שיחה נכנסת, שגרם לי כמה פעמים לסנן שיחות בטעות, או לשונית קיצורי הדרך העמוסה מדי באייקונים. אבל למרות הכול לא מדובר בממשק רע במיוחד, וגם לא בכזה שפוגם בביצועי המכשיר. למרות שהמעטפת שלו מעט מיושנת ה-M9 מרגיש ומתנהג כמו מכשיר דגל לשנת 2015 וזה משהו שאי אפשר לקחת ממנו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באזורים ש-HTC הייתה חזקה בהן בדגמים הקודמים היא עדיין שולטת גם הפעם./מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לא מלך השכונה

העובדה שמדובר במכשיר זריז ויעיל הופכת את חוסר החדשנות לעוד יותר מרגיז. באמת שלא היה צריך הרבה בשביל להפוך את המכשיר הזה לאחד המומלצים בשוק. לרענן טיפה את העיצוב, להוריד כמה גרמים מהמשקל, להשקיע עוד קצת במצלמה ואולי לשפר קצת את איכות המסך (ובמיוחד את הביצועים שלו באור שמש ישיר).

לפחות באזורים ש-HTC הייתה חזקה בהן בדגמים הקודמים היא עדיין שולטת גם הפעם; הרמקולים הם עדיין הטובים ביותר שאפשר למצוא בסמארטפון והמכשיר המתכתי והכבד מרגיש טוב מאוד בכף היד. הוא גם עדיין נראה, בסופו של דבר, טוב מאוד. סדרת ה-One היא עדיין מהסדרות המרשימות שם בחוץ - פשוט קיווינו למראה טיפה יותר רענן ומפתיע.

HTC One M9 הוא לא מכשיר סלולרי רע אבל הוא גם לא טוב כמו המתחרים המידיים שלו, ובאופן יחסי גם לא כמו הדורות הקודמים של הסדרה הזו. חובבי טכנולוגיה שהמליצו עד עכשיו על סדרת ה-One מבלי לחשוב פעמיים כבר יתקשו לעשות זאת, ונראה שלפחות לשנה זו HTC העניקה את כתר "מכשיר האנדרואיד למבינים" למכשירים אחרים.

תג המחיר הנוכחי שלו - כ-3,850 שקלים למכשיר עם נפח אכסון של 32 ג'יגה יקר מדי, אבל סביר להניח שתוך כמה חודשים, אחרי הורדה במחיר, הוא יהיה אופציה לא רעה למי שמחפש אנדרואיד חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully