וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריד: 70% מהצעירים סובלים מתסמונת ראיית מחשב

אילן גלר

7.5.2015 / 11:20

איך תדעו אם גם אתם חלק מהסטטיסטיקה? עיניים אדומות ומגרדות, עייפות, ראייה מטושטשת וגם כאבי ראש הם חלק מהסימפטומים. למרבה המזל, יש פתרונות קלים להתמודד עם התופעה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מועצת הראייה הבין-לאומית, שהוקמה וממומנת על ידי חברות האופטיקה, פרסמה מחקר לפיו כמות עצומה להבהיל של צעירים - כמעט 70 אחוזים מכלל ילידי שנות ה-80 וה-90 - סובלים מ"תסמונת ראיית מחשב". הצפייה במסכים מרצדים במשך שעות רבות בכל יום, הצורך להתמקד לעתים בטקסטים זעירים ותמונות מטושטשות, והנטייה למצמץ פחות במהלך העבודה, כל אלו גורמים לנזק מצטבר לעיניים.

הסימפטומים השונים המתלווים לתסמונת בוודאי ישמעו לכם מוכרים: עיניים אדומות, יבשות או מגרדות, עייפות, ראייה מטושטשת, וגם כאבי ראש. ומה אפשר לעשות? הפתרון הטריוויאלי ביותר שאותו מציעים עורכי המחקר הוא שיטת ה-20-20-20. בכל עשרים דקות, קומו מהמחשב, והביטו במשך 20 שניות על אובייקט הנמצא במרחק של כשישה מטרים מכם (20 רגל).

אם לא מדובר בפתרון פרקטי עבורכם, יש גם כמה הצעות אחרות שעשויות לעזור. החלשת בהירות המסך דרך תפריט ההגדרות ושימוש בפונט גדול וקריא יותר עשויים לחסוך מאמץ רב מהעיניים. חשוב במיוחד להתאים בין רמת התאורה האחורית של המסך, והתאורה הכללית בחדר - המסך לא אמור להיות בהיר יותר מחפצים אחרים בחדר בו אתם יושבים. אלו המרכיבים משקפיים יכולים להשקיע בעדשות הכוללות ציפוי מיוחד נגד השתקפויות וריצודים ממסכי מחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully