וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות החינמיות שיגרמו לכם להתאהב מחדש בסמארטפון שלכם

מאפליקציה שתמנע מכם לשכוח לארוז פריטים לפני טיסה לאפליקציה שתנסה להבין יחד איתכם האם אתם חולים. הסמאטרפון שלכם יכול להפוך את חייכם להרבה יותר קלים ומאורגנים

לכל סמארטפון חדש יש את תקופת ירח-הדבש שלו - אנחנו אוהבים אותו, מחבקים אותו ויודעים שהוא האחד. אנחנו מתקינים עליו את כל האפליקציות הברורות כמו פייסבוק, ווטסאפ ואינסטוש, וצועדים איתו יד-ביד אל עבר השקיעה, עדיין מאמינים שהתחביבים שלו הם באמת כתיבה למגירה והליכות ארוכות בחוף הים. התקופה הזאת בדרך כלל עוברת אחרי שאנחנו מגלים את חיי הסוללה שלו, או כשאפל יוצאים עם אייפון חדש, אבל התקופה הטובה תמיד תישאר איתנו בלב.

החלטנו בוואלה! טק להיות היועצים הזוגיים שלכם ושל הסמארטפונים העתיקים (או החדשים, סליחה, לא רצינו להעליב) שלכם ולהכיר לכם את האפליקציות החינמיות שיציתו בכם מחדש את האהבה לסמארטפון. או פשוט כאלה שיהפכו את החיים שלכם לקלים הרבה יותר.

אישה עם סמארטפון במיטה, אילוסטרציה. ShutterStock
אישה עם סמארטפון במיטה, אילוסטרציה/ShutterStock

Pocket

פוקט היא אפליקציה קלילה עם ממשק נוח שהמטרה שלה פשוטה - לשמור כתבות, תמונות, הערות והודעות שאתם מעוניינים לגשת אליהם גם אופליין בצורה נוחה. פשוט עושים שיתוף דרך הפוקט והכתבה נשמרת. קל, מגניב, ונוח - ואפילו אפשר לשים תגיות על הכתבות. אבל הכי חשוב זה שאפשר לחפש בתוך האפליקציה, כך שלעולם לא תשכחו את המתכון המנצח לגפילטע פיש שקראתם פעם.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
לא תפספסו כתבות לעולם./צילום מסך, מתוך האפליקציה

Sunrise

בתור הבחורה הכי מבולגנת בלבנט, שימוש בלוח שנה הוא הדבר היחיד שמציל אותי מפני אבדון. ואכן, עד לא מזמן עדיין השתמשתי ביומן פיזי, ולפני שתשאלו - לא, עדיין לא חגגתי את יום הולדתי ה-53. פשוט לא הצלחתי למצוא אפליקציה שתחבר בין כל מערכות ההפעלה השונות מבלי לאבד דבר ומבלי להעביר את עצמי על דעתי. ואז הכרתי את סנרייז - אפליקציה שמחברת בין כל החשבונות שלכם: טוויטר, פייסבוק, גוגל קלנדר, אייקלנדר ועוד.

בנוסף האפליקציה מאפשרת לכם להירשם ללוחות שנה משלה (שכוללים, בין היתר חגים, אירועי ספורט, ואף לוח התקדמות הירח, דבר שאני לא בטוחה איך עשוי לעזור לכם אלמלא אתם אנשי זאב). הממשק שלה נוח, היא מאוד אינטואיטיבית, מסודרת לפי צבעים, מאפשרת לשתף אירועים עם מוזמנים אחרים, וכשאתם מכניסים אירוע חדש היא מעדכנת אותו בכל לוחות השנה שלכם ואפילו נותנת לו אייקון חמוד באופן אוטומטי אם אתם מכניסים אליו מילה כמו "meeting" או "birthday". מיותר לציין שהיומן הפיזי כבר ממזמן בפח.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
הגיע הזמן לעשות סדר./צילום מסך, מתוך האפליקציה

Wunderlist

למראית עין האפליקציה הזאת היא פלטפורמה פשוטה לרשימות אבל התחכום שלה הוא דווקא בפשטותה - האופציה לבנות מספר גדול של רשימות מקבילות ולסדר אותן בתיקיות, לעדכן זמן בו אתם רוצים שהמשימה תתבצע, ואפילו לכוון התראה לפני הזמן מאפשרות גם לאדם האובססיבי-קומפולסיבי ביותר בעולם לחייך באושר.

האופציה לגשת למשימות שכבר בוצעו התגלתה כיעילה במיוחד בעת אריזה לקראת טיסה - עושים רשימת טיסה ומעלים אותה באוב בנסיעה הבאה או בעת החזרה ארצה. אבל הכי חשוב - היכולת לשתף רשימות היא הפתרון הטוב ביותר לבתי שותפים או לזוגות. רשימת מכולת משותפת או רשימת מסמכים משותפת הצילו אותי יותר מפעם אחת, ואתם אפילו יכולים לקבוע באפליקציה מי צריך לבצע איזה רשימות.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
לא תשכחו שוב את מברשת השיניים בבית./צילום מסך, מתוך האפליקציה

EasilyDo

איזילידו היא אפליקציה שעושה הכול בשבילכם, ולכן היא מגיעה עם אזהרה ממני - ההתראה הראשונה שתקבלו ממנה תהיה ממש (אבל ממש) קריפית. האפליקציה הזאת תדע עליכם הכול - מהמסעדות שאתם נהנים לאכול בהן ועד לתאריכים של הטיסות שלכם, היא תהנה מגישה לאפליקציות אחרות כמו פייסבוק וכמובן לחשבון האימייל שלכם.

בעיקרון האפליקציה תקרא לכם את האימיילים ותוריד מידע על דברים שאתם צריכים לגביהם התראות. הזמנתם חבילה והיא נשלחה? תקבלו על זה התראה (גם אם החברה לא שלחה לכם על זה מייל אלא פשוט באמצעות שטר המטען). אתם טסים משדה תעופה שמאפשר כרטיס עליה למטוס במובייל? האפליקציה תוריד את הברקוד ותזכיר לכם ביום הטיסה. יש לכם פגישה בקצה השני של העיר? האפליקציה תודיע לכם מתי אתם צריכים לצאת מהבית. יש מזג אוויר לא רגיל לעונה? תקבלו התראה על גשם יום לפני. בקיצור, האפליקציה הזאת היא האיזון המושלם בין 1984 של אורוול לבין עוזר אישי יעיל במיוחד.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
האח הגדול מציץ אליכם מהסמארטפון./צילום מסך, מתוך האפליקציה

MyPill ו-MyCycles

אלה שתי אפליקציות שיעזרו, ובכן, רק לבעלות מערכת רבייה נשית. מיי-פיל מזכירה לקחת גלולה בכל יום בשעה שאתן קובעות, ושומרת מידע על רמת ההגנה שלכן לפי פספוסי גלולה ושעות לקיחה. הדבר שהופך את האפליקציה הזאת לאפליקציית חובה לכל מי שלוקחת גלולות, במקום שעון מעורר או המוח הקודח שלנו, היא העובדה שהיא לא רק מזכירה לקחת רק בימים הנכונים (כשיש לכן הפסקה היא לא שולחת התראות) אלא גם מאפשרת לכן לראות בדיוק מתי פספסתן ומתי לא.

מיי-סייקלס שומרת מידע על המחזור ועל הווסת, היא מתריעה מתי אתן אמורות לקבל, מודיעה מתי אתן מבייצות, ושומרת מידע על מצב הרוח ורמת הדימום. הממשק של מיי-פיל, עם כמה שהוא נוח, קצת מכוער - אבל מיי-סייקלס היא אפליקציה נוחה ויפהפייה שמאפשרת להציג את המידע בצורה של לוח שנה או גרף.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
זה הזמן בחודש?/צילום מסך, מתוך האפליקציה
אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
כנראה שכן./צילום מסך, מתוך האפליקציה

Pomodoro Time / ClearFocus

שתי האפליקציות הללו עובדות על אותו העיקרון - שיטת הפומודורו. הטכניקה הזו פותחה בשנות השמונים כדי לעזור לריכוז בעבודה, ובעצם מחלקת את העבודה לפרקי זמן קבועים: 25 דקות עבודה, 5 דקות הפסקה. שתי האפליקציות יסייעו לכל סטודנט לצלוח את תקופת המבחנים שבאה עלינו לטובה. בשילוב עם אפליקציות למחשב כמו ColdTurkey לווינדוז או SelfControl למק, המאפשרות לחסום אתרים ספציפיים לזמן מסוים, תוכלו לחסום את כל ההפרעות ולחרוש כמו שצריך. שימו לב שעם קליר-פוקוס אפשר לחסום את הגלישה לאינטרנט גם במכשיר הסלולרי! פומודורו טיים זמינה להורדה חינם לאייפון וקליר-פוקוס זמינה בחינם לאנדרואיד.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
קחו הפסקה של חמש דקות./צילום מסך, מתוך האפליקציה

IF by IFTTT

איף היא אפליקציה מעט יותר מתוחכמת מהשאר, או לפחות פחות עצלנית. הרעיון שעומד מאחוריה הוא שאתם קובעים קשרים בין אפליקציות ומגדירים התניות. לדוגמה, אתם יכולים להתנות שכל תמונה שאתם מעלים לאינסטגרם אוטומטית תישמר בדרופבוקס, שאם אפליקציית מזג האוויר שלכם מודיעה על גשם למחרת היא אוטומטית תשלח לכם מייל, או שכל איש קשר חדש שאתם מוסיפים אוטומטית יישמר למסמך גוגל דרייב. יש באפליקציה כבר שלל אופציות לקשרים כאלה, אבל אתם כמובן יכולים ליצור אילו קשרים שאתם רוצים. בהתחלה קצת מסובך להשתמש בה, אבל היא תחסוך לכם כל כך הרבה זמן ששווה ללמוד.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
מושלמת לגיבוי./צילום מסך, מתוך האפליקציה

WebMD

בתור מדינה של יהודים, זה מפתיע מאוד שחברות הסלולר לא מכניסות את האפליקציה הזאת אוטומטית למכשירים שלנו. האפליקציה הזאת מתפקדת כמלאך השומר של ההיפוכונדר המצוי ומאפשרת לבדוק לפי סימפטומים באיזו מחלה אתם חולים. אתם מכניסים את המין שלכם, לוחצים על האיברים הכואבים, מסבירים ומדרגים את הכאב ומקבלים אינפורמציה על המחלות האפשריות. רק שזאת לא תהיה זאבת.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
איפה כואב לכם?/צילום מסך, מתוך האפליקציה

LogMeIn

כמה פעמים קרה לכם שהגעתם לעבודה וגיליתם ששכחתם את המסמך הכי חשוב בבית? שאיבדתם את העבודה שלכם חצי שעה לפני שצריך להגיש אותה? או שהמדפסת התקלקלה ביום של המבחן ולא הייתה לכם אפשרות להדפיס את הסיכום? המצבים האלה לא יקרו יותר עם לוג-מי-אין - האפליקציה שמאפשרת לכם לגשת לקבצים במחשב הביתי דרך הסמארטפון. עם ממשק די נוח והתאמה לאייפון, אנדרואיד, ווינדוס ומק, אתם יכולים להיות בטוחים שהמסמכים שלכם בידיים טובות.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
תוכלו להפסיק לשלוח לעצמכם מיילים./צילום מסך, מתוך האפליקציה

1Password

היי, אתה. כולנו יודעים שהסיסמה שלך להכול-כולל-הכול היא יוני123. ואתה גם יודע שזה ממש לא בטיחותי. בשביל להגן על עצמנו מהאקרים, מגניבות זהות או סתם ממצבים לא נעימים בהם סיפרת לחבר שלך מה הסיסמה שלך לטלפון בשביל שיענה בשבילך לסמס ואיכשהו הוא סיים בלקרוא לך את ההודעות בפייסבוק כל ערב, עדיף להחליף סיסמאות כל תקופת זמן, וכמובן לא להשתמש באותה סיסמה פעמיים.

אבל למי יש מוח לזכור כל כך הרבה סיסמאות? כאן 1פסוורד נכנסת לתמונה. האפליקציה תגדיר עבורכם סיסמאות מסובכות ותשמור אותן בצורה מאובטחת כך שלא תצטרכו לזכור את הסיסמאות שלכם לעולם - היא פשוט תכניס אותן באופן אוטומטי כשאתם רוצים להתחבר.

שכחנו אפליקציה ששינתה את חייכם (או לפחות החזירה לכם את האמון בטלפון שלכם)? טקבקו.

אפליקציות חובה. מתוך האפליקציה, צילום מסך
אחת בשביל כולם./צילום מסך, מתוך האפליקציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully