וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש ממשתמשי טינדר אינם רווקים?

אילן גלר

10.5.2015 / 9:00

לפי סקר חדש, שזכה לדיווחים רבים באתרי חדשות בעולם, 30 אחוזים ממשתמשי אפליקציית ההיכרויות (או סטוצים, אם להיות כנים), בכלל במערכת יחסים. בטינדר מיהרו לפרסם נתונים סותרים ולהצהיר שהסקר שגוי. למי אתם מאמינים?

כלה מאוהבת בעצמה עם פלאפון. ShutterStock
אפליקציית בגידות או היכרויות?/ShutterStock

הייתכן שחלק ניכר מהמשתמשים באפליקציית ההיכרויות Tinder עושים זאת מתוך כוונה לבגוד בבני זוגם, או בכלל משתמשים באפליקציית ההיכרויות מבוססת המיקום ללא כל כוונה רצינית להיפגש עם מישהו? זו המסקנה העולה מנתוני סקר אותו פרסמה לאחרונה חברת ניתוחי המידע GlobalWebIndex, לפיו רק מעט יותר ממחצית המשתמשים בטינדר מגדירים עצמם כרווקים. 30 אחוזים מהנשאלים ענו כי הם נשואים, ו-12 אחוזים אמרו שהם נמצאים "במערכת יחסים". אגב, מתוך משתמשי טינדר שאינם רווקים, נמצא רוב מובהק של גברים.

הנתונים הללו זכו לסיקור נרחב באתרים ברחבי העולם, שמיהרו להכריז שמדובר באפליקציית בגידות אבל תגובתה הרשמית של טינדר, שלא איחרה לבוא, ניסתה להרוס את החגיגה. "תוצאות הסקר הקטנטן הזה, שכלל בסך הכול 681 אנשים באנגליה, הן תיאור לחלוטין לא מדויק של משתמשי טינדר - החברה הזו מעלה מיני ניחושים מבלי שתהיה לה גישה למידע אמיתי על מיליוני המשתמשים שלנו בעולם", לשון התגובה.

בטינדר טוענים כי התוצאות אליהן הגיעו ב-GlobalWebIndex פשוט בלתי אפשריות, והם חושדים כי שיטת המחקר בה נעשה שימוש שגויה לחלוטין. דוגמה לעיוות כזה היא שרוב המשתמשים בטינדר, לפי הצהרת החברה, הם צעירים בגילאי 18-35. הסקר של GlobalWebIndex כלל גם משתמשים רבים בגילאים מבוגרים יותר (עד 60), ולא ברור כמה מתוכם הם אלו שהגדירו עצמם כנשואים.

מאחר והאפשרות היחידה להפריך לחלוטין את הטענות תהיה פרסום מידע מפורט, אישי ורגיש במיוחד אודות המשתמשים - מעשה שטינדר לא תעשה כנראה לעולם, מטעמי שמירה על פרטיות - נותר רק להחליט למי אתם מאמינים יותר. שאלה נוספת שראוי לשאול היא האם, גם בהנחה כי הסקר אכן משקף את המציאות, מדובר בכלל בבעיה? מנכ"ל טינדר לשעבר, שון רייד, התבטא בעבר בנושא כאשר הגדיר את האפליקציה כ"מערכת ליצירת קשרים חברתיים", ולאו דווקא כשירות הכרויות.

אם אתם משתמשים בטינדר כדי למצוא שותף או שותפה לחיים, יש בנתוני הסקר סיבה לחשוד באפקטיביות האפליקציה. לעומת זאת, אם עיקר השימוש שלכם הוא בכדי להפיג את השעמום ולמצוא פרטנרים לשיחה מעניינת בשעות הפנאי - אולי מצבם האישי לא באמת חשוב כל כך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully