וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיימינג בעולם האמיתי: ההולגרמות ששומרות על חניות לנכים

אילן גלר

10.5.2015 / 9:59

כמה אכפת לנהגים ברוסיה ממקומות חניה שמורות לנכים? לפי סקר שנערך במדינה הענקית, יותר מ-30 אחוזים מהנהגים חונים בהן מבלי לחשוב פעמיים. פרויקט טכנולוגי חדש מנסה כעת לשנות את תרבות הנהיגה ולסייע לבעלי המגבלויות

Dislife. יוטיוב, צילום מסך
"נכה הוא יותר מתמרור"./צילום מסך, יוטיוב

אם חשבתם שהנהג הישראלי חסר סבלנות ואדיבות, חכו שתשמעו על הרגלי הנהיגה ברוסיה. לפי הנתונים אותם מפרסם הארגון Dislife, יותר מ-30 אחוזים מהנהגים במדינה מתעלמים באופן קבוע מסימון מקומות חניה לנכים, ומחנים בהם את רכבם ללא כל התלבטות או ייסורי מצפון.

לחוסר סובלנות קיצוני נדרש פתרון קיצוני, וכזה הוא הפרויקט עליו עמלים כעת בארגון תחת הכותרת: "נכה הוא יותר מתמרור". במקומות חניה ברחבי מוסקבה הבירה הותקנו מקרנים, המצוידים בחיישנים המזהים את תגי הנכים המונפקים על ידי המדינה. במקרה שבו מזוהה רכב הנכנס לחניה ואיננו מצויד בתג נכה, נכנס המקרן לפעולה ומקרין באוויר מעין הולוגרמה המבקרת בתקיפות את הנהג.

התקווה היא כי גם אם הנהג עצמו לא ישתכנע לוותר על מקום החניה, עוברים ושבים שיחשפו גם הם למסר הבוטה וידאגו לעשות לו שיימינג בזמן אמת או לפחות לנעוץ מבטים לא מרוצים. ב-Dislife כבר מוכנים להכריז על הצלחה ראשונית בעמדות הראשונות בהן הוצבו המקרנים, ומאחר ומדובר בארגון מתנדבים ללא מטרות רווח, סביר שישתף פעולה ואף יתמוך בניסיונות לייבא את השיטה גם למדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully